Váltás világos nézetre
-
égéstér
Dizájnerek testközelből
-
-
szentesi istván
Lemaradtál a V8-as Mesterkurzusról? Most megnézheted!
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
s350 cdi
Ganxsta Zolee és a tábornok
Alfa szedán, Ferrari motor – mi baj lehet?
Erőmérő: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 2016
A lécet saját magának tette magasra az Alfa Romeo, mikor évtizedek után először megint hátsókerék-hajtásra váltottak. Tehát tudhatták előre, hogy a Giulia erős változatát mindenki BMW-hez fogja majd hasonlítani. Ezért olyan motor kellett bele, aminek pedigréjénél már csak az ereje nagyobb. Halló, Ferrari? Lenne itt egy megrendelés…
Sokáig készült, késett is egy kicsit, de legalább beérett. Amikor 2016 májusában megjelent, rengeteg újdonságot hozott az Alfa Giulia Quadrifoglio . Például a Brake-by-Wire rendszerével, ami nagyjából azt jelenti, hogy nincs mechanikus összeköttetés a fékpedál és a kerékfékszerkezet között, csak vészüzemben hozza létre a láberőnk a fékerőt. Rengeteg karbon alkatrészt építettek be, ezzel is csökkentve a tömeget. Jó-jó, azért még mindig 1700 kg körül jár a méretes szedán, de nem baj, hiszen a Ferrari motorban bőven van kraft. Hadd szóljon!
Izgalommal vártam a mérést, és bár nem pont úgy sikerült, ahogy szerettük volna, mégsem vagyok csalódott. Mert amikor közelről látom ezeket az alkatrészeket, minden alkalommal lenyűgöz az Alfa tervezőinek elszántsága. Lehet, hogy néha kicsit lazák, de lelkesek.
Fontos, hogy bár nem sikerült a tetőpontig hajszolni a Ferrari V6 biturbót, azért az eredmény így sem kutya, hiszen most is whp-t, vagyis kerékre jutó teljesítményt mértünk. Nem származtatunk vissza a főtengelyre, azaz még így, kissé fojtott normál módban sem járhattunk nagyon messze a gyári megadott csúcsértéktől. Legközelebb talán sikerül!
Nagyon jó nekünk, ha nyomtok egy lájkot; ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon , kövessétek be Youtube-csatornánkat !
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.