Nagyon eltérő a mankókerék, jó ez így?
Kedves Gumidoki,
Az autómon a gyári gumi 205/60 R16 (Cruze). Vettem hozzá gyári mankófelnit, ami 16 colos, de sajnos nem volt abroncs hozzá raktáron. Elvileg 115/70 R16 kell rá.
Az a gondom, ez nagyon nem tűnik azonos magasságú guminak. Azt gondoltam, hogy mivel azonos a felniméret, a mankó guminak is ugyanolyan magasnak kell lennie, mint a nyári guminak. Elszámolok valamit, és mégis ez a megfelelő mankó abroncs a Cruze (Astra J)-hez?
(Egy helyen találtam ilyen gumit raktáron, és nem szeretném potyára megvenni.)
Előre is köszönöm!
Üdv, Gergő
Kedves Gergő,
Az autógyártók spórolási és hely- és súlytakarékossági törekvéseinek torzszülöttje a mankókerék. Általában az ajánlások szerint maximum 100km-t, legfeljebb 60-80km/h-ás sebességgel tehetünk meg vele. Ráadásul hajtott kerékre (nyilván összkerekes autóra ez nem érvényes) nem javasolt szerelni, pont az eltérő átmérője miatt. Az azonban tény, hogy sokkal jobban járunk vele, mint egy defektjavító spayvel...
Jól számolt tehát, a mankókerék kisebb átmérőben, mint a teljes értékű, 205/60 R16-os gumival szerelt kerék, ezért is a használatával kapcsolatos biztonsági megkötések. A mankókerékhez való felni pedig OK, hogy 16"-os, de keskenyebb jóval, mint az autó "rendes" 16"-os felnijei.
Üdv, Gumidoki