Csak kályhával!
Teszt: Renault Trafic Generation
Amióta Provence-ban először futottam össze a Generationnel, kíváncsian vártam, mikor landol egy ilyen a Renault Hungária flottájában. Közben barátkozhattam mindenféle kisbuszokkal, mint pl. a testvér Passengerrel, Fiat Scudóval, VW Multivannel és a Vianóval.
Pont a hideg idő érkeztével került hozzám, így érezhetően lassabban melegedett be, mint korábban a Black Edition. Már a kocsi beindításakor hiányoltam a kellemes emlékeket ébresztő dübörgő hangot, és alánézve valóban nem láttam a kis kipufogódobot: nem volt benne olajkályha, csak a szokásos kiegészítő elektromos fűtés. Ami ugyan segít, valóban kicsit gyorsabban lesz meleg, de azért én mindenképp a gázolajos kályhával rendelném. Főleg, hogy a Renault árlistája szerint 210 ezer forinttal olcsóbb lesz tőle a kocsi. Nem értjük, mi ez, de az árlistában így van.
A kocsi vezetési szempontból hozta a formát; jól fordul, a fékek is gyorsan megfogják. A 115 lóerős dízel hidegen se hangos, melegen meg abszolút nem zavaró. Mondjuk, ha gyakran járunk autópályán sok emberrel, egy erősebb motort el tudnék viselni, de ezt csak ezzel az egyféle motorral rendelhetjük. A navigációnak még mindig nem sok köze van a kocsihoz, remélhetőleg az egyszer eljövő fészliftre már rendes vezérlést fejlesztenek hozzá a külön kis távirányító helyett. Előnyére legyen mondva, szériafelszereltségként kapjuk. Magas pozíciónkból jól átlátni a forgalmat, és a tükrök se hagynak sok holtteret szerencsére, köszönhetően a kis kiegészítő tükröknek. Így a tolatás is könnyen megy, jól lehet érezni a hátulját, de egy tolatóradar azért mindig jól jön.
Az első sor ülései forgathatók, így akár egy hétszemélyes értekezletet is lehet benne rendezni, ha éppen ehhez szottyan kedvünk. Esetleg javasolni fogom TC-s céges busznak a vezetőségnél. Ebben a modellben a második sorban a vállrészbe integrálták az övet. Kérdem én, vajon a Passengerben a sima üléseknél miért ezt az idióta B oszlopra rögzítős megoldást alkalmazzák, amitől csak macera a ki-be szállás? Persze, tudom, rendelhető.
A bal oldali ülés mellé rakták a kihajtható asztalkát; egész kényelmes helyen van, ha nem vagyunk négynél többen, mert a második sor bal oldali ülése kicsit közel van, így oda csak kisgyereket ültetnék. Amúgy – akárcsak a Multivanban – itt is hasonló sínes rendszerrel oldották meg az ülések mozgatását. És szintén könnyebb a második sort úgy mozgatni, ha rajta ülünk, mert különben megbillen, és szépen elakad a sínben. Minden oldalablak alá kis rekeszeket rejtettek, így nem nagyon van olyan tárgy, amit ne tudnánk valami nem látható helyre eldugni.
Lapozzon, és megtudja, mi mit rejtett el hátul a Renault-ban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
