Kapuzárásban vagyok, ide egy Chryslert
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Kapuzárás 1: 42 évesen elváltam.Kapuzárás 2: 43 évesen vettem egy Cagiva V-Raptor 1000-et.
Kapuzárás 3: 45 évesen úgy érzem, a családi kombi (Mazda 6 2.5 GTA) mellé szükségem van egy "sportautóra". :-)
Szívem szerint egy V8-ast vennék, de maximum 2 millió a keret. Szempontok: minimum 6 henger, automata, hátsókerékhajtás, jobban menjen mint a Mazda.
A Chrysler Crossfire nekem még mindig tetszik. Neked mi a véleményed erről a típusról? Megbízhatóság? Fenntartási költségek? Értéktartás? Te mit vennél a helyemben?
Válaszod előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Péter
Kedves Péter!
Hát Chrysler Crossfire-t nem vennék a helyedben az biztos. A véleményem az, hogy nekem nem kéne. Megbízhatóságról nem tudok mit mondani, mert sose volt, és embert se ismerek, akinek lett volna, népítélet is csak kettő van, mindketten néhány ezer kilométer megtétele után írtak véleményt. Fenntartási költségekről ugyanezért szintén nem tudok semmit. Szerintem az értéktartás szó és a Chrysler márkanév még nem voltak nemhogy egy könyvben, de egy könyvtárban sem. Nem véletlenül van négy darab a hahun összesen, és annyiért.
Az ilyen autókra szoktam mondani, hogy örök darab. Egyszer kell megvenni, utána örökké a tiéd marad, mert nincs még egy olyan hülye, akinek ismét el tudnád adni. A hátsó kerék-hajtás lényegesen leszűkíti a lehetőségeinket. A legkézenfekvőbb egy BMW lenne, az hátul kapar, van hat hengere, automata is. BMW-ből egy E46 325-ös, 330-as kupét választanék vagy Z3 2.8-ast, de a 2.2-as is használható. A Merci is hátul hajt, ebből vennék egy öreg SL-t, de ez sajnos nem jön ki kétmillióból, és ennek már rég felfelé megy az ára. Az az egy Sl, ami kétmillió alatt van, biztos nem az a kifejezett show room shine, ezekből a jó simán lehet a duplája is. Marad a CLK és az SLK. Én szívó benzinest vennék belőlük, azokkal kevesebb baj van, de a rozsdára oda kell figyelni. Az automata váltó a nyúlóssága miatt pont a menést öli meg ezeknél és a sportautó érzést, ha sportolni akarsz minimálisan is, akkor kézit vegyél.
Amúgy egy 1.6-os 110 lovas MX5 sokkal nagyobb sportautó érzést ad, mint ezek közül bármi, és akkor még nem beszéltünk a speres 1.8-asról. Nem lepődnék meg, ha az MX-5 kifújná ezeknek az orrát egy technikás, lassabb pályán. Kétmillióért olyan NB-t (2. generáció) veszek, hogy megszólal.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.