Medve anyám!

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 180 LE – 2017.

2017.06.23. 00:01 Módosítva: 2017.06.23. 07:28

Akkora, mint egy pár generációval ezelőtti Range Rover, de Skoda embléma van az orrán. Ráadásul benzinmotor hajtja, ami ebben a kategóriában minden, csak nem szokványos.

Azt mondhatnánk, új szelek fújnak az autóiparban, de ezek már nem is szelek, inkább tájfunok. Itt már nem arról szól a nóta, milyen szépek a divatos ál-diffúzorok a kocsik hátán, vagy hogy mennyire vagányak a ledes nappali fények, ó nem. Itt most szerény régi nevek válnak a szemünk előtt giga-brandekké, kötelező és bevált motorreceptek pukkannak ki szappanbuborékokként.

Ehun a Kodiaq, ami a Skodának a katalógusban a Yeti fölé belibbenő – vagy inkább -cammogó – nagy szabadidőautóját, hobbiterepjáróját, SUV-ját, ahogy tetszik, jelenti. Tényleg nagy dög, 4,7 méter hosszú, hogy valaki kihasználhassa a fent elhelyezett tetősíneket, hórihorgasnak kell lennie, mert a magassága 1,65 méter. Ha hozzáveszem, hogy a Kodiaq a bizonyítottan tömegtakarékos MQB-platformra épül, ennek ellenére bő 1,8 tonnát nyom, nem túlzás behemótnak nevezni. Máris milyen találó az a név, igaz?

Ez azonban nemcsak új modell. Ez egy üzenet. Üzenet, amelyet finom, mártott papírból készült borítékból vesz ki a címzett, s a beltartalmát vastag, elegáns kartonpapírra nyomtatták, aranybetűkkel: „Tudtad, ugye, hogy itt is megjelenünk? És azt is tudod remélem, hogy neked mostantól rossz lesz. Aláírás: Skoda Emil, s.k.” Merthogy a címzett itt a többi gyártó, azok, akik jól tudják, hogy a Skoda név a nyomorult kis Favoritból indulva a VW pénzén oly nagyra hízott már, hogy simán megengedhet magának egy bazi nagy hobbiterepjárót, amelynek sikeressége csak akkor lesz kétséges, ha valamit rútul elcsesznek rajta. A Skoda viszont ilyet ritkán szokott, ahogy már ismerjük. Rettegnetek van miért.

Ha innen nézem, a Skoda a Volkswagen olcsó brandje, butított minőségben, butított funkciókkal, butított kényelemmel, de a héj alatt mégis csak szabványos, német alapokkal. Ha onnan nézem, a Skoda az a barátságos Volkswagen, amely tényleg széles néprétegekhez szól – hogy is mondjam, khm, az igazi Volkswagen. Lehet, hogy kicsit butább, de az is biztos, hogy van benne egy rakás olyan ötlet – semmilyen drága megoldásra nem kell gondolni, csak amiket pár, a földön két lábbal járó mérnök némi fejtöréssel, fillérekből meg tud valósítani -, ami édesebbé teszi a mindennapi használatot. Az a „Simply clever”-szlogen nem puszta szócséplés. Amögött tartalom van.

Aztán érdekes még ebben a tesztautóban a motor. Az ugyanis benzines, nem dízel, ellentmondva minden vásárlói szokásnak ebben a szegmensben. Ki látott már olyat, hogy valaki ne dízelmotorral vegyen egy SUV-ot? Hiszen az ilyen autó a nagy homlokfelület miatt eleve nagyobb fogyasztást produkál, a terepjáró-képességhez jobban jön a kis fordulaton leadott nagy nyomaték, s utánfutót vontatni is kellemesebb valami combból taposó, nyugis motorral – s eddig minden paraméternek a turbódízel felel meg, mint egy pörgős, zihálós benzines. Erre ebben itt benzinmotor van.

Van erre magyarázat. A nitrogén-oxidoktól való félelem mostanában már érezhetően visszaveti a dízelek eladását szerte Európában, s a használtautóponthu–tól kapott kimutatásokban is az szerepel, hogy nálunk mind nagyobb az érdeklődés a benzines modellek iránt. Emellett, ha visszagondolunk a VW-konszern és a dízelmotorok viszonyára az elmúlt egy évben, mindenkinek beugrik a dízelbotrány - úgy tűnik, a vevőknek is. A nyugati piacokon készült statisztikák azt mutatják, hogy a Volkswagen-, Audi-, Skoda-, Seat-vásárlók ízlése még az általános trendekhez képest is jobban a benzinesek felé mozdul el. Ráadásul a nyomott kőolajárak miatt már régóta olcsó is az üzemanyag, ezért még a takarékoskodók is el tudnak fogadni némileg nagyobb fogyasztást. Negyedik szempontként pedig egy csomó gyártó már eleve azt tervezi, hogy bő évtizeden belül beszünteti a dízelmotorok gyártását – ilyen a Volvo, de a BMW is.

Kapcsolódó
Sportos apu legendája

Sportos apu legendája

Több rossz van benne, mint jó, de a Mercedes valószínűleg már a piackutatással és a pozicionálással megnyerte a meccset.

