
A teherautón kívül már mindenféle verzió járt nálunk, kivéve a legolcsóbbat, a fapados Minit. Alapváltozatot az importőrök maguktól nem nagyon adnak és minden lehetséges módon próbálják kikerülni, hogy az újságíró a karmai közé kaparintsa. Így izgatottan vártuk a One névre hallgató verziót, a 4 milliós trendi kisautót.
Hiába vártuk, most sem azt kaptuk. Eleve nem az alap 75 lóerős, hanem az egyel erősebb 98 lovas érkezett. Ezzel a 3,99 millió helyett mindjárt 4,2-be került a kocsi. És persze nem bírták ki, hogy fel ne díszítsék. Itt nem csak a meglehetős feltűnést keltő rózsaszín tükrökre gondolok, de kívülről már az alufelni is gyanús volt. Aztán beülve szembenézett egy halom krómozott légbeömlő, a Mini Boost rádió, a telefonkihangosító, az USB meg a klíma, és amikor hátramenetbe raktam, becsipogott a tolatóradar.

Alapverzióban ilyenek nincsenek. Végül megérkezett az importőrtől a kocsi leírása, amiből kiderült, hogy ez bizony egy 6 millió forintra extrázott modell, bár most akciós csomagban csak 5,5. A szomorú csak az, hogy igazából semmi olyasmit nem találtam a kocsiban, amit egy ilyen topkategóriánál akár az alapnál is ne lehetne széria.
Az utastérben az egyetlen dolog, ami zavart, a dizájnos kapcsolósor egyformasága a középkonzolon. Még egy hét múlva is a ködlámpát kapcsoltam néha, amikor le akartam húzni a jobb oldali ablakot. Ha valami ricnit raktak volna a végére, könnyebb lenne vakon megtalálni. A gigantikus középső kilométeróra meg tényleg csak tisztelgés a múlt előtt, hiszen az előttünk lévő fordulatszámos műszerről könnyebben megtudjuk az aktuális sebességet.
A kocsi elejében a mostanság sokszor szidott 1,6 literes motor morgott, viszont ebben tuti nem fog elromlani a turbó, ugyanis a motorcsalád első három szintje sima szívó benzines. Feltehetőleg az EURO5 jóvoltából, de kicsit turbósan jön meg az ereje. Nem vészes, normál forgalomba észre sem venni, csak a versenypályán, de hát ez az autó a maga 98 lóerejével nem is oda való.

Ettől függetlenül még ezzel a motorral is jó szórakozás a városban közlekedni, kiváló városi gokart, ha nem is annyira, mint a John Cooper Works. Papp Tibi szerint kemény volt a kuplung, nekem ez annyira nem tűnt fel, de ezt azzal indokolta, biztos hozzá vagyok szokva a teherautókhoz. Mindenesetre a klasszikus Mini még mindig nagyon vidám autó, folyamatosan vigyorogtam, miközben a városban suhantam vele.

A másik ok a vigyorgásra a rózsaszín fülek, vagyis a tükrök okozta hatás az autóstársakra. A férfi sofőrök igyekeztek leelőzni, néha az ablakon kilógva jól megnézni a csajt, aki legnagyobb döbbenetükre egy szőrös pasinak bizonyult. Ennek láttán hirtelen nagyon nagyon zavarba jöttek, és igyekeztek úgy tenni, mintha ott se lennének. A fogyasztás a nem túl finom városi használattal 6,5 liter lett, amikor Winkler kivitte versenypályára, 7,1-re nőtt, ami nem is rossz. A motor járása, összehangoltsága nekem nagyon tetszett, mindennapi használatra pont ideális.
Az Mininél a One vagyis a fapados felszereltségnél három motorból választhatunk, a 75 és 98 lóerős benzines, illetve a 90 lovas dízelből, az áruk pedig 3,99 milliótól indul. Ebben még nem kapunk klímát, de kapunk gombos indítást (bár a kulcsot akkor is be kell nyomni a kis rekeszébe), és például 6 légzsákot. A tesztautóban Ray csomag volt, így akciósan kapjuk a fent említett extrákat, ezzel egy fél milliót nyerve a dolgon 5,5 millióra csökken a 6 milliós ár.
A konkurenseknél a Fiat 500 1,2 literes, 69 lóerős Pop 3,115 millió listaáron, de most épp akciósan 2,89. Itt sincs klíma, akárcsak másik ellenfélnél, a Citroën DS3 Design VTi 82-nél. De a Citroënnél már 4,49 millióért nincs, ami kicsi elrugaszkodott, ha azt vesszük, hogy egyébként gyakorlatilag ugyanazok szolgáltatások vannak mindhárom modellben. Használhatósági szempontból a csomagtérben a Citroën nyert 285 literrel, a Mini 160 literrel hátra került az 500-as 185 literével szemben, bár ugye itt vannak trükközések, mikor mit mérnek bele. Ettől függetlenül a három közül én a Minit választanám, ezzel vagy az egyel erősebb még nem turbós benzinmotorral, klímával, viszont rózsaszín csíkok helyett inkább egy klasszikus zászlóval a tetején, tükrén. Esetleg a kéthengeres 500-as játszik még, az legalább ilyen szórakoztató és szép tárgy.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
