Szorul a fék, nőtt a fogyasztás
Tisztelt Autódoktor!
2006-os 2.0 FSI Skoda Octavia-m van és ebben az évben már másodszor kell szerelőhöz vinnem az autót enyhén beragadt első fék miatt. Alig észrevehető, húzni sem húz félre (bár az előző javításnál a szerelő azt mondta, hogy a másik oldal is fogott), csak az enyhén megnövekedett fogyasztásból látni, hogy valami nincs rendben, ill. váltásnál kicsit jobban bebólint, mint mikor az ember lábai nincsenek összhangban egymással...
Minden nap- és viszonylag dinamikusan vezetek, tehát a féket is használom rendesen, ezért úgy gondolom, hogy nem ragadhat be ilyen gyakran.
Ismert esetleg ez a jelenség ezeknél a modelleknél vagy esetleg tipikus tünete ez valami problémának?
István
Kedves István!
Az évente egyszer aktuális karbantartás alkalmával érdemes a fékmechanikát az összes keréknél egy megbontásos-összerakásos-
Első jelként az enyhe sípolás hallható, második fázis a lámpánál való megálláskor tapasztalható visszagurulás-hiány, majd a legdurvább esetben jelentkezik az ön által említett menet közben is észlelhető befogás. Az utóbbinál általában már nem csupán a betétek szorulása áll a háttérben, hanem komolyabb probléma is körvonalazódhat - a féknyereg csúszkái/dugattyú porvédői sérülése esetén a mechanika szorulása borítékolható.
Az elmúlt tizenkét évben legalább hat fékfolyadék-cserén kellett (volna) átesni a sportos limuzinnak, a tipikus eset azonban az, hogy valószínűleg fekete lötyi található az egykor aranysárgás színű folyadék helyén a tartályban. Ha a célműszerrel támogatott folyadékcsere elvégzése után sem oldódik meg a kitisztított, megjáratott fékmechanikájú autó problémája, előfordulhat, hogy az érintett kerékhez tartozó rugalmas fékcső hibája okozza az adott kerékfék oldhatatlanságát, de a főfékhenger tipikus belső gondja is jelentkezhet. Lépésről lépésre haladjanak végig a karbantartáson, remélhetőleg egyéb baj nem jelentkezik. Tapasztalataink szerint tíz autóból kilenc fékfolyadéka csak akkor kerül cserére, ha a fékhidraulika megbontásos javításra szorul, pedig az ABS/ESP pontos, gyors működésének alapfeltétele a hibátlan állapotú fékfolyadék. A kézifékkel kombinált hátsó féknyergek esetében sajnos a nyereg meghibásodása szintén tipikusnak mondható, ezt vagy az állandóan fogó hátsó fék, vagy a hatástalan kézifék jelzi. A fékpadi mérés nagyon fontos metódus, így megbontás nélkül gyors képet kaphat a rendszer üzemképességéről.
Remélem segíthettem!
Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
