Oooh, áááh, igennn – élvezkedett Winkler, amikor a Hungárián suhantunk, nyomasztani Vmax Zsoltit. Főszerkesztőnk az új hibrid technológia hatása alá kerülve egész úton vadul próbálta lenyomni 10 liter alá a fogyasztást, a körülöttünk autózók nagy örömére.
Ha kicsit messzebb kellett volna menni, talán sikerül is. Az ügyvezető Bende ugyan csak utasként autózott, de még így is elégedetten szállt ki a kocsiból. Mindenkinek tetszett a BMW csúcsmodellje, és most már a fogyasztásra se lehet panasz. Na nem mintha ez a kategória erről szólna.
A teszthét alatt nem is gondoltam a takarékos vezetésre, egyszerűen csak élveztem a suhanást. Hatalmas bálnaként hasítottam az utakon, miközben felbőszült halrajként keringtek körülöttem a hangos kipufogós Swiftek és Astrák. Ez a kocsi sokkal inkább a kényelmes autózásra termett, de néha előtör a nem is olyan mélyre rejtett fehér cápa. És ekkor STI-ket és RS-eket megalázóan tud meglódulni a több mint kéttonnás test. A 4,9 másodperces gyorsulás biztos tudatában lazán toltam át sport módba a váltót, és a gázpedált lepadlózva alázhattam volna meg nagyjából bármit, ami szériában az utakra termett.
Ilyenkor mutatkozik be a 750i 4,4 literes, V8-as motorja, amihez hozzátűztek a váltó elé még egy aprócska elektromotort. Ez az amúgy is igen erős rendszerhez 100 Nm-t ad hozzá, így már 700 Nm áll rendelkezésre, ami ahogy a BMW-hez közel álló angol cégnél mondanák, éppen elég. Mondjuk lóerőben se gyengélkedik, hátsó keréken 449-et ad le, az elektromos rásegítés még hozzádob egy jelképes 20-at. Na ezt közúton legálisan már nem nagyon lehetne kipróbálni nálunk, nem is kísérleteztem vele. De egy-két bő gázadással való elinduláskor is megremeg az ember szíve a hangra és a mindent elsöprő erőre.
Egy-egy ilyen akciót a körülöttünk autózók szinte igényelnek, de ha elkezdek közel szabályosan menni, elszabadul a pokol. Valahogy jobban ingerli az embereket. Pedig számtalan előnye között fel lehet azt is hozni, hogy például munkába frissebben érkeztem meg, mint ahogy elindultam. Csak üldögéltem az 5 méter hosszú kéjlakomban, a komfort fotel szellőztette a nehezebbik részem, és a dolgok körülöttem csak úgy megtörténtek. Mindent becsukva nem igazán jut be zavaró tényező a külvilágból.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.

