Asszonynak mondtam, kétszemélyes kocsival jövök érte. Akkor rakjam be a zöld asztalt. Mondom, ez ebbe nem fér be, mire ő, azt hittem, teherautó. Hát nagyon nem az. Így jár az ember, amikor állandóan nagy dobozos izékkel állít haza. Bárcsak a BMW teherautót is gyártana…
Ez a leggyengébb (204 LE), legolcsóbb (12,1 millió forint) modell, a Tibby által tesztelt 35i-nél 102 lóerővel gyengébb, ez 4 millió forintot jelent mínuszban. Ha gonosz akarnék lenni, biztos ezért nincs semmilyen felirat a kocsin, nehogy kiderüljön. Ugyanaz a gonosz tekintet, az ugrásra kész forma, bár velem együtt többen arra gyanakodtunk, hogy az orra – amit gigantikus hangyászként tolunk magunk előtt – ezen rövidebb lett, de a technikai adatok szerint csak optikai csalódás.
A kutas ismerősök, akik látták érkezésem, kérdezték, hogy már megint egy Z4? Ez a dízel? De nem, szerencsére kizárólag benzines soros 6 hengeres változata létezik. Egy roadster dízelmotorral? Brrr. Ez a műfaj nem a takarékos vezetésről szól, a fordulatszámmérő alatt se a megszokott fogyasztásmérőt, hanem a sokkal hasznosabb olajhőfokot találtam. Ha toljuk neki, szépen elindul felfele, az üzemanyagszint meg le a kicsi, 55 literes tanknak és a 10,5 liter körüli fogyasztásnak köszönhetően. Ami kísértetiesen emlékeztet a korábban nálunk járt erősebb és automata verzióéra. Egyébként néha kicsit mintha nehézkesen gyorsulna, azért mégis 1,5 tonna üresen a kocsi.
Nyitva a rádió hangja már nem igazán jutott el a fülemig, de kit érdekel, amikor lehet hallgatni ahogy minden gázadásnál felmorog a kipufogó, ha nem is olyan mélyen, mint a 35i-nél. A komputer normál módban vadul villogva próbált rávenni, hogy 60-nál tegyem 6.-ik sebességbe, de én csak azért is pár fokozattal lejjebb hagytam, hiszen 2500-3000-es fordulattól kezd el igazán szépen szólni. Igazán húzni meg 4000-től. Így a zenéből csak a basszusok érkeznek meg, konkrétan a hátam közepébe, mivel a mély hangszórót az ülés mögé rakták. Megfelelő számot betéve akár hátmasszázsként is hasznosíthatjuk.
Mögöttünk a hangszórón kívül még egy kis polcot is találtam, egy hálóval meg négy egész komoly rögzítőfüllel, bár nehezen tudom elképzelni, hogy mit fognék oda, mondjuk pár narancssárga OBI-s gurtni segítségével. Esetleg majd decemberben az éppen aktuális karácsonyfát.
Amúgy a rakodóhely kialakítása elég kihívás lehetett, így születhetett a kibillenthető ajtórekesz, amibe így pont be lehet passzírozni a félliteres üdítőt. Ezen és a kesztyűtartón kívül nem vagyunk nagyon elkényeztetve, még a telefonnak találtam helyet, de a könyöklővel kombinált pohártartó már nagyon kényszermegoldás, nincs túl jól megoldva. Amúgy, akárcsak más roadstereknél vagy szinte bármilyen hátsókerék-hajtású kocsinál, komolyabb száguldozás után itt is dől alulról a meleg. Bár úgy tűnik, a csomagtartónál jobban szigetelt, viszonylag hűvös maradt.
A csomagtér zárt tetővel teljesen elfogadható, nyitva pedig kb. MX5-csomagtérnyire csökken. Ilyenkor még éppen ki lehet egy átlagos hátizsákot szedni a tető alól. Amúgy középen még egy síbox is helyet kapott, szép is lehet, Z4-gyel, lenyitott tetővel az Alpokban suhanni. A tetőt amúgy távolról is lehet nyitni, ami mondjuk Füreden a parti szórakozóhelyen ülve biztosítja a kellő feltűnést. Csukni viszont csak személyesen tudjuk, így egy hirtelen érkező záporba ki kell rohanni, ha nyitva hagytuk a kocsit.
A csomagtartó szélén trónol az amúgy igen formás kocsi legrondább alkatrésze, egy közönséges botantenna. Ez kicsit olyannak tűnik, mintha a tervezéskor kimaradt volna, és utólag jutott az eszükbe, szerintem elég illúzióromboló látvány.
Lakótelepen lakom, mostanság erősen rágyúrtam a közösségi életre. Illetve az gyúrt énrám, vannak olyan kocsik, amiktől az embernek sok barátja lesz hirtelen. Szerencsére nem úgy, mint az X1-nél, amikor egy kereszteződésbe udvariasan(!) beengedő ukrán rendszámú X5 tulaja dicsérte meg tört magyarsággal a kocsimat.
Bár másfél éve lakom itt, de a korábbi 7-es és a Z4 jóvoltából egész sok szomszédomat ismertem meg. Legutóbb az STI volt ilyen, bezzeg ha egy Transitot hozok haza, csak a Ford-kereskedő mutat némi érdeklődést. Bár a sok nagycsaládos nyáladzva keringett a Multivan körül is, amit meg is értek. 3 vagy több gyereknél már kisbusz kell. Apunak meg egy Z4 játszani, ez ki is jönne a múltkori 7-es árából.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
