Szívsebész plasztikázta a Corsát

2010.03.05. 06:44 Módosítva: 2010.03.05. 06:44

A vevők még mindig nagyon szexinek találják a formáját, minek változtassunk rajta? Minden formatervezőnk az új Insigniával, Astrával és Merivával volt elfoglalva, a Corsa-frissítésre már nem maradt kapacitásunk. Így is, úgy is magyarázható - persze az első a hivatalos -, de a lényeg, hogy három év után sem változik a Corsa külseje.

Szerintem minden idők egyik legszebb autója az eredeti, első szériás Alfa 156. El nem tudtam képzelni, hogy lehetne a ráncait felvarrni, ezért egyetértően bólogattam, amikor három év után plasztika nélkül frissítették az olaszok. Kicsit reszeltünk a motorokon és a futóművön, kapott pár új extrát és puhább lett a műszerfal. Egyébként meg molto bella, úgyhogy ennyi elég is lesz. Capito?

Naná, hogy megértettem, sőt, lelkesen helyeseltem. Aztán értetlenkedve csodálkoztam. Ugyanis hamar kiderült, hogy az álfrissített 156-os senkinek se kell, a milánóiak meg rohantak Giugiaro műhelyébe, segítségért. A mesternek sikerült a lehetetlen küldetés, a 156-osból valami mást, frissebbet, de még mindig csodaszépet rajzolt. Amit aztán újra el is lehetett adni.

Ez a történet ugrott be, ahogy hallgattam az Opel marketingesének kiselőadását, amiben lelkesen ecseteli: szép, szexi ez a forma, szerintünk nem kell változtatni rajta. Úgy tűnik, az autóvásárlók másképp gondolják, talán mert az új verdát nemcsak maguknak, hanem a szomszédnak is veszik. A zemberek pedig három év alatt megszokják a legvadítóbb formákat is. Hogy újnak tűnjön, változtatni kell rajtuk. Ráadásul a Corsa csinos kis autó, de azért nem egy olyan korszakos szépség, mint a 156-os, pedig még annak sem sikerült megúsznia formai frissítés nélkül.

Amit időt, energiát és főleg pénzt a formaterv változatlanul hagyásával megspóroltak, azt nyilván a technika finomításába ölték az opelesek, gondolhatnánk, de nem. Illetve próbálnak meggyőzni, hogy de igen, de valójában nem. Az érdemi változtatásokat nagyjából két mondatban el lehet intézni: Euro 5-ös normának megfelelő, picit erősebb, kicsit takarékosabb és tisztább üzemű motorok, áthangolt futómű és kormányzás, pár új szín, meg a gazdagabb felszereltség. Ennyi.

Nincs is ezzel baj, a Corsa egy praktikus, tényleg kellemes formájú városi gyösz, a bemutatónak otthont adó Darmstadtban és a környékén fiatalok első, vagy családosok második autója. Az első három generációból nem véletlenül fogyott 9,4 millió, és ez a mostani is elkelt már 1,4 millió példányban. Hogy mi a titka? A jó ár, a gazdag választék, az eltalált forma és a kellően tágas utastér biztosan sokat segített.

Nem csoda, hogy a 2010-es változtatásokat nem itt kell keresni. Nagy kár viszont, hogy a módosítások nem elég drasztikusak és mélyrehatóak: a kisebb benzines motorokkal, az egyliterestől az 1,2-esig bezárólag a pár pluszlóerő ellenére még mindig elég lomhán mozog, a váltója pontatlan, a kormányzása az átdolgozott elektromos rásegítés ellenére is érzéketlen, szintetikus. Drámai átalakulást nem hozott a Corsa műszaki frissítése, bár tényleg kényelmesebbnek, puhábbnak tűnik, mint korábban.

Az oldalról ajánljuk

Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

5 órája
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10