Ettől a csigától gyors leszel
Erőmérő: Mazda MX-5 1.8 Turbo - 1998.
A Mazda MX-5 nem igényel bemutatást, NB szériája széles körben kedvelt hobbiautó. Bődületes irodalma van és tuningolják is sokan. Most az elterjedtebb kompresszor helyett egy turbóst hoztunk új mérő helyszínünkre, a HubDyno Budapestre.
A tuning szó azt jelenti: hangolás. Péter MX-5 Mazdáját is alaposan áthangolta, mielőtt elhozta hozzánk megmérni, legújabb helyszínünkre, a HubDyno Budapest padjára. A hangolás fő iránya ezúttal a turbó felszerelése volt. Ehhez nagyon sok mindent meg kell változtatni, a kipufogón túl a motorvezérlő elektronikát, a hűtést, de még akár a fékrásegítőt is.
Péter esetében a gyári váltó volt a korlát, ami köré épült a motor, mert egy bizonyos nyomaték fölé nem mehettek váltócsere nélkül, és voltak még más gyermekbetegségek is. De járulékos „kárként”, a magas csúcsnyomaték helyett egy szélesebb tartományban értek el kellemes karakterisztikát. Meg a hangja se lett rossz, és ezt most itt teljes szépségében meghallgathatjuk!
A Mazda kerékcsavarok osztóköre is elterjedt, így van ehhez adapter. Ezzel rögzítik a géphez a kerékagyat. Emil, a programozásban edződött svéd szakember bemelegítette az autót, majd ráadta a teljes terhelést. Egyszerű, problémamentes mérés volt és kaptunk rendes teljesítményt is. Egy nappal előtte még egy hegyi-szlalomon bizonyított a Mazda, most pedig a mérőpadon!
Nagyon jó nekünk ha nyomtok egy lájkot; ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.