A Volvo eddigi csúcs-SUV-je, az XC90 sem kapott túldíszített dizájnt - sem kívül, sem belül - , de az autó utódja, a hamarosan bemutatkozó EX90-ban tovább nyesték a sallangokat: a műszerfalat két képernyő uralja, amiket organikusan foglal be a vízszintes osztás alsó vonala. A lényeg persze a szoftverben lesz.
A modern infotainmentek legnagyobb problémája paradox módon az, hogy túl sok információ áll rendelkezésre, a felhasználói felület tervezésének pedig komoly kihívás, hogy ezek közül mit, mennyit és miként jelenítsen meg. A túl sok infó elvonhatja a sofőr figyelmét a vezetésről, ezért a Volvo a kevesebb több elv mentén tervezi az EX90 rendszerét.
Mindkét képernyő kontextustól függően jeleníti meg az információkat: normál vezetés esetén a fő, álló tájolású kijelző a médialejátszó/rádió felületét jeleníti meg az alsó sávban; de ha például hideg van, automatikusan a jégmentesítés menüjét dobja majd fel.
A sofőr előtti kisebb képernyő szintén kontextusfüggő, bár az igazi haszna majd az önvezető funkciók elterjedésekor domborodik majd ki: a képernyő színekkel és grafikákkal figyelmeztet majd arra, hogy mikor biztonságos, és mikor nem hagyatkozhat a sofőr az önvezetésre. Thomas Stovicek, a márka UX-ért (felhasználói élmény) felelős igazgatója szerint “A legfontosabb, hogy a sofőr a megfelelő információt kapja a megfelelő időben."
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!