Passat 2.0 kétszer indul

Az Autódoktor válaszol

2002.12.23. 22:53

Kétszer háromszor kell indítózni, esetleg az első önindítózásnál figyelmen kivűl hagyom, hogy felpörög, és addig indítózok amíg a motor valóban nem jár, avagy kb. 10 másodpercig. Szerelőnél jártam már, ő nem tudta megjavítani, viszont egy rakás pénzt elkért a munkadíjért.

Szia Doki!
Az elmúlt héten vásároltam egy VW Passat-ot. Amikor megvettem, tudtam, hogy nehezen indul, de a hiba nem annyira egyszerű, mint ahogy azt gondoltam. A kocsiról: 1989-es, 2000cm3, 16 szelep DOHC, motorszám: 9A00.
A tünet hidegen: ha indítom miután az öninditó elkapja a motort, gázt kell adni, mert leáll, ugyanis alacsony az alapjárat.
A tünet melegen: egyből elindulna, de miután a motor egy pillanatra felpörög 1500 - 2000-es fordulatra, a gázfröccs sem segít, leáll. Ezután 2-3-szor kell indítózni, miután OK, esetleg az első önindítózásnál figyelmen kivűl hagyom, hogy felpörög, és addig indítózok amíg a motor valóban nem jár, kb. 10 másodperc. Szerelőnél jártam már, ő nem tudta megjavítani, viszont egy rakás pénzt elkért a munkadíjért.
Ha van ötleted légyszives írd meg, esetleg ha van mód személyes találkozásra, hogy végre kiderüljön hol is van a gond.
Válaszod előre is köszönöm, Peti
(2002. 08. 26.)

Ez az injektor rendszer a legmakrancosabb a VW történelmében. Szerintem. De szerencsére nem szokott komoly gondja lenni! Első lépcsőben a benzinszűrőt cseréld ki, emellett a fojtószelepet és körülötte a légtorkot takarítsd ki! (nitrós rongy, ezerszer írtam már.) Ezzel egy időben az alapjárat szabályzó motort is áztasd be nitróba, annyira, hogy csak a mechanikus része érjen bele. Mikor kellőképpen felpuhult benne a kartergáz lerakódásból eredő olajiszap, kis ecsettel tisztára tudod mosni és kevés WD-40 spray-vel fújd be a mechanikus részét! Ellenőrizd a motortér vákuum csöveit, épek-e? Majd próbáld ki a gépet. Ha megjavult, OK minden. Ha ettől nem javul meg, írj újra, de írd meg a változást is, (ha van) mert ez segít továbblépni. Van lehetőséged, hogy megmérjétek az üzemanyag nyomást?


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.