Segít-e az akku levétele az elektromos hibáknál?
Kedves Kütyüdoktor,
Reménykedem benne, hogy tudsz segíteni, kicsit hosszú lesz...
Az autó 2006-os Seat Leon 1p, 1,6 benzin. Elromlott a csomagtérzár, vettem bele egy új, de olcsó utángyártottat. Bezárt, nyitott, de a computer folyamatosan nyitva mutatta és nem is állt jól. Mindegy. Rendeltem eredetit.
Mielőtt megjött az eredeti, az olcsó "szar" is elromlott. Gondoltam, mindegy, mindjárt beszereljük az eredeti újat. Beszereltük, és a csomagtartó hibátlanul működött, a computer se jelezte, viszont hirtelen a bal hátsó ablak se le se föl, egyáltalán nem reagált, se a kulcsra, se az ajtónál a gombra.
Barátom lehúzta az akksit, de csak egy pár másodpercre. Ez után a pozitív, hogy a bal tükröt, amit eddig nem húzott be (korábban tükörcsere volt) bezárásnál, most behúzta újra ahogy kell, de pl a tetőablakot már nem húzza be magától bezárásnál. Észrevettük, hogy ugyanaz az ajtó, ahol az ablak gond lett, egyáltalán nem is zár be. Egyébként korábban ugyanezt az ajtót sokszor nem tudtam kinyitni, de bezárni mindig.
Szóval most nem tudom, mit cseréljek? Ugye az ablak sem működik hirtelen, ez gyanús. A lényeg amit kérdeznék, hogy olvastam, ha legalább 5-10 percre lehúzzuk az akksit, akkor a vezérlőegység nullázódik, elfelejt dolgokat és sokminden megjavul. Szerinted lehetséges, hogy utána bezár az ajtó és működik az ablak, és behúz a tetőablak?
Előre is köszönöm szépen *
Szilvi
Kedves Szilvi!
Valóban, az akkumulátor sarujának levétele, azaz egy áramtalanítás sok mindent megjavít az autóban, hiszen a sok pici számítógép újraindul, mint ahogy a Windows-al is tesszük néha.
A zárcsere és az ajtó, illetve ablak hibája között nem látom az összefüggést, szerintem két külön probléma egybeesése, de lehet, hogy tévedek. A központi zár és az ablak, főként, hogy már előtte is volt baj a zárral, nekem, az ajtóátvezető hibájára utal. Az utastér és az ajtó között van egy átvezetőgumi, ahol a kábelek mennek, ezek a kábelek szoktak eltörni az ajtónyitogatástól. Érdemes megrángatni és újra kipróbálni, hogy lett-e változás.
Ha éreztek magatokban annyi szerelhetnéket, akkor ki kell pattintani az ajtóátvezetőt és visszahúzni a gumit, így szemmel is ellenőrizhető a törött vezeték. Ez nagyon rossz munka, az ajtó és a karosszéria között nagyon kicsi a hely, én inkább bíznám szakemberre. Ha törött a kábel, nem elegendő csak összeforrasztani, mert a forrasztás kemény kötés és nagyon hamar eltörik mellette. A helyes megoldás, ha az ajtó és a karosszéria között egy jókora darabon új vezetékkel váltjuk ki a töröttet, mert így a mozgó részen kívül esik a forrasztás és az új vezeték ismét hosszú időn át kiszolgálja az autót.
Ha az átvezető jó, akkor mérni kell. Le kell venni az ajtókárpitot és megmérni, hogy eljut-e a vezérlőjel az ablakhoz, központi zár motorhoz. Ha a többi működik, ennek is kell. Ha a motornál nincs jel, akkor visszafelé haladva minden csatlakozási ponton ellenőrizni szükséges, amíg meg nem találjuk a szakadást.
Az egyetlen pont, ami ellentmond az átvezető problémának, hogy régen zárt az ajtó csak nem nyitott. ha egy kábel eltörik, akkor az nem nyit, nem zár, ez arra utal, hogy lesz még más probléma is pl. a motor beállítása a zár kopása miatt vagy zárcsere. Mielőtt bármit is vásárolnátok, mindenképpen ellenőrizzétek, hogy valóban az a hibás alkatrész, vagy mérjétek ki, vagy forduljatok szakemberhez, a próbálkozás általában többe kerül.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu