Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Az 1,6-os motort nem dicsérném, mert nem érdemli meg. Nagyjából ez tekinthető optimálisnak ehhez a kocsihoz, ha városon kívül is használná az ember – ellenkező esetben elég lehet a 75 lovas 1,4-es, amiből Dunát lehet rekeszteni. A nagyobbik nyolcszelepesből 88 lóerőt hoztak ki eleinte, de úgy tűnik, a sorozat vége felé kicsit fejlesztettek még rajta, mert ez már 92 lóerős a forgalmija szerint. A motorral voltak hengerfejtömítés-problémák, de ezeket könnyű kiszűrni, például megnézve, hogy van-e a hűtővízben olaj. Betegeskedtek még a gyújtótrafók is, efféle hibákra az egyenetlen alapjárat figyelmeztet, és ilyen kornál már a kopott szelepszár-szimeringek is okozhatnak gondot.
A dízelekkel sem volt sok baj általában, az 1,9 literes szívódízel ereje még ahhoz is kevés volt, hogy kitapossák a belét. Faluközi viszonylatban jól használható, mert takarékos és nem túl zajos, elvégre még örvénykamrás motor. Ennek 2000-től volt elektronikus vezérlésű az adagolója, a rángatás, ingadozó alapjárat az előtöltés-szabályzó mágnesszelep bűne. A turbós verzió 90 lovas volt, ez a turbó miatt kevésbé gondozásmentes, ahogy az 1999-től árult kétliteres HDI sem (szintén 90 LE). Ez utóbbi 120 ezrenként kér új vezérműszíjat (ma már 180-240 ezer a csereperiódus), sokkal kényesebb az üzemanyag minőségére és akár 70-80 ezer km után elkophat a főtengely-ékszíjtárcsa. Szóval, ez alaposabb átnézést igénylő változat.
A futóműve meghálálja a törődést. Elöl nincs sok gond, néha az utak tönkreteszik az alsó gömbfejet, a kormánymű külső gömbfejét és a lengőkar szilentet. Ezek nem nagy bajok, már futómű szilent is kapható külön (új korában komplett lengőkart kellett cserélni). A hátsó futóművet a jó gazdi 70 ezrenként szétszedette, a tűgörgős csapágyat lezsíroztatta, szimeringet cseréltetett. És akkor hosszú életű. Ha ezt egyáltalán nem gondozták, akkor megkopott, amire a hátulról érkező nyöszörgő, kopogó, recsegő hang utalhat. Ez baj, mert a hátsó híd komplett cseréje úgy 200 ezer forint, és felújítva sincs lényegesen olcsóbban. A hátsó futómű legviccesebb produktuma – ha elkopott, és az autót ritkán terhelték meg teljesen –, hogy egyszer megszorul a legalsó állásában és úgy marad. Ha tehát ilyet látunk, és az nem S16-os, akkor meneküljünk.
Egyébként a próbált példány egészen egyben volt, leszámítva azt, hogy a kesztyűtartó végütközője kitört, így az egész kiborul a helyéről. Igaz, nem túl fényűző példány, de van benne ülésfűtés, ami télen jó dolog; és klíma, ami nyáron. Sőt, a Peugeot első generációs rádió távvezérlője is ott van a kormány mögött, térdmagasságban. Ez a kis pöcök ki-be és le-föl mozog, ennyi elég a hangerő szabályzásához és az állomásváltáshoz. Kár, hogy a rádió hangja nem szép. A bioextrák listáját a hátsó kézi ablak és a tükörállítás képviseli. A márka az első között adott kikapcsolót az utaslégzsákhoz, ez már ebben a 306-osban is benne volt, hogy a fordított babaülést is be lehessen rakni a jobb első ülésre.
Az 1,6-os motor, szerény tudása ellenére sem vall szégyent, ami talán a tonna körüli tömeg érdeme. A váltó nem egy csoda, de elmegy egy ennyi idős kocsinál, a fék fog, bár könnyen blokkol, mert nincs ABS. A dudabubusok biztos gyűlölnék az indexkar végén lévő dudagombot, akkoriban az összes francia kocsin itt volt.
Megfogadtam, hogy a 306-ossal kapcsolatban nem írom le a krízis szó szinonimáját, mert aki 500 ezerért venne autót, az nyilvánvalóan nem azért teszi, mert épp nem tudta megvenni a V6-os 407-es kupét nulla forintos kezdőrészlettel. Ez egyszerűen egy elég régi autó, ami egész jól használható, és amit reális régiautó-áron adnak. Sőt, odafigyelve meg is szabad venni, akár még arra is van esély, hogy nem az utolsó tulajok leszünk.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
