Most kicserélték vagy nem?
Most csak röviden próbálom leírni a kérdésemhez tartozó történéseket: Gépjárművemben korábban Németországban turbócsere történt hivatalos szervizben, melyre 2 év alkatrész garanciát vállaltak. Ez az alkatrész fél évvel a garancia lejárta előtt meghibásodott. Magyar szakszervizben kértem az alkatrész megvizsgálását, amelyet 70 perc alatt elvégeztek, közölve velem, hogy jó az alkatrész. Ekkor javasoltak egy kb. 140 ezer Ft-tól induló teljes körü kivizsgálást. Ezt nem fogadtam el és elmentem egy másik hivatalos de nem szakszervizbe, ahol ezt a kivizsgálást a töredék összegért is elvégezték volna. Itt az autószerelő közölte velem, hogy a turbó a hibás, felvette a kapcsolatot a szakszervizzel, ahol ezek után fogadták az autót garanciális alkatrészcserére. Ezt megelőzően más szakszervizet is megkerestem, ahol megpróbáltak félre vezetni olyan módon, hogy csak ott javítják meg garanciális hibámat, ahol korábban történt a javítás. Mindenesetre a javítás garanciálisan megtörtént, de a kimondott alkatrészcsere nem szerepelt a szerviztől kapott javítási papírok közt. A korábbi ellenőrzésről és a pontos hibamegjelölésről szóló beutalásról megvannak a papírok. Kérdésem az, hogy ebben az esetben is jár a két éves alkatrész garancia? Hogyan tudom szükség esetén ezt érvényesíteni? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Tóth György
Tisztelt Tóth Úr!
Az alkatrészre vonatkozó 2 éves garancia érvényesítése során vitára adhat okot az Ön által említett körülmény, amely szerint a kimondott alkatrészcsere nem szerepelt a szerviztől kapott javítási papírok közt. Erre hivatkozással a márkaszerviz esetleg letagadhatja a hibás alkatrész korábbi cserjét. Amennyiben ennek az alkatrésznek a kicserélése hiányában a turbó nem javítható, a márkaszerviz nem tud a garanciális felelőssége alól kibújni. Feltételezve, hogy turbócsere tényét a hivatalos márkaszerviz által kiállított okiratokkal igazolni tudja.
A garancia érvényesítésével kapcsolatos ügymenetet 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szabályozza, 3. §-a előírja, hogy a szerviz a meghibásodásról jegyzőkönyvet köteles felvenni. Különösen fontos akkor, ha a szerviz nem fogadja el az Ön álláspontját. A jegyzőkönyv képezi ugyanis az esetleges további eljárás alapját. A további eljárásban polgári törvénykönyv 306. §. részletezett szavatossági igényekkel léphet fel.
Tisztelettel:
Autójogász
dr. Lenkei Balázs

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
