Ügyesen megtalálta az Audi a rést a BMW képzeletbeli pajzsán: pont a hármas és az ötös közé tolakodik be az A4. Finoman, mint a sietős menedzser a svédasztalnál. Méreteiben, súlyban pont a kettő között van, az árát viszont egyértelműen a hármashoz igazították. Nem csoda, hogy az elmúlt években az Audi az eladási számokat tekintve teljesen felzárkózott a két délnémet vetélytárs mellé.
Húgyüzemű A6-os valakinek Ingolstadtig? – kérdezte Papptibi, én pedig próbáltam kaméleont játszani az értekezleten. Ropogtattam a tökmagot, úgy tettem, mintha jegyzetelnék valamit. Nem kellett volna, a golyóstoll surrogására felfigyelt Bende, és már be is írt sofőrnek. Nem mintha Audi-fóbiám lenne, csak az utat ismerem unásig, annyiszor jártam arra. És egy A6-ostól nem várhatjuk el, hogy feldobja az utazást, nem arra találták ki.
Aztán kiderült, hogy nem is A6, hanem A4, ráadásul quattro, mégpedig a 3 literes, V6-os dízellel. Kezdett megjönni a kedvem hozzá, mert jobban szeretem a kisebb autókat, főleg nagy motorral. Ez pedig már megfelelő teljesítményűnek tűnt ahhoz, hogy ne a szélvédőre felkenődött bogarak számolgatásával kelljen ébren tartanom magam.
Azalatt a két év alatt, amióta kapható Magyarországon, megszokta a szemünk a körvonalait, bár igazából újonnan sem forgolódott utána senki. Annyira magától értetődő a dizájn, mintha megadták volna az ingolstadti automatikus Fahrzeugkonstruktionsmaschinénak, hogy 4,7 méter hosszú négyajtós limuzin, és ezt köpte volna ki. Miután körbefotóztuk, Papptibi feltette a kérdést, melyik érdekes részletet örökítsük még meg. Erre megálltunk egy pillanatra, csak egy légy zümmögött az óbudai alkonyatban. Talán azt az első két szoknyafodrot, böktem ki nagy nehezen, hogy feloldjam a lassan elviselhetetlenné váló feszültséget. De egy A4-esnek épp ez az élére vasalt nadrágos stílus az erénye. Elég egy játékos részlet, egy meztelen nős nyakkendő, és máris hitelét veszti a feltörekvő bróker - nem bíznánk már benne, ha azt javasolná, azonnal shortoljuk az OTP-t.
Ha a külsejére azt mondjuk, meggyőző, kereshetjük a szinonimát a belsejére. Minden kezelőelem - pedig van egypár - könnyen megszokható helyen van, csak a rádió hangerőgombját rejtették a váltókar mögé a vezető szemszögéből. Az iDrive MMI tekerőgomb kézre áll, körülbelül félóra alatt automatikussá válik a kezelése, de személy szerint szívesebben nyomkodnék érintőképernyőt. Leginkább az úti cél megadásánál körülményes a tárcsázós telefonra emlékeztető betűskála, amin hosszadalmas pörgettyűzéssel lehet megadni a várost, utcanevet. A hifit viszont logikusan, gyorsan lehet kezelni, ahhoz ideális eszköz a tekerentyű.
Az ötszázhatvanezer forintos Milano bőrt feláras sportülésekre feszítették a tesztautóban, és az echtes Leder felületeket végigtapogatva Pista azt mondaná, megérte lemészárolni a marhákat. Én azon lepődtem meg, mennyire tágas az utastér hátul is. A 480 literes csomagtartó meg Mariana-árokért kiált, ha hasonlatot keresünk mélységére. Minél többet nézegettem, tapogattam, annál inkább erősödött bennem az érzés, hogy ennél több nem kell. Kényelmesen fetrenghet az egész család, nem kell síboxba pakolni a bőröndöket nyaraláskor, mégsem kellemetlenül nagy az autó. Erre mondják, hogy élhető méret.
Mielőtt beülnénk a bal egybe és vörösizzásig hajtanánk a turbót, nézzünk be a motortérbe, mire büszkék az ingolstadti mérnökök 2010-ben. Ez a 240 lóerős V6-os a jelenleg elérhető legerősebb dízel az A4-esben, csak quattróként kapható, vadiúj extraként pedig clean diesel rendszerrel szerelték fel. Ennek lényege a dízelekre jellemző kellemetlen nitrogén-oxid- kibocsátás csökkentése, amit AdBlue adalék befecskendezésével és egy külön NOx-katalizátorral érnek el. A kipufogócsőbe porlasztott folyadék lényegében karbamidoldat, hasonló az emberi vizelethez, ezért becézgetik az ilyen autókat kedvesen húgyüzeműnek. Jól működik a technika - a 2014-től kötelező EU6-os szabványt is teljesíti az autó - és persze nincs semmilyen kellemetlen szaghatás az adalék miatt. Ha nem lenne ott a nanorészecskék kisördöge, elmondhatnánk, hogy a dízelmotorok végleg legyőzték a benzineseket, már a károsanyag-kibocsátásba sem lehet belekötni.
Hogyan mozgatja 500 newtonméter az 1,8 tonnás dobozt? Megtudhatja a következő oldalon.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
