2013.12.15. 08:28

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 
Szervusz Nepperűző!

Kissé gondban vagyok, élmény autót szeretnék, igazából csak magamnak (család jár mással) évi kb 3-4000km, olyan kocsit szeretnék ami nem jön velem szembe 100 méteren legalább 4, tehát audi bmw kizárva! Kb 6 millióig! Imádom a Corvetteket, de félek is tőlük, Magyarországon nincs normális c4-es, de a c5 ös is ritka, nézegettem a mustangokat is, nagyon bejön, valamiféle v8-as fetisiszta vagyok :) közben a porschékra is szemet vetettem, de csak carrera jöhet szóba, imádom a jaguárokat, XK?? És találtam még 1 kakukktojást is opel GT néven, paraméterekben nem is rossz, de csak 1 opel, és 4 henger :( Ezért kérném a segítséged, melyik lehet a befutó, a tankolás nem téma (a kevés kilométer miatt sem), de lyukra sem szeretnék futni, értéktartás nem érdekel, úgyis megtartom!

Üdvözlettel:
Kavics

 

Kedves Kavics!

Corvette-ből tényleg nincs itthon választék. Ha C4-es vagy C5-ös Corvette-et szeretne, akkor körül kell nézni ott, ahol több van, külföldön. Mielőtt azonban kiszaladna, én azért még megpróbálnám az amerikai autók körül csoportosuló klubokat, hátha tudnak valamilyen eladó példányról az ismeretségi körben. A Porsche az mindig Porsche marad. Jó választás, megbízható autók, bírják azt is, ha rendesen meghajtják őket, a fékkel még széria állapotában is ki lehet menni akár egy pályanapra is. Porsche 911-est talán könnyebb venni, mint egy Corvette-et, és 6 millióért már tényleg kapni jót.

          Corvette C5
 
 
 
 
 
Corvette C5

Jaguár XK 4.0 literes szívó motorral szerelt változatainak a váltója 150-200 ezer kilométer között tönkre szokott menni, ez szinte biztos. A kompresszorosoknak más a váltója, azoknál ez a hiba nem jellemző. Az első széria vezérműlánc feszítőjének dugattyú perselye műanyagból készült, ha ez elreped, akkor az olajnyomás elmegy, a lánc megugrik, a szelepek összekócolódnak, de a dugattyúk és a hengerfej sem ússza meg. A gyár észrevette a hibát és kicserélte a hibás konstrukciójú alkatrészt, később a láncfeszítők dugattyújának perselye már fémből készült, azokkal már ilyen gond nincs. Vásárláskor le kell ellenőrizni, hogy a csere megtörtént-e már. Olajcserekor az olajteknőt le kell venni, mert az lecsapató tartályként is működik, és ha ezt, illetve az olajpumpát nem takarítják ki rendesen minden olajcserekor, az a motor későbbi károsodásához vezet. Más bajuk nem szokott lenni. A későbbi 4.2 literes verziónál csak az olajcserére kell figyelni, elég megbízható konstrukció. Az Opel GT-ről annyit tudok, hogy láttam már az utcán, ennek utána kellene nézni a típushoz tartozó fórumokon. Ha egy 911-es és az Opel között kéne választanom, én biztos a Porsche-t venném. Ebből a felsorolásból számomra a 911-es a legkomolyabb kocsi.

 
Üdvözlettel,

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.