Az Evo-arcra ráindulnak a lányok?
Mégis sokkal könnyebb ezeket elfogadni, mert a 95 lóerős motorral csoda történt. Arra nem vennék mérget, hogy most, lehet, hogy már régen updatelték a motorvezérlést, mert a Népítéleten egy ideje már nem panaszkodnak az emberek a lomhaságára, pedig a megjelenésekor feltűnően tetű volt. Most viszont alul elmegy, felül pedig egészen kiválóan húz, és nincs már meg a régi, borzalmas szelephangja sem – egyszóval kellemesen meglepett. A váltó kicsit gumis, de működik, a fék pedig kifejezetten jól fog. Egy kiskocsinál az is fontos, hogy a kuplung ne járjon túl nehezen – a Colttal nem volt gond a Budai alsó rakpart végigporoszkálása. A kormányzás kicsit fura, nem túl élénk és közvetlen, de ne legyünk telhetetlenek, ez nem egy Evo, ugyebár.
A Cleartec utónév arra utal, hogy ez a Colt energiatakarékos verziója, van stop-start automatikája is, meg energiatakarékos abroncsai. Hát szerintem ezért egy fillér felárat sem érdemes adni, mert a motorleállító funkció elég kezdetleges. Más hasonló autóknál (Hyundai i30, Kia Cee'd, Mazda3, BMW 318d) tényleg flottul működik, az ember csak rálép a kuplungra és vramm, már jár is a motor. Ezekhez képest a Colt belekezd az önindítózásba, hogy nyinyinyinyi, és amikor már rég lemondtam róla, akkor jön a vramm. Ráadásul nagyon ritkán hajlandó leállítani a motort, és igazából az ember azt sem tudja, hogy egyszer miért igen, és máskor miért nem. Meleg motorral, kikapcsolt légkondival, 16 fokban például miért nem? Szóval egyszerűbb kikapcsolni ezt a funkciót, de ezt minden egyes újraindításkor meg kell tenni. Hát ezért mondom, hogy nem éri meg a 140 ezer forintot, amennyivel drágább a normál, teljesen korrekt felszereltségű Invite-nál, amit 3,16 millióért adnak. Így, zömében kikapcsolt stop-starttal sem fogyasztott 7,1-nél többet, vegyes üzemben.
Nem mondom, a Colt így ötévesen nem a legfrissebb típus, de a felújítás után egész elfogadható lett – amit elvettek belőle, az nem igazán hiányzik, amit meg kapott, az jót tett neki. Azóta rádöbbentünk, hogy a többi autógyár is ebbe az irányba mozdult el, egyre ridegebbek a belsők és egyre nagyobbak az autók, még ha ez utóbbi a belsejükön nem is mindig érzékelhető. A Colt legalább jól használható méretű, egyedül azt nem tudom, hogy a kisautók elsődleges célközönségénél – a nőknél – mennyire esik le, hogy ez az autó az evós rokonságára próbál rájátszani. De talán megkérdezik a pasijukat.