Hosszas tekerés kék füstbe burkolózva
Szép napot kívánok!
Nemrég vásároltam egy 2007-es 2.0 dci gt Megane-t. Első indításnál sokáig teker, és egy pár percig kéken füstöl. Ha bemelegszik, akkor már semmi füst nincs. Ha egy pár órán belül indítom újra, akkor simán elindul, füst sincs. Másnap újra sokáig teker és kék füst is van.
Mi lehet a probléma? VMK.
Kedves VMK!
A klasszikus izzítási problémától kezdve, az üzemanyagnyomással és porlasztókkal (injektorokkal) kapcsolatos problémakör mind aktuális lehet a panaszolt jelenséggel kapcsolatosan. Mivel frissen vásárolt masináról van szó, érdemes egy teljeskörű állapotfelmérést elvégeztetni rajta, ekkor a célműszeres teszteken kívül az üzemanyagszűrő cseréje és az izzítás ellenőrzése is elvégeztethető.
A hibakeresés megkönnyítése érdekében egy-két hidegindítást jó lenne a szerelő kollégáknak is megfigyelni, tehát néhány napra praktikus lenne az autót a szervizben hagyni. Ha a gyertyák már az első mérések alapján hibásnak bizonyulnak és az autó a gyertyacsere után pöccintésre indul, ez a lépés kihagyható, de ha továbbra is makacsul füstölve ásítozik a készséges indulás helyett, akkor én ezt az utat javasolom.
A Renault az M9R 700/740/780 motorokhoz a 82 00 561 251 cikkszámú izzítókat javasolta anno a gyárilag beszereltek helyére izzítási gondok esetére. Illetve szoftveres frissítést is előírt, ha mechanikusan minden megfelelő volt, de a paripa reggelente nehezebben kelt életre.
Az akkumulátor tetején levő biztosítékok hajlamosak a kontakthibákra, illetve a főkábeleknél is voltak problémák (akár tűzveszélyes mértékben is), így itt érdemes mindent ellenőrizni, utánhúzni, szigetelni. Az M9R vezérlés láncos, az olajcseréket pedig ne húzza tovább 15 000 kilométernél.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu