Ford Scorpio vacak alapjárata

2002.12.30. 12:39

Ha az alapjárati motor még nem égett le a mechanika szorulása miatt, kitisztítva rendbe jön az alapjárat. Ha nem, az új ára horror, jobban jársz, ha egy bontóból szerzel, kb. 5000 Ft. De azt is tisztítsd ki beszerelés előtt, és tömítést minden esetben cserélni kell alatta!

Kedves Autódoktor,
A múlt héten vettem egy Ford Scorpio Ghia típusú, 1993-as gépkocsit. Nagyon jó optikai és általános állapotban van, de az utóbbi néhány napban néhány furcsa dolgot észrevettem, ami picit nyugtalanít, remélem, ok nélkül.
Az az alapvető probléma, ami ugyan esetleges, és nem állandóan jelentkezik, hogy az alapjárat nem egyenletes. A hiba elsősorban akkor jelentkezik, ha a gépkocsival megállás előtt vagyok (pl. piros lámpa), kinyomott kuplunggal, fékezésre készülök, vagy ami meglehetősen banálisan hangzik, kanyarban (körforgalom) váltani készülök, tehát nem adok gázt. Biztos rossz úton járok, ha azt gondolom, hogy a benzin (mert keveset tankoltam bele) a tankban lögybölődik, és nem mindig jut anyaghoz az üzemanyag rendszer. A szerelőm telefonon azt mondta, hogy ez nem valószínű, de ő sem tudod látatlanban tanácsot adni.
A leállás után rögtön elindul újra, és mintha nem történt volna semmi sem. A hiba azután jelentkezett, hogy a MOL kútnál tankoltam, de azóta máshol tankoltam, és a hiba továbbra is fennáll. Az autóban 188ezer km van, szabályozott katalizátoros és 95-st tankoltam bele.
Köszönettel, F. Szabolcs
(2002. 08. 25.)

Ki kell tisztítani az ún. Bosch-motort. Ez az alapjárati szabályzó motor, két db M6-os csavar fogja és leszerelés után egy csillag csavarhúzóval ketté lehet választani a motorikus- és a mechanikus részt. A motort ellenőrizni kell, és a hosszirányban mozgó középrészt egy kis WD-40 spray-vel kenni. A mechanikus szerkezetet be kell áztatni benzinbe, vagy nitro higítóba, és a gyerektől elcsent vízfestékes ecsettel kitakaritani. Aztán ide sem árt pár csepp WD-40.
Ha a motor még nem égett le a mechanika szorulása miatt, ezután rendbe jön az alapjárat. Ha nem, az új ára horror, jobban jársz, ha egy bontóból szerzel, kb. 5000 Ft. De azt is tisztítsd ki beszerelés előtt és tömítést minden esetben cserélni kell alatta! Kis kézügyességgel és egy manikűr ollóval 3 perc vágni egyet.
Ford betegség, évente kéne tisztítani.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.