De tényleg, csak ha úgy gondolod, hogy ennél szebbnek kellene lennie. A Juke megosztja az embereket, akiknek nem tetszik, vasvillával hánynák a máglyára, akiknek igen, bulis dögnek tarják. Akár így, akár úgy, de mindenképpen eredeti. És nem is rossz, bár skatulyába erőltetni felesleges.
Mi ez? A Murano és az Infinity FX törvénytelen gyereke? Egy béka és egy dinoszaurusz keresztezéséből született, durcás óriáscsecsemő, aki mindjárt az arcodba köpi a spenótot? Tudja fene, lehet, hogy a Juke simán egy vicc. Elég jó vicc, teszem hozzá, de biztos vagyok benne, hogy sokan nem értik majd. Sőt, gyűlölni fogják, ahogy a Multiplát és a béka-Scorpiót is gyűlölni illett minálunk. Ha nem tetszik egy autó, pusztuljon, mellé az is, aki megvette, hiszen toleranciából általában jelesre állunk. A társaság jobb humorral, esetleg némi lazasággal is megáldott felének viszont tetszik, megvenné, és röhögne a hörgős-rikácsolósokon. A Juke mellett nem megy el senki megjegyzések nélkül.
A hátsó lámpa a 370Z utánérzése, óriásiak a távolsági fények, de van két pici lámpája fönt, a sárvédők élén is, meg lent, a kötény alján két ködfény is akad. Zavarba ejtő szemben állni vele. Most melyik szemébe nézzek? – gondolja ilyenkor az ember. Vannak még érdekes áthallások – a középkonzol formáját állítólag motorkerékpár-tankról másolták, a hátsó ajtón pedig rejtett a kilincs, mint az Alfákon például. Kellemes irónia süt minden porcikájából.
Persze más kérdés, hogy kinek van 4,2 misije egy mezítlábas Nissan Juke-ra, ami – akárhogy is nézzük – egy kisautó belső terét és csomagtartóját (251 liter, tehát szinte semmi) hordozó, viszonylag vaskos testű, egyszerű benzinmotorral hajtott, gördülő poén. Ha a Kia Soul eladásait nézem – ami hasonló vevőknek szól – a Juke nem lesz fergeteges siker, mert nálunk még a poénos embereknek sincsenek millióik poénkodásra. Kár.
Hiszen a Juke egy roppant szerethető, nagyon barátságos, a maga módján ügyes kis dög. Kicsi?! Bizony az, alig hosszabb négy méternél, majdnem pont akkora, mint egy Suzuki SX4. Csak jól álcázza. Kreténül néz ki, na ja. Meg hely sincs benne, szinte egyáltalán. Ez tény. De mielőtt valami drágán mért hatásvadász divatcikket képzelnénk el, érdemes autóként is egy pöttyet szemügyre venni.
Mert igen élvezetes ez a senemkisautó, senemsuv. Bizony, még a szerencsétlenül pici, egyhatos, 117 lóerős motorral is. Erre persze az ember csak azután jön rá, hogy feltérképezte a középkonzolon levő kis képernyő üzeneteit és az azt környező gombok funkcióit.
Ezen túl kell esni, lássunk neki.