Prémiumot négy-ötmillió körül?
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
A család bővülése miatt muszáj lett elgondolkoznom, hogy szeretett E90-es BMW-met nagyobb autóra kellene cserélnem. Mindig is szerettem a kicsit magasabb értéket és kényelmet nyújtó autókat, s jelenleg is szeretnék azok közé az apukák közé tartozni, aki ha elviszi a fiát a bölcsibe az anyukák megjegyzik miből szállt ki.
A keret 3,5-5 millió körül lebeg (inkább maradnék az aranyközépút 4M-nál). A lehetséges kiszemeltek: BMW 5 F11/F10, Volvo XC60 (2008-2016), Mercedes E-osztály W212 (2009-2016).
A kérdésem az lenne, hogy melyek azok a motortípusok a fenti modellekhez kapcsolódóan, amelyekkel lehet hosszabb távra tervezni? Érdemes egyáltalán ebben a kategóriában nézelődnöm?
Preferálom a benzines motorokat, de nem tartózkodom a dízeltől sem (viszont nem szeretnék porrá égni az autópályán). A rendszeres szervizelés nálam alap, a BMW árfekvésével tisztában is vagyok, azonban a másik két modell számomra még ismeretlen. Mennyire lehet "zsebbe" nyúlós ezeknek az autóknak a fenntartása? Esetleg Ön milyen alternatívákat ajánlana?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Gergő
Kedves Gergő!
F10-es, F11-es BMW-t nem vennék, nagyon drága szervizelni, és szinte eladhatatlan. Volt néhány ismerősömnek, és egyikük három évig árulta a jó autót jó áron. Az XC60-nal még egyáltalán nincs tapasztalatom. Talán a Mercedesekről hallani a legkevesebb rosszat a három német prémium közül. Hogy mennyire lehet a fenntartásuk zsebbe nyúlós? Iszonyatosan. Belenyúl egy automata váltó felújításba, az ebben a kategóriában általában 500 ezertől kezdődik, de lehet hétszámjegyű összeg is.

Mindig azt szoktam mondani, meg kell nézni a gumik, kopó alkatrészek, váltó felújítások árait, és el kell dönteni, hogy nem kifizetni tudom-e, hanem mosolyogva ki tudom-e fizetni, mert nekem drága autóm van. Én hagynám ezt a kategóriát, és vennék egy hibrid Lexus-t, annak a javítása is lehet drága, de én abban kevesebb kockázatot látok.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
