2009.10.27. 07:45 Módosítva: 2009.10.29. 11:22

Adatlap Citroën C3 Picasso Exclusive - 2009

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 109 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.2 másodperc
  • Végsebesség:
    183 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 5 300 000 Ft

Adatlap Kia Soul Ex - 2009

  • 1582 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 114 LE @ 4000 rpm
  • 255 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.6 másodperc
  • Végsebesség:
    178 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 4 599 000 Ft

Ugyanannyiba kerülnek, nagyjából ugyanakkorák, a motorjaik között sincs nagy eltérés. Oldalról nézve kiderül, hogy az alapformájuk is ugyanolyan: van egy nagyobb doboz az embereknek, akiket el kell szállítani, az elején pedig egy kisebb doboz a motornak, mert azt is rakni kell valahová. Igaz, a Citroënnél még farigcsáltak annyit rajta, hogy ez a dobozszerűség ne legyen túl sarkos, de a lényegen ez nem változtat.

hirdetés
Dension

Amikor egy ovisnak azt mondják, hogy rajzolj egy autót, nagyjából ilyesmi lesz a végeredmény, mert az ovisok még nem gondolkodnak laposnak látszó tepsikben, faék-jellegű hátsókerekes izékben, meg buborékformájú borzalmakban. Csak beférjen apa, anya, a tesó, meg én. Ennyi.

A vicc az, hogy ezek tulajdonképpen kiskocsik. A Soul négy méter és tíz centi, a Citroën is csak két centivel rövidebb nála, ami ma már gyakorlatilag a kisautók hossza, vagy ha nem, akkor egy-két éven belül az lesz.

Belül ebből nem sok érzékelhető, mert hihetetlenül tágasak. Ebben a dobozformában tényleg lehet valami, az ovisok nem hülyék. Elöl persze nem kunszt, de hátul is egészen nagy a hely. Sőt, az ülések elég hosszúak és jó magasak ahhoz, hogy alátámasszák a combot, tényleg ritka az az autó, aminek ennyire jók a hátsó ülései, beleértve a nagyobb egyterűeket is. Azoknál fontosabb szempont, hogy kivehetők legyenek az ülések, ezért inkább csinálnak három kempingszéket, mint egy normális egybepadot. Amit a Citroënben még tologatni is lehet.

Külön már teszteltük a Soult és a C3 Picassót, de így, egymás mellett mégis feltűnőbb az egyetlen komoly különbség: a Soulban lényegében jelképes a csomagtartó, míg a Citroëné használható méretű. A hivatalos műszaki adatokban ez annyit tesz, hogy a Citroëné 385 literes, a Kiáé meg 340. Ez már szemre sem stimmelt, mert a Soulé alig hosszabb egy arasznál. Gyorsan bepötyögtem a kia.de címet, mert tudjuk: a csomagtartó méricskélés bajnokai a VDA-normákat használják, azaz a Német Autóipari Szövetségét. Szóval, ha van hely, ahol nem lehet a nevükkel szédelegni, az Németország.

Nocsak! A német Kia oldalról letöltött prospektusból kiderül, hogy a duplafenekű csomagtartó – mint amilyen a tesztautóé – 222 literes. Ez egy kisautóhoz is kicsi. A 340 liter valószínűleg a szimplafenekű és (szerintem pótkerék nélküli) verzióé lehet, de semmiképp sem ezé. Nyilván a Citroëné is azzal jön ki 385 literre, hogy a padló alatti rekeszt belemérik, bár ez nem változtat a lényegen: a Picasso fölényesen nagyobb csomagterű. Arról nem is beszélve, hogy a hátsó ülések előretolásával már 500 literes.

A karosszériák összehasonlítgatása még egy dologra fényt derít. Azért a Kia ülései elöl és hátul kényelmesebbek, főleg nagy emberek számára, egyszerűen azért, mert hosszabbak. A C3 azzal vág vissza, hogy a kormánya tengelyirányban is állítható, és lényegesen jobb belőle a kilátás. És nem csak felfelé, mert óriási tetőablaka van (ez extra), hanem a két vékonyka első tetőoszlop miatt is. A Kiában csak egy van, de az vastagabb. Tolatni is nehezebb a Kiával, mert nem látni semmit, de ezt ellensúlyozza 150 ezerért a tolatókamera, aminek a képét a belső tükörben látjuk, igaz, nem túl jó minőségben.

Nem titok, hogy ezek a tesztautók már nem újak. A két cég PR-osztályának hatékonyságát jelzi, hogy nagyjából egy időben jelent meg a két típus, és mindkét tesztjárgányban 18 ezer kilométer volt. Ettől félig-meddig használtteszt is lett az összehasonlításból.

Milyen két tesztautó 18 ezer kilométerrel? Parajelenségek? Széthulló utastér? Vagy más? Lapozzon!

Totalcar értékelés - Citroën C3 Picasso Exclusive - 2009

8
TC

Kiskocsis, kicsit puha, de tágas, és van csomagtartója. A 110 LE-s dízel pedig kifejezetten jól megy. Aki szereti a nem szokványos dolgokat, annak jobban fog tetszeni.

Totalcar értékelés - Kia Soul Ex - 2009

7
TC

Dízellel már tűrhetően megy, ha nem hajtjuk, nem is zajos. Tágas, jópofa, az egyéniségével és az árával pedig visszahoz egy pontot abból, amit a rugózásával és az olcsó belével elveszít. Ezért a 3,5.

Népítélet - Citroën C3 Picasso

8,1
Nép
7.3
6.8
8.8
8.5
9.3

Népítélet - Kia Soul

8,6
Nép
9.3
8.3
7.3
8.3
10

Az oldalról ajánljuk

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

1 órája
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36