Ezt kérném a Jézuskától

Teszt: Suzuki Jimny Style - 2016.

2016.12.24. 07:55

Adatlap Suzuki Jimny Style - 2016

  • 1328 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 86 LE @ 6000 rpm
  • 110 Nm @ 4100 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.1 másodperc
  • Végsebesség:
    140 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • 4 790 000 Ft

Lassan kimászik a válságból az autópiac: a korábban egyetlen felszereltségben létező Suzuki Jimnyből is megérkezett a Style változat, munkanéven „bőrös Jimny”.

Ez a „bőrüléses” kivitelre utal. Dicséretére legyen mondva a Suzuki importőrének, nem találtak ki mindenféle fantázianevet, mint Alcantara és társai, nemes egyszerűséggel ennyi szerepel a felszereltségi listában: Műbőr+PVC.

November lévén hidegek voltak az említett ülések, így bár már évek óta próbálgatok Jimnyket, és talán a legutolsó ráncfelvarrás óta a felszereltség része, most először kapcsoltam be az ülésfűtést. Kellemesen melengetett, és mint később kiderült, nem csak engem. Ugyanis a helyszűke elég meglepő kompromisszumra kényszerítette a japán mérnököket: mindkét első ülés fűtött, viszont kapcsoló csak egy van, így vagy mindketten melegszünk, vagy mindketten fázunk. Egyébként mint terepjárás közben kiderült, egész jó ezeknek a "bőrös" üléseknek az oldaltartása.

Az új verzió talán leghasznosabb felszereltsége az első ködlámpa, de akadnak még apróságok, mint a színre fújt pótkeréktakaró, és a kilincsek, illetve a sötétített hátsó ablak. Utóbbi jót tett a megjelenésnek, bár eddig se volt csúnya autó. Sajnos csomagtértakaró még mindig nincs.

A motor a megszokott M13A VVT (1,3 liter, 86 ló meg 110 Nm), csak immár euro 6-os. Szerencsére nem vesztette el a pörgős vidámságát, így bárki, aki elsőnek vezetett Jimnyt közülünk, megtért. A fogyasztás se sokat változott, sok autópályával lett 7,5 liter. A terepet nem számoltam, hiszen rendes terepezéskor a határ a csillagos ég. És mintha halkabb is lenne, bár, mivel egy 2001-es 1.4-es Berlingo Van-ból ültem át, ez nem annyira mérvadó. Viszont így engem nem csak a korábbi tesztek tapasztalatai miatt nem leptek meg a fordulatszám-értékek, hiszen hasonlóan magasak a saját autómban is. A Suzuki érezhetően jobban gyorsult, de lehet, hogy csak a forma és pozíció mondatja velem.

Amikor elhoztam a kocsit, éreztem, hogy valami nem stimmel. Oké, az országutak bajnoka, de azért ennyire mintha nem pattogott volna korábban. Később kicsit megjárattuk Hungaroring Off-road pályáján, és előtte ránéztem a gumikra. Kiderült a pattogás oka: valaki valószínűleg megszokásból fújta fel a gumikat, így a gyári 1,8 bar helyett 2,2 volt bennük. Hát ezért is érdemes betartani a gyári értékeket.

Az előző szériás Jimnykre jellemző 70-80 km/h körül érkező kormányrázás eltűnt, simán fut a kocsi. Már persze a lehetőségekhez képest. Mert ugye ilyen rövid tengelytávú autó sose lesz az autópályák ördöge. Befelé a városba szokás szerint beállt a Budakalászi körforgalom, így jobbra letérve a hídról kiugrottam a Lupa tó mellé, ahol szépen fel volt ázva a talaj. Bár nem sokat néztem ki az utcainak kinéző gumikból, a M+S felirat nem hazudott, a tökig érő sárban sem maradtam ott.

Később komolyabb pályát kerestünk, és Lendvai Zsolti kollégámat bedobtam egy kis offroad-mélyvízbe. Persze épített pályán, de az én szemem is kiguvadt, amikor a jobb egyben ülve (bal egyben az instruktorral, hátul Zsoltival) egy jobbra dőlő rézsűre felhajtva úgy éreztem, mindjárt a vállam fogja kitámasztani a kocsit. Mint a legtöbb technikai autósportot, ezt is az élvezi inkább, aki csinálja, az utasok már kevésbé.

