Az Evo-arcra ráindulnak a lányok?

2009.11.24. 07:07 Módosítva: 2009.11.24. 10:23

Adatlap Mitsubishi Colt Invite Cleartec 1,3 - 2009

  • 1332 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 95 LE @ 6000 rpm
  • 125 Nm @ 4000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • 3 299 000 Ft

Mégis sokkal könnyebb ezeket elfogadni, mert a 95 lóerős motorral csoda történt. Arra nem vennék mérget, hogy most, lehet, hogy már régen updatelték a motorvezérlést, mert a Népítéleten egy ideje már nem panaszkodnak az emberek a lomhaságára, pedig a megjelenésekor feltűnően tetű volt. Most viszont alul elmegy, felül pedig egészen kiválóan húz, és nincs már meg a régi, borzalmas szelephangja sem – egyszóval kellemesen meglepett. A váltó kicsit gumis, de működik, a fék pedig kifejezetten jól fog. Egy kiskocsinál az is fontos, hogy a kuplung ne járjon túl nehezen – a Colttal nem volt gond a Budai alsó rakpart végigporoszkálása. A kormányzás kicsit fura, nem túl élénk és közvetlen, de ne legyünk telhetetlenek, ez nem egy Evo, ugyebár.

A Cleartec utónév arra utal, hogy ez a Colt energiatakarékos verziója, van stop-start automatikája is, meg energiatakarékos abroncsai. Hát szerintem ezért egy fillér felárat sem érdemes adni, mert a motorleállító funkció elég kezdetleges. Más hasonló autóknál (Hyundai i30, Kia Cee'd, Mazda3, BMW 318d) tényleg flottul működik, az ember csak rálép a kuplungra és vramm, már jár is a motor. Ezekhez képest a Colt belekezd az önindítózásba, hogy nyinyinyinyi, és amikor már rég lemondtam róla, akkor jön a vramm. Ráadásul nagyon ritkán hajlandó leállítani a motort, és igazából az ember azt sem tudja, hogy egyszer miért igen, és máskor miért nem. Meleg motorral, kikapcsolt légkondival, 16 fokban például miért nem? Szóval egyszerűbb kikapcsolni ezt a funkciót, de ezt minden egyes újraindításkor meg kell tenni. Hát ezért mondom, hogy nem éri meg a 140 ezer forintot, amennyivel drágább a normál, teljesen korrekt felszereltségű Invite-nál, amit 3,16 millióért adnak. Így, zömében kikapcsolt stop-starttal sem fogyasztott 7,1-nél többet, vegyes üzemben.

Szavazzon!

Nem mondom, a Colt így ötévesen nem a legfrissebb típus, de a felújítás után egész elfogadható lett – amit elvettek belőle, az nem igazán hiányzik, amit meg kapott, az jót tett neki. Azóta rádöbbentünk, hogy a többi autógyár is ebbe az irányba mozdult el, egyre ridegebbek a belsők és egyre nagyobbak az autók, még ha ez utóbbi a belsejükön nem is mindig érzékelhető. A Colt legalább jól használható méretű, egyedül azt nem tudom, hogy a kisautók elsődleges célközönségénél – a nőknél – mennyire esik le, hogy ez az autó az evós rokonságára próbál rájátszani. De talán megkérdezik a pasijukat.

Totalcar értékelés - Mitsubishi Colt Invite Cleartec 1,3 - 2009

A Colt olyan nagy volt újkorában, hogy a méretei még most is elegendőek. Az 1,3-as motorja is megjavult, a belseje is szebb lett, ráadásul már nem adják aránytalanul drágán. Szóval, lehet, hogy megéri, leszámítva a Cleartec néven adott környezetvédelmi himihumit, ami nem tűnik olyan kiforrottnak, mint más gyárak hasonló, motorleállítással operáló rendszerei.

Népítélet - Mitsubishi Colt