Kinézetre igazi CR-V, annak lassan másfél évtizedes, rajongótábort gyűjtő hagyományával. Ami viszont nem látszik - ez az autó valamiért nagyon más.

Bátran kimondhatjuk, hogy mostanában divat a terepjáró, úgy értem azok a terepjárók, amik nem is azok valójában és soha nem mennek terepre, csak úgy néznek ki, mintha. Ha viszont nem megyünk terepre, akkor minek cipeljük a felesleges hajtásláncot, elég az egyszerű elsőkerék-hajtás, úgyis terepjárónak nézünk ki, senki nem néz alánk. Esetleg majd csúszós úton csodálkoznak, hogy miért nem tudunk úgy elindulni, ahogy egy négykerekes teszi.
Persze ezer más oka is lehetett a Hondának, hogy megalkotta az 1997-ben piacra dobott CR-V mai utódját így, elsőkerék-hajtású változatban is. Az egyik nyilvánvaló ok az alacsonyabb ár és ez is nagyon fontos a kategóriában. A tesztelt modell a CR-V 2.0 Comfort 2WD. Az elnevezésben minden fontos benne van, kis híján az autóban is.
Sok variációs lehetőség azonban nincs, van a kétliteres benzinmotor, amilyen a tesztautóban is működik, valamint van 2,2-es dízel, amely bár átdolgozott, finomított, de nem újdonság már. Csak ez a benzines motor van elsőkerekes változatban, 4WD-ben pedig bármelyik választható a kettőből.
A karosszéria kívülről teljesen megváltozott, azonban a tengelytáv maradt a 2630 milliméter és a futómű az előző, harmadik generációs modellből átvett, kicsit átdolgozott, áthangolt, de szerkezetileg azonos egység. A Honda állítása szerint a felfüggesztést komfortosabbra vették, a lengéscsillapítás karakterisztikáját módosították a jobb komfort érdekében. Ezen még kicsit gyúrhattak volna, mert nagy komfortról nincs szó, az autó keresztbordákon, úthibákon keményen dobál, viszont elég stabil. Nem akarom védeni a Hondát, de ez nem csak az ő bajuk: nem lehet olyan passzív futóművet csinálni, ami egy ilyen magas építésű autóban komfortos a városban, ugyanakkor biztonságos is százötven felett. Ilyen sehol nincs, tehát a biztonság felé kell menni, keményre kell hangolni, vagy aktív, állítható futóművet használni, de olyan meg itt nincs.
A kissé ballonosabb gumik csillapítanak valamit, de azért a rugózási komfort messze nem csillagos ötös, hogy szépen fogalmazzak. A futóművel is azt érzem, mint az egész autóval, hogy az egykoron piacvezető és piaci újdonságnak számító formák, technikai megoldások kicsit idejét múlttá váltak a Honda CR-V-ben. Mintha a fejlesztési osztályon kicsit bealudtak volna a kollégák a sok szakétól.
A Honda emberközpontú tervezése és ergonómiája valóban emberközeli, pontosan addig, amíg nem ülünk át egy kategóriatársába és fedezzük fel, hogy a jónál van még jobb is. Ne arra gondoljanak, hogy a váltókar a csomagtartóban van, kisebb dolgokról beszélünk. Például a parkradar kikapcsolója nem a váltónál van, ahol a hátramenetet kapcsoljuk, hanem a bal oldalon, alul. Ha tudjuk, hogy sípolni fog a mögöttünk lévő bokor miatt és ki akarjuk kapcsolni, akkor mindkét kezünknek lesz munkája. Apróság, talán lényegtelen dolog, de a konkurensek ezeken a problémákon már túlléptek. Soha ne feledjük, nem rossz és jó autókról beszélünk, hanem jókról és még jobbakról. Itt nem lehet kicsit sem hibázni, mert féktávon ketten már be is előztek és tizedeket nyertek előlünk a piaci részesedésből.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
