Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Fiat Stilo vásárlása előtt állok. A kiszemelt az 1.4-es 16v-s motor, 2004-es évjárat. Kérdésem lenne, hogy milyen nyűgjei lehetnek ennek a típusnak, illetve mikre érdemes oda figyelni. Fórumokon olvasni jót is, rosszat is, kíváncsi vagyok az ön véleményére.
Válaszát köszönöm!
Kedves Balázs,
A Fiat Stilo öreg autó, és bármilyen problémája lehet már kezdve a rohadástól a lakk lepattogzásán át az utastér lebomlásáig, na meg az elektromos hibákig. Ha teheti, válasszon más típust, vagy ha elég lezser hozzá, tanuljon majd meg együtt élni a hibáival, ahogy azok az elégedett Stilo tulajok is teszik, akik azt nyilatkozzák, hogy közel tökéletes autójuk van, miközben ez az esetek többségében egyszerűen nem igaz.
Üdv, Marci

Egy korábbi tulajdonos gondolatai
Marci gondolataival jelentős részben egyetértek, a 400 ezer forintos példányok többsége minden bizonnyal reménytelen pénztemetővé válik, de személyes érintettségemből árnyalnám és kiegészíteném a képet: korábbi vállalkozásomban közel 30 ezer kilométeren át tartottunk fenn egy 1,4-es Stilót, ismerősi körömben pedig több dízel is megfordult az évek alatt.
A maga korában biztonságos, viszonylag tágas és kategóriatársaihoz képest gazdagon felszerelhető autónak számított, ennek viszont meg is volt az ára: az akkor bő fél generációval öregebb kategóriatárs Golf IV, Astra G vagy Focus I-hez képest testes, nehéz kocsi, ami az alul nem túl nyomatékos szívóbenzines motorokkal elég kehessé tette az élményt.
Noha a kérdező nem írja, hogy nagyvárosban vagy vidéken, rövidebb vagy hosszabb utakra használná az autót, a hagyományos ovijáraton kívül én kizárólag a dízel verziókat merném belőle ajánlani: a 80 vagy 115 lóerős 1,9 JTD tisztességesen viszi a kocsit, és megbízható motor hírében áll. Ha mindenképpen benzines az irány, a 7,5-8 liter körül fogyasztó 1,4-es lehet a legjobb választás, hatsebességes váltóját igyekeztek fürgére áttételezni, ezért bizonyos körülmények között rugalmasabbnak is érezni, mint az erősebb 1,6-ost az ötsebességessel, aminek ráadásul gyakran meg is hibásodik a motorvezérlője a rossz helyre való tervezés és az ebből adódó hőterhelés miatt.
A Stilo korrózióvédelme viszonylag sokáig bírta a harcot az elemekkel, de mostanra már borúsabb a helyzet, a küszöböknél kellett vagy kelleni fog lakatolni szinte az összeset, egy minőségi munka ára fényezéssel együtt az autó piaci értékével korrelál, ezért mindenképp javasolt alaposan átvizsgáltatni vásárlás előtt ilyen szempontból is. Szerencsére nincs nagy keletje a típusnak, nem fognak tolongatni a vevők a közepes áron hirdetett példányokra, így nincs nagy időnyomás, kínálat pedig van, így azt javaslom, várja ki a kérdező a jó állapotú példányt, mert nem lesz sokkal drágább az elhanyagoltaknál, és 1-2 év távlatában már biztos, hogy a megkímélt és karbantartott példány lesz olcsóbb, hiába drágább beleülni.
Elektronikai anomáliák vannak: az indexkapcsolót időnként javítani kell kontakthiba miatt, érdemes balra-jobbra eltekerni a kormányt, mert az elektromos szervó és a korai kormányszög-érzékelő tréfás hibákat tud produkálni, a fényszórók pedig gyakran beáznak még akkor is, ha korábban nem volt szétszedve a lámpatest. Kopó-fogyó alkatrészek elérhető áron vannak hozzá, karosszériaelemből van utánpótlás, alacsony piaci értéke miatt rengeteget bontanak belőle, és mivel az említett motorok vezérműszíjasak, így engem egy igazolhatóan a közelmúltban megtörtént szerviz is motiválna a vásárlásra: ne feledjük, 200-250 ezer forint simán elmegy egy közepes szervizre még olcsó helyen, korrekt utángyártott alkatrészekkel is, a legtöbb Stilo pedig 350 és 700 ezer forint körül megvehető, így ez százalékosan jelentős tétel.
Pozitív gondolattal zárok: ha találsz belőle egy gondozott, tisztességesen felszerelt darabot, akkor kifinomultabb autózási élményt kapsz tőle, mint egy hasonló motoros Astra G-től, és valószínűleg fenntartani sem lesz rémálom. Mivel nem túl keresett típus, ki tudod várni a megfelelő példányt, csak türelem, alaposság és idő kell hozzá.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
