Olajos lett a vezérműszíj a Focusban
Tisztelt Autódoktor!
Egy 2008-as 1.6-os Ford Focus autón közel 1 éve volt vezérműszíj cserélve. Nem sokkal később elkezdett szivárogni a szelepfedél felől az olaj, olyan szinten, hogy a szíjra is jutott belőle. A szivárgást megszüntettem, az olaj azonban megmaradt a motorblokkon, szíjakon, görgőkön.
Mennyire kell sürgősen cserélnem a szíjat ilyen esetben? Érdemes valahogyan lemosni(ha igen, mivel?) és elegendő gyakran ellenőrizni a következő csereperiódusig vagy nagy a kockázata, hogy elszakad az olajszennyeződés miatt?
Péter
Kedves Péter!
Papírforma szerint a szárazon futó vezérműszíj (létezik olajban futó verzió is néhány mai modellen) semmilyen olajos/fagyállós/üzemanyagos szennyeződést sem kaphat egyik felületén sem.
A szíjak gyártói kifejezetten tiltják a termékeik érintkezését bármilyen kemikáliával, garanciális ügyekben azonnali elutasítás születik, ha a szennyezettség bizonyítható.
Gyakorlati tapasztalatunk az, hogy ha a szíj hátoldala egészen kis mértékben szennyezett (valóban csak néhány csepp olajról van szó, amely néhány cseppnyi foltot okozott a nem fogazott felületen - pl. nívópálcáról lecsöppent mennyiség), akkor egy diszkrét felületi tisztítással a kockázat megszüntethető. Ezt egy kis féktisztítós ronggyal, finoman kézzel törölgetve, a motort áttekerve lehet elvégezni, és néhány száz/ezer kilométer megtétele után ismét ellenőrizni kell a vezérlést, hogy teljesen szárazan teszi-e a dolgát a burkolatok alatt.
Azonban ha a szennyezettség olyan mértékű, hogy a vezető/feszítő görgők is olajosak lettek, vagy a szíj fényesen csillog az olajtól, esetleg a fogazott oldala is szennyeződött, akkor az olajszivárgás megszüntetése, a vezérlés szétszerelése, tisztítása és egy új vezérműszíj beszerelése a kötelező lépés.
Kifejezetten gondolni kell arra is, hogy néhány komponens (pl. a görgők) tárolni is tudják a nem kívánt olajat, amely idővel ismét az új szíjra kerülhet. Egy görgő teljes tisztítása pedig nehéz, hiszen a benne levő gyári kenőanyag kimosásával az élettartama is csökken, tehát nem lesz megbízható. Cseréltünk már komplett vezérlést garanciában hibás (vagy hibásan beépített) szimmering miatt. Kockáztatni nem érdemes, a szíjszakadás/vezérlés átugrás hatalmas károkat okozhat a motorban, sokkal nagyobb költséget okozva, mint amennyit a szíjcsere jelent.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
