Kevés kilométer gyakrabb olajcsere?
Szia Doki!
Ma a Citroen C3 Picasso-m (1.4 benzin) kiskönyvében azt fedeztem fel olajcsere intervallum kapcsán, hogy két év, 20 ezer km, vagy ha az autó EGY ÉV ALATT 10 000 KM-NÉL KEVESEBBET MEGY, akkor ÉVENTE! Azt eddig is tudtam, hogy álló motornál is romlik az olaj akármicsoda miatt (savasodás? oxidáció? mindegy is), de azt még nem hallottam, hogy keveset futott járműben hamarabb kell olajat cserélni.
Pont van egy másik kocsim amit, olajcsere után kb. 3000 km-rel lekoccantottam picit és nem sokára talán már használhatom is (még nincs teljesen kész, "könnyen" találtam mestert is aki elvállalta, alkatrész beszerzéssel "se" volt probléma...) csak egy évet volt garázsban meg szerelőnél, 21 nap múlva lesz a baleset jubileuma és gondoltam, jövőre leautózom az idén elmaradt kilométereket is a 2 éves (szintén) olajcsere periódussal, de most felvetődött bennem a kérdés, hogy mivel nem sokat mozgott le kellene cserélnem benne az olajat 1 év után? És ez minden motorra igaz? Vagy nem is igaz?
Megnyugtató válaszod előre is köszönöm! V
Kedves V!
Igen, a helyzet az, hogy a motorolaj a felbontást követően azonnal elkezd “leépülni”. Az oxidáció egy jó példa, mert az könnyen érzékelhető dolog. Levegővel érintkezik amiben sok a víz és innentől adott is az oxidáció. Ha használat is van közben akkor pedig már egyéb szennyeződések is belekerülnek a motoroljba. A leállított autó tipikus esete ennek a dolognak. Igen, javasolt a C3-on évente megejteni így az olajcserét. A másik említett autón is megejteném az olajcserét, hiszen az azért egy éve áll és ha jól értem nem az olajcsere lesz rajta a legnagyobb költség.
Üdv.: Olajdoki