Sportosabb gumit a Cuprára
Tisztelt Gumidoktor!
Milyen nyári gumit ajánl 380 lóerőre húzott Seat Leon Cupra 4drive típusú autómra? Eddig a gyári Continental Sport Contact gumikkal használtam, de hátha van jobb is. Ezekkel 1,09 G keresztgyorsulást tudott elérni az autó, nyitott lennék többre. Ugyanakkor fontos, hogy esőben is kiválóan teljesítsen a gumi, így a semi slickek kiesnek. Fontos az is, hogy ne legyen túlzott gördülési zaj, az autót 98%-ban normális, hétköznapi módon használom, csak 2%-ban jön elő belőlem ami miatt Cuprát vesz az ember. Olyankor viszont nagyon. Az ár nem különösebben játszik szerepet, a lényeg a céljaimnak legjobban megfelelő gumi kiválasztása.
Nagyon kíváncsi vagyok, mit ajánl, Köszönettel, Péter
Kedves Péter,
Pedig a semi-slickre váltás hoz(hat)na igazán érezhető előnyt a tapadás terén. Nyilván ez az előny száraz és tiszta, valamint nem túl hűvös útfelületen autózható ki. Vizes, hideg, rossz minőségű aszfalton azonnal hátrányba csapna át mindez. Ahogy ön írta, a használat 2%-ban lenne szüksége extra tapadásra, emiatt valóban nincs értelme a többi 98-at "berizikózni".
Azonban egy 380 lóerős autót minden körülmények között uralni kellene, ezért nagyon nem mindegy, milyen minőségű és tudású az a négy tenyérnyi felület, ami az útfelülettel való kapcsolatot biztosítja.
Bár a SportContact6-tal kétségtelenül szintet lépett, de én azt gondolom, hogy a Conti nem a legerősebb ebben a műfajban, közte és a semi-slickek között vannak még lépcsőfokok. Ezek között említem meg a Pirelli P-Zero sc (sportscar), vagy a Michelin Pilot Sport 4s mintázatokat. Én ezekkel próbálkoznék a Conti után, véleményem szerint ők emelkednek ki a mezőnyből. Utánuk már tényleg csak a nagy százalékban pályanapokra javasolt "szinte" versenygumik vannak, mint a Pilot Sport Cup2, illetve Sport Cup 2R, valamint a P-Zero Corsa, illetve a PZero Trofeo R.
Üdv, Gumidoki