Laguna ABS, Ibiza tömítés

2001.12.28. 23:28

Van hogy kanyar után, lassításkor, gyorsításkor, döccenő esetén jelez be, sőt teljesen egyenes sima úton is gyulladt már ki. Ekkor természetesen az ABS inaktívvá válik.

Hello!
Nem tudom mennyire foglalkozol autóalkatrészekkel, de talán tudsz segíteni.
Egy 92-es 1.2i Ibizám van. Némi olajfolyás miatt elvittem szervizbe, ahol megállapították hogy az "osztófejen belül a tengelyen lévo tömítőgyűrű" tök kemény, és hogy nem lehet kapni csak egybe az egész cuccot ~60 ezer forintért.
Namármost egy ilyen tömítő vacak gondolom 1-2 ezresnél több nem lehet. Van rá valami ötleted, hogy hol lehetne hozzájutni? Vagy legyártatni?
Köszönöm válaszod, larry
(2001. 11. 05.)

Át szokták alakítani egy kis esztergályos melóval. Szimmering építhető bele, ami azután már bármikor cserélhető. Bár hosszabb élettartamú is. Vagy bontott cserével is pótolható, de az lutri.


Tisztelt Autódoktor!
Nemrég vásároltam egy 1995-ös Renault Laguna 2.0 RT-t. Az ABS visszajelző. lámpával van gondom. A gyújtáskori ellenő.rzés megtörténik, lámpa elalszik, elindulok, ABS tökéletesen működik. Aztán egyszer csak kigyullad az ABS lámpa teljesen váratlanul. Van hogy kanyar után, lassításkor, gyorsításkor, döccenő esetén, sőt teljesen egyenes sima úton is gyulladt már ki. Ekkor természetesen az ABS inaktívvá válik. Átvizsgáltam, de nem találtam semmit. Elvittem szervizbe. A számítógép az első kerekeknél mutatta a hibát a kerékforgás mérésénél.
Volt, hogy mindkettőnél egyszerre, volt, hogy csak a bal elsőnél. A szerelő mindent megnézett. Megvizsgálta a csatlakozókat, lemérte az ellenállásokat, megszámolta a fogakat a jeladónál, megmérte a légrést a fogak-jeladó között (ott voltam). Mindent rendben talált. A hiba mégis fennáll. Van, hogy 20-40 km-ig tökéletesen működik, van, hogy 10 méter után kigyullad a lámpa.
Néhányszor az is előfordult, hogy a lámpa a kigyulladás után pár másodperccel - menet közben - elaludt!? Én úgy tudom, hogy ha hibát észlel az csak újraindítással törölhető. Még egy információ, hogy gyújtás ráadásakor - az ellenőrzés után - vibrálva alszik el az ABS lámpa.
Bízom benne, hogy találkozott már hasonló helyzettel és tud segíteni. A szervizben jeladócserét javasolnak (nem olcsó), de én nem hiszem, hogy ott a baj.
Köszönöm, Zoli
(2001. 11. 04.)

Az ilyen pillanatokra fellépő hibát a legnehezebb kiszűrni. Mert amikor fellép, nem állandósul, hogy méréssel, vagy más módon meg lehet keresni. Azért érdemes kiszerelni az első két jeladót a kerékagyaktól és alapos tisztítás után szemrevételezni. Ha a tekercselést védő fém borításon a legapróbb sérülés látható, vagy az ellenállásuk nem egyforma szinte tökéletesen (ami a menetzárlatra vezethető vissza), már okozhatnak bajt! A műszeres méréskor érdemes segítséget kérni és a műszert figyelve átmozgatni a vezetékeket, nincs-e valahol szálszakadás? (Főleg a vezeték házba és a csatlakozóba való bemeneténél )
Érdemes a jeladót egy fadarabbal kicsit megkocogtatni mérés közben, (de finoman, ne sérüljön!) mert az érzékelő tekercsben lévő szálszakadást, pillanatnyi menetzárlatot általában a dinamikus hatások hozzák ki.
Ha ez sem hoz eredményt, mindenképpen érdemes egy bontóssal tárgyalni és letisztázni, hogy a jeladót beszerelés után tesztelni szeretnéd egy napig. Ennek általában nem szokott akadálya lenni, és a megjelölt jeladót, ha az nem sérül a próbától, szereléskor vissza is veszik. A pillanatnyi hibák nem mindig kapcsolják ki az ABS-t. Nemrég jártam így egy Peugeot 806-ossal, ott is hasonló tünetek jelentkeztek egy törés utáni javítást követően. A jeladó cseréje segített. Ha a két jeladó nem egyforma ellenállású, de egyforma gyári számú, azt cseréld ki először amelyiken a mért ellenállási érték távolabb esik a cseredarabétól!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.