Ezt kérném a Jézuskától
Teszt: Suzuki Jimny Style - 2016.
Lassan kimászik a válságból az autópiac: a korábban egyetlen felszereltségben létező Suzuki Jimnyből is megérkezett a Style változat, munkanéven „bőrös Jimny”.
Ez a „bőrüléses” kivitelre utal. Dicséretére legyen mondva a Suzuki importőrének, nem találtak ki mindenféle fantázianevet, mint Alcantara és társai, nemes egyszerűséggel ennyi szerepel a felszereltségi listában: Műbőr+PVC.

November lévén hidegek voltak az említett ülések, így bár már évek óta próbálgatok Jimnyket, és talán a legutolsó ráncfelvarrás óta a felszereltség része, most először kapcsoltam be az ülésfűtést. Kellemesen melengetett, és mint később kiderült, nem csak engem. Ugyanis a helyszűke elég meglepő kompromisszumra kényszerítette a japán mérnököket: mindkét első ülés fűtött, viszont kapcsoló csak egy van, így vagy mindketten melegszünk, vagy mindketten fázunk. Egyébként mint terepjárás közben kiderült, egész jó ezeknek a "bőrös" üléseknek az oldaltartása.
Az új verzió talán leghasznosabb felszereltsége az első ködlámpa, de akadnak még apróságok, mint a színre fújt pótkeréktakaró, és a kilincsek, illetve a sötétített hátsó ablak. Utóbbi jót tett a megjelenésnek, bár eddig se volt csúnya autó. Sajnos csomagtértakaró még mindig nincs.

A motor a megszokott M13A VVT (1,3 liter, 86 ló meg 110 Nm), csak immár euro 6-os. Szerencsére nem vesztette el a pörgős vidámságát, így bárki, aki elsőnek vezetett Jimnyt közülünk, megtért. A fogyasztás se sokat változott, sok autópályával lett 7,5 liter. A terepet nem számoltam, hiszen rendes terepezéskor a határ a csillagos ég. És mintha halkabb is lenne, bár, mivel egy 2001-es 1.4-es Berlingo Van-ból ültem át, ez nem annyira mérvadó. Viszont így engem nem csak a korábbi tesztek tapasztalatai miatt nem leptek meg a fordulatszám-értékek, hiszen hasonlóan magasak a saját autómban is. A Suzuki érezhetően jobban gyorsult, de lehet, hogy csak a forma és pozíció mondatja velem.