Bár a kollégák közül sokan jártak már az offroad pályán, mi magunk is szerveztünk már összehasonlítót ide, a többség nem tudja, hogy a fák között van egy kevésbé komfortos útvonal is. Kellemes kis erdei ösvény, számtalan meglepetéssel a terepjárók számára. Kezdjük mindjárt az elejével, amikor is gyakorlatilag eltűnik az út a szemünk elől, és a semmibe kell lehajtani.

A terepjárás közben kiveséztük, hogy a Jimny nem csak azért kiváló a terepen, mert egy kis kocka a négy sarkán kerekekkel, így maximális a terepszöge, de a már gyakorlatilag egyedülálló merevhidas futóművek is elősegítik az előrejutást a nehéz helyzetben. Bár hátul nincs összekapcsolható mechanikus difi, azért ahogy most (és már a korábban említett SUV-os teszt alatt is) megtapasztaltuk, az elektronika elég szépen megoldja, hogy  egy átlós helyzetben  ne pörgő kerekekkel álljunk. Ha azt kevésnek találnánk, számtalan beszállítótól tudunk rendelni kapcsolható difit, akkor aztán egy tisztességes gumival tényleg nincs megállás.

Kihaló faj a Jimny, ilyen alapokkal már csak a G osztály és a Wrangler rendelkezik, hiszen az előző teszt óta megszűnt a Defender gyártása is. Vagy nem, ki tudja? De az említettek jóval drágábbak, és nem kicsit nehezebbek, ami nem kis hátrány a terepen. Ezért is tud néha elmenni ott egy Niva, ahol a G nem. Ráadásul a G osztályban elöl tapasztalatom szerint gyakorlatilag kevesebb a hely, mint a Jimnyben, egy nyomorult telefont nem tudunk betenni.

Az autó terepes előnye egyben a hátránya is, hiszen országúton nem olyan nagy élmény a száguldozás, viszont városban utolérhetetlen a mérete és a pörgős motorja miatt. Gyakorlatilag egy Smart parkolási méreteivel rendelkezik, de annál sokkal szórakoztatóbb, a folyamatos vigyor garantált. És bármikor letérhetünk a járt útról egy kis szarvasnézésre a mezőn.

   Suzuki Jimny Dacia Duster Lada Niva Jeep Wrangler Mercedes-Benz G
Felszereltség Style Arctic 4x4 Urban 2.8 CRD Sahara G 350 d
Alapár 4 790 000 Ft 4 090 000 Ft 3 199 000 Ft 13 125 000 Ft 31 126 000 Ft
Motor 1.3, 81 Le, 110 Nm 1.6, 114 Le, 156 Nm 1.7, 83 Le, 129 Nm 2.8 CRD, 200 Le, 410 Nm, 5 seb. automata 3.0 V6 CDI, 180 Le, 600 Nm, 7 seb. automata
Menetkész tömeg (kg) 1060 1286 1285 1833 kg 2570
Hosszúság (cm) 364,5 431,5 374 422,3 467,2
Szélesség (cm) 164,5 200 168 187,3 176
Magasság (cm) 170,5 169,5 164 180 195,1
Tengelytáv (cm) 225 267,4 220 242,4 285
Szabad hasmagasság (cm) 19 21 22 25,9 22,3
Fordulókör (m) 9,8 10,4 12 10,4 nincs megadva
Első terepszög (fok) 34 29,3 40 38,4 30
Hátsó terepszög (fok) 46 34,9 32 31,3 30
Rámpaszög (fok) 31 23 34 25,1 24
                 
Alapfelszereltség               
légzsák 2 3 0 4 6
klíma manuális klíma manuális klíma - automata kétzónás
biztonság ABS, ESC, vészfékasszisztens ABS, ESP, ASR ABS, vészfékasszisztens ABS, ESP, lejtmenetvezérlő, vészfékasszisztens ABS, ESP, vészfékasszisztens
ülésfűtés van 50 000,00 Ft van van van
isofix van van van - van
rádió - van - van navi
            tempomat tempomat
               fix összkerék

Totalcar értékelés - Suzuki Jimny Style - 2016

8
TC

Ár/érték arányban és szórakoztatási faktorban a legjobb

Népítélet - Suzuki Jimny

7,1
Nép
7.6
6.8
8.5
5.8
9.6

Az oldalról ajánljuk

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

tegnap, 17:39
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38