Nepperűző: 20 éves Fiatot szabad-e?

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Tisztelt Nepperűző!

Fiat Stilo vásárlása előtt állok. A kiszemelt az 1.4-es 16v-s motor, 2004-es évjárat. Kérdésem lenne, hogy milyen nyűgjei lehetnek ennek a típusnak, illetve mikre érdemes oda figyelni. Fórumokon olvasni jót is, rosszat is, kíváncsi vagyok az ön véleményére.

Válaszát köszönöm!

Kedves Balázs,

A Fiat Stilo öreg autó, és bármilyen problémája lehet már kezdve a rohadástól a lakk lepattogzásán át az utastér lebomlásáig, na meg az elektromos hibákig. Ha teheti, válasszon más típust, vagy ha elég lezser hozzá, tanuljon majd meg együtt élni a hibáival, ahogy azok az elégedett Stilo tulajok is teszik, akik azt nyilatkozzák, hogy közel tökéletes autójuk van, miközben ez az esetek többségében egyszerűen nem igaz.

Üdv, Marci

szentkuti_akos
Szentkuti Ákos követés

Egy korábbi tulajdonos gondolatai

Marci gondolataival jelentős részben egyetértek, a 400 ezer forintos példányok többsége minden bizonnyal reménytelen pénztemetővé válik, de személyes érintettségemből árnyalnám és kiegészíteném a képet: korábbi vállalkozásomban közel 30 ezer kilométeren át tartottunk fenn egy 1,4-es Stilót, ismerősi körömben pedig több dízel is megfordult az évek alatt. 

A maga korában biztonságos, viszonylag tágas és kategóriatársaihoz képest gazdagon felszerelhető autónak számított, ennek viszont meg is volt az ára: az akkor bő fél generációval öregebb kategóriatárs Golf IV, Astra G vagy Focus I-hez képest testes, nehéz kocsi, ami az alul nem túl nyomatékos szívóbenzines motorokkal elég kehessé tette az élményt.

Noha a kérdező nem írja, hogy nagyvárosban vagy vidéken, rövidebb vagy hosszabb utakra használná az autót, a hagyományos ovijáraton kívül én kizárólag a dízel verziókat merném belőle ajánlani: a 80 vagy 115 lóerős 1,9 JTD tisztességesen viszi a kocsit, és megbízható motor hírében áll. Ha mindenképpen benzines az irány, a 7,5-8 liter körül fogyasztó 1,4-es lehet a legjobb választás, hatsebességes váltóját igyekeztek fürgére áttételezni, ezért bizonyos körülmények között rugalmasabbnak is érezni, mint az erősebb 1,6-ost az ötsebességessel, aminek ráadásul gyakran meg is hibásodik a motorvezérlője a rossz helyre való tervezés és az ebből adódó hőterhelés miatt. 

A Stilo korrózióvédelme viszonylag sokáig bírta a harcot az elemekkel, de mostanra már borúsabb a helyzet, a küszöböknél kellett vagy kelleni fog lakatolni szinte az összeset, egy minőségi munka ára fényezéssel együtt az autó piaci értékével korrelál, ezért mindenképp javasolt alaposan átvizsgáltatni vásárlás előtt ilyen szempontból is. Szerencsére nincs nagy keletje a típusnak, nem fognak tolongatni a vevők a közepes áron hirdetett példányokra, így nincs nagy időnyomás, kínálat pedig van, így azt javaslom, várja ki a kérdező a jó állapotú példányt, mert nem lesz sokkal drágább az elhanyagoltaknál, és 1-2 év távlatában már biztos, hogy a megkímélt és karbantartott példány lesz olcsóbb, hiába drágább beleülni. 

Elektronikai anomáliák vannak: az indexkapcsolót időnként javítani kell kontakthiba miatt, érdemes balra-jobbra eltekerni a kormányt, mert az elektromos szervó és a korai kormányszög-érzékelő tréfás hibákat tud produkálni, a fényszórók pedig gyakran beáznak még akkor is, ha korábban nem volt szétszedve a lámpatest. Kopó-fogyó alkatrészek elérhető áron vannak hozzá, karosszériaelemből van utánpótlás, alacsony piaci értéke miatt rengeteget bontanak belőle, és mivel az említett motorok vezérműszíjasak, így engem egy igazolhatóan a közelmúltban megtörtént szerviz is motiválna a vásárlásra: ne feledjük, 200-250 ezer forint simán elmegy egy közepes szervizre még olcsó helyen, korrekt utángyártott alkatrészekkel is, a legtöbb Stilo pedig 350 és 700 ezer forint körül megvehető, így ez százalékosan jelentős tétel.

Pozitív gondolattal zárok: ha találsz belőle egy gondozott, tisztességesen felszerelt darabot, akkor kifinomultabb autózási élményt kapsz tőle, mint egy hasonló motoros Astra G-től, és valószínűleg fenntartani sem lesz rémálom.  Mivel nem túl keresett típus, ki tudod várni a megfelelő példányt, csak türelem, alaposság és idő kell hozzá. 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

tegnap, 19:00
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22