Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
Mára az élet szinte minden területén érzékelhető az egyre sűrűbben változó, és egymástól is egyre nagyobb mértékben különböző generációk hatása. Egyes ágazatok, például a kommunikáció és az informatika gyorsan alkalmazkodnak az átalakuló igényekhez, máshol azonban nehezebb az áttörés. Ez utóbbihoz tartozik az oktatás, ahol az elméleti KRESZ oktatás átalakulása szolgál jó példával. – írja az EduKRESZ sajtóközleménye.
A digitális tanagyagok fejlesztésével foglalkozó vállalat szerint a Z és alfa generáció tagjai már a digitális világban nőttek, nőnek fel, ahol a hagyományos oktatási módszerek kevésbé hatékonyak.
Egy X generációs tanárnak komoly kihívás klasszikus módszerekkel, tantermi órán, tankönyveket használva fenntartani a diákok figyelmét, amikor a mai gyerekek mindössze 7 percig képesek aktívan figyelni egyetlen dologra. Sőt! Egyes kutatások szerint a mai 18–24 évesek 50 százaléka csupán 60 másodpercig képes koncentrálni, miközben naponta 3 órát tölt telefonja nyomkodásával.

Ahogy azonban a mindennapi életben, úgy a KRESZ tanulásban is megjelent a digitalizáció. Az első generációs e-learning KRESZ tananyagokban a szöveges tartalom mellett már számos kép és animáció is volt, majd a tananyagok „mobillá”, azaz tableten és okostelefonon is tanulhatóvá váltak. Az újabb fejlesztések pedig lehetővé tették, hogy az ábrák, az animációk és a szövegek tökéletesen alkalmazkodjanak a különböző digitális eszközök eltérő méretű kijelzőihez. – áll a sajtóközleményben.
„A „B” kategóriás jogosítványszerzők átlagéletkora 24 év, jelentős többségük már a digitalizációvilágában született és nőtt fel. Fontos, hogy a tananyag felépítése és vizuális megjelenése izgalmas, vonzó és figyelemfelkeltő legyen számukra, mert nemcsak a sikeres vizsgára szeretnénk felkészíteni a tanulókat, hanem célunk a biztonságos és kulturált közlekedés alapjául szolgáló, alapos tudás és szemlélet átadása. Rendszeresen gyűjtjük a diákok visszajelzéseit arról, hogyan változtassuk, fejlesszük a tananyagokat, hogy az valóban fenntartsa az érdeklődést, hatékonyan átadja a szükséges ismereteket és motiváljon is a tanulásra. A néhány hónapja kiadott legfrissebb változatban jelentősen növeltük a 3D-s, részben interaktív animációk és a szimulációk, valamint a valós forgalmi környezetben bemutatott videók számát. A nehezebb forgalmi helyzeteket pedig gyakran több nézőpontból is megfigyelheti a tanuló” – emelte ki a legfontosabb változásokat Dr. Szőcs Károly, a digitális eduKRESZ tananyagokat fejlesztő E-Educatio Zrt. vezérigazgatója.
A minél több vizuális szemléltetés mellett a figyelem és az érdeklődés fenntartásának bevett módszere a gamifikáció is, ami játékos elemekkel teli, motiváló tanítást jelent. A KRESZ ismeretek elsajátítása közben önellenőrző tesztekben mérheti vissza tudását a diák, így egyrészt izgalmasabb a tanulás, a továbbhaladás érdekében jobban figyel a tananyagra, és - nem mellesleg - az elkövetett hibákból is sokat tanulhat.
Az EduKRESZ szerint az e-learning tananyagok az elmúlt bő egy évtized egyik oktatási sikersztoriját jelentik. Mára a vezetni tanulók 90 százaléka választja ezeket a KRESZ vizsgára való felkészüléshez. A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak, az összes járműkategóriában pedig 1 millióan választották a tanulás ezen formáját.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
