A vevők még mindig nagyon szexinek találják a formáját, minek változtassunk rajta? Minden formatervezőnk az új Insigniával, Astrával és Merivával volt elfoglalva, a Corsa-frissítésre már nem maradt kapacitásunk. Így is, úgy is magyarázható - persze az első a hivatalos -, de a lényeg, hogy három év után sem változik a Corsa külseje.
Szerintem minden idők egyik legszebb autója az eredeti, első szériás Alfa 156. El nem tudtam képzelni, hogy lehetne a ráncait felvarrni, ezért egyetértően bólogattam, amikor három év után plasztika nélkül frissítették az olaszok. Kicsit reszeltünk a motorokon és a futóművön, kapott pár új extrát és puhább lett a műszerfal. Egyébként meg molto bella, úgyhogy ennyi elég is lesz. Capito?
Naná, hogy megértettem, sőt, lelkesen helyeseltem. Aztán értetlenkedve csodálkoztam. Ugyanis hamar kiderült, hogy az álfrissített 156-os senkinek se kell, a milánóiak meg rohantak Giugiaro műhelyébe, segítségért. A mesternek sikerült a lehetetlen küldetés, a 156-osból valami mást, frissebbet, de még mindig csodaszépet rajzolt. Amit aztán újra el is lehetett adni.
Ez a történet ugrott be, ahogy hallgattam az Opel marketingesének kiselőadását, amiben lelkesen ecseteli: szép, szexi ez a forma, szerintünk nem kell változtatni rajta. Úgy tűnik, az autóvásárlók másképp gondolják, talán mert az új verdát nemcsak maguknak, hanem a szomszédnak is veszik. A zemberek pedig három év alatt megszokják a legvadítóbb formákat is. Hogy újnak tűnjön, változtatni kell rajtuk. Ráadásul a Corsa csinos kis autó, de azért nem egy olyan korszakos szépség, mint a 156-os, pedig még annak sem sikerült megúsznia formai frissítés nélkül.
Amit időt, energiát és főleg pénzt a formaterv változatlanul hagyásával megspóroltak, azt nyilván a technika finomításába ölték az opelesek, gondolhatnánk, de nem. Illetve próbálnak meggyőzni, hogy de igen, de valójában nem. Az érdemi változtatásokat nagyjából két mondatban el lehet intézni: Euro 5-ös normának megfelelő, picit erősebb, kicsit takarékosabb és tisztább üzemű motorok, áthangolt futómű és kormányzás, pár új szín, meg a gazdagabb felszereltség. Ennyi.
Nincs is ezzel baj, a Corsa egy praktikus, tényleg kellemes formájú városi gyösz, a bemutatónak otthont adó Darmstadtban és a környékén fiatalok első, vagy családosok második autója. Az első három generációból nem véletlenül fogyott 9,4 millió, és ez a mostani is elkelt már 1,4 millió példányban. Hogy mi a titka? A jó ár, a gazdag választék, az eltalált forma és a kellően tágas utastér biztosan sokat segített.
Nem csoda, hogy a 2010-es változtatásokat nem itt kell keresni. Nagy kár viszont, hogy a módosítások nem elég drasztikusak és mélyrehatóak: a kisebb benzines motorokkal, az egyliterestől az 1,2-esig bezárólag a pár pluszlóerő ellenére még mindig elég lomhán mozog, a váltója pontatlan, a kormányzása az átdolgozott elektromos rásegítés ellenére is érzéketlen, szintetikus. Drámai átalakulást nem hozott a Corsa műszaki frissítése, bár tényleg kényelmesebbnek, puhábbnak tűnik, mint korábban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