Amikor elhoztam a kocsit, éreztem, hogy valami nem stimmel. Oké, az országutak bajnoka, de azért ennyire mintha nem pattogott volna korábban. Később kicsit megjárattuk Hungaroring Off-road pályáján, és előtte ránéztem a gumikra. Kiderült a pattogás oka: valaki valószínűleg megszokásból fújta fel a gumikat, így a gyári 1,8 bar helyett 2,2 volt bennük. Hát ezért is érdemes betartani a gyári értékeket.
Az előző szériás Jimnykre jellemző 70-80 km/h körül érkező kormányrázás eltűnt, simán fut a kocsi. Már persze a lehetőségekhez képest. Mert ugye ilyen rövid tengelytávú autó sose lesz az autópályák ördöge. Befelé a városba szokás szerint beállt a Budakalászi körforgalom, így jobbra letérve a hídról kiugrottam a Lupa tó mellé, ahol szépen fel volt ázva a talaj. Bár nem sokat néztem ki az utcainak kinéző gumikból, a M+S felirat nem hazudott, a tökig érő sárban sem maradtam ott.
Később komolyabb pályát kerestünk, és Lendvai Zsolti kollégámat bedobtam egy kis offroad-mélyvízbe. Persze épített pályán, de az én szemem is kiguvadt, amikor a jobb egyben ülve (bal egyben az instruktorral, hátul Zsoltival) egy jobbra dőlő rézsűre felhajtva úgy éreztem, mindjárt a vállam fogja kitámasztani a kocsit. Mint a legtöbb technikai autósportot, ezt is az élvezi inkább, aki csinálja, az utasok már kevésbé.
Bár a kollégák közül sokan jártak már az offroad pályán, mi magunk is szerveztünk már összehasonlítót ide, a többség nem tudja, hogy a fák között van egy kevésbé komfortos útvonal is. Kellemes kis erdei ösvény, számtalan meglepetéssel a terepjárók számára. Kezdjük mindjárt az elejével, amikor is gyakorlatilag eltűnik az út a szemünk elől, és a semmibe kell lehajtani.
A terepjárás közben kiveséztük, hogy a Jimny nem csak azért kiváló a terepen, mert egy kis kocka a négy sarkán kerekekkel, így maximális a terepszöge, de a már gyakorlatilag egyedülálló merevhidas futóművek is elősegítik az előrejutást a nehéz helyzetben. Bár hátul nincs összekapcsolható mechanikus difi, azért ahogy most (és már a korábban említett SUV-os teszt alatt is) megtapasztaltuk, az elektronika elég szépen megoldja, hogy egy átlós helyzetben ne pörgő kerekekkel álljunk. Ha azt kevésnek találnánk, számtalan beszállítótól tudunk rendelni kapcsolható difit, akkor aztán egy tisztességes gumival tényleg nincs megállás.
Kihaló faj a Jimny, ilyen alapokkal már csak a G osztály és a Wrangler rendelkezik, hiszen az előző teszt óta megszűnt a Defender gyártása is. Vagy nem, ki tudja? De az említettek jóval drágábbak, és nem kicsit nehezebbek, ami nem kis hátrány a terepen. Ezért is tud néha elmenni ott egy Niva, ahol a G nem. Ráadásul a G osztályban elöl tapasztalatom szerint gyakorlatilag kevesebb a hely, mint a Jimnyben, egy nyomorult telefont nem tudunk betenni.
Az autó terepes előnye egyben a hátránya is, hiszen országúton nem olyan nagy élmény a száguldozás, viszont városban utolérhetetlen a mérete és a pörgős motorja miatt. Gyakorlatilag egy Smart parkolási méreteivel rendelkezik, de annál sokkal szórakoztatóbb, a folyamatos vigyor garantált. És bármikor letérhetünk a járt útról egy kis szarvasnézésre a mezőn.
Suzuki Jimny | Dacia Duster | Lada Niva | Jeep Wrangler | Mercedes-Benz G | |
Felszereltség | Style | Arctic 4x4 | Urban | 2.8 CRD Sahara | G 350 d |
Alapár | 4 790 000 Ft | 4 090 000 Ft | 3 199 000 Ft | 13 125 000 Ft | 31 126 000 Ft |
Motor | 1.3, 81 Le, 110 Nm | 1.6, 114 Le, 156 Nm | 1.7, 83 Le, 129 Nm | 2.8 CRD, 200 Le, 410 Nm, 5 seb. automata | 3.0 V6 CDI, 180 Le, 600 Nm, 7 seb. automata |
Menetkész tömeg (kg) | 1060 | 1286 | 1285 | 1833 kg | 2570 |
Hosszúság (cm) | 364,5 | 431,5 | 374 | 422,3 | 467,2 |
Szélesség (cm) | 164,5 | 200 | 168 | 187,3 | 176 |
Magasság (cm) | 170,5 | 169,5 | 164 | 180 | 195,1 |
Tengelytáv (cm) | 225 | 267,4 | 220 | 242,4 | 285 |
Szabad hasmagasság (cm) | 19 | 21 | 22 | 25,9 | 22,3 |
Fordulókör (m) | 9,8 | 10,4 | 12 | 10,4 | nincs megadva |
Első terepszög (fok) | 34 | 29,3 | 40 | 38,4 | 30 |
Hátsó terepszög (fok) | 46 | 34,9 | 32 | 31,3 | 30 |
Rámpaszög (fok) | 31 | 23 | 34 | 25,1 | 24 |
Alapfelszereltség | |||||
légzsák | 2 | 3 | 0 | 4 | 6 |
klíma | manuális klíma | manuális klíma | - | automata | kétzónás |
biztonság | ABS, ESC, vészfékasszisztens | ABS, ESP, ASR | ABS, vészfékasszisztens | ABS, ESP, lejtmenetvezérlő, vészfékasszisztens | ABS, ESP, vészfékasszisztens |
ülésfűtés | van | 50 000,00 Ft | van | van | van |
isofix | van | van | van | - | van |
rádió | - | van | - | van | navi |
tempomat | tempomat | ||||
fix összkerék |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