Ez a Kodiaq tehát a jövő ígérete. A mind színesebbé váló Skoda márka benzines terepjárója – szokni kell még, egy öblítésnyi sör nem árt, hogy lemenjen a torkunkon, de hunyorított szemmel, kicsit messzebbről nézve szinte értjük is. Ha ehhez hozzáveszem, hogy a mai, turbós benzinmotorok azért nem azok a ványadt szerencsétlenségek, mint a korábbi feltöltetlenek – a Kodiaq kétliterese például 320 newtonmétert tud, ami 20 Nm-rel több, mint a Mercedes CLA-kba tett, 2,1 literes turbódízelé – akkor már kicsit jobb színben tűnik fel a kombináció. Ehhez jön még a hétgangos DSG-váltó, ami a legforróbb nyomaték környékén tartja a motort gyorsításkor - egyre rózsásabb a kép, mi? Akár még jó is lehet.

A számokból tűrhető ábra rajzolódik ki: a 8,2 másodperces gyorsulás egész jó érték egy ilyen nagy ruhásszekrénytől, a 205 km/h-s végsebesség elfogadható, a 7,3 literes fogyasztás pedig kifejezetten jónak tűnik, de ezeket a fogyasztási adatokat én akkor szoktam elhinni, amikor ló legel a sírjukon. Mind hazugság, valós életben lényegében reprodukálhatatlanok. Itt se bizonyult nagyon hitelesnek a hivatalos mérési ciklus – nyugis országutazással egy pillanatra sikerült ugyan 8,5 liter alá nyomnom a fogyasztásmérő fejét a vízbe, városban egyszer, hétvégén, este kijött a 9,5 liter is, de azért jellemzően 12 liter fölött mutatott a műszer, ott is inkább a 13-hoz közelebbi régiókban. Nyugodtan alkalmazzon mindenki egy bő másfélszeres szorzót itt, nagyjából az lesz a realitás.

Térjünk az autóra, mert a Kodiaq egész biztosan 2017 egyik legfontosabb új típusa. Közvetlen rokona a VW Tiguan és a Seat Ateca, s közülük ő a legnagyobb. A méretes test lehetővé teszi, hogy hét ülés legyen benne. A billenthető öt hátsó szék mellé kaptunk pár másik vonzó extrát is: félbőr üléseket, sávelhagyás-figyelőt, radaros-távtartós tempomatot, 360 fokos parkolókamerát (nem egy Volvo-szint, de abszolút használható) és a legérdekesebb burzsujságot: aktív lengéscsillapítást.

Lássuk a medvét (jaj, ez rossz volt...), nyomjuk a gázt. Azaz – először nézegessünk kicsit. A Kodiaq élőben is nagy test, ha közel megyünk, szép adagot kitakar a láthatárból, ebben a rettentő furcsa kékben - ami egész világos tud lenni, ahol rásüt a nap, viszont szinte fekete, ahol árnyékban van (különben élőben baromi jól néz ki bizonyos megvilágításokban) - van egyfajta BMW X4-es fenyegetés. Különben akkora is, sőt, picit még nagyobb az X4-nél. Az első ülésein tágas, a középső üléssorában fejedelmi, leghátul nagyjából használhatatlan a hely benne. Ahhoz, hogy az a leghátsó két ülés is létjogosultságot kapjon, előre kell tolni a középső padot. Némi vigasz, hogy a padnak valóban létezik olyan helyzete, amibe húzva heten elférnek a fedélzeten – de a hátsó öt azért örül majd, ha kiszállhat nyújtózni, és nemcsak, ha bagós.

Kapcsolódó
A leggyorsabb padlizsán

A leggyorsabb padlizsán

Csókolom, magára szakíthatom az eget? Tetszik vagy sem, a BMW ezzel a durva, erőszakos formával nem tud mellényúlni. Jó ízlésű ember ugyan nem veszi meg, de nem is neki szánták. Ennek Porschét kell tipornia.

Kapcsolódó
Ezzel odaállhatsz az Audi Q7 mellé

Ezzel odaállhatsz az Audi Q7 mellé

Ülésállítás mobilról? Sebességkorlátozás a tolatássegédhez? De a legjobb hír: mínusz 480 a kiló.

A Skodánál nem követték el azt a hibát, amit sok ilyen SUV-ban szoktak – tehát szerencsére nem túl alacsony a második sor padja, így például az új Land Rover Discoveryvel szemben itt kényelmesen lehet ülni. Az első székek már nem annyira jók – legalább három napja használtam már az autót, folyamatosan állítgatva az elöl-hátul emelhető, deréktámasz-mozgatható, formás vezetőülést, mire rábólintottam – ez a póz nagyjából jó lesz. Egy Volvóban ehhez általában öt másodperc kell... Van tehát lehetőség a kényelemre – mondjuk viszonylag, mert a deréktámasz még így is túl magasan volt -, csak dolgozni kell érte.

Amúgy, onnan fentről, a medve nyakában ülve rendes, nagy SUV ez, ha olyanunk van, fitymálva köphetjük a szotyolahéjat az alant csúszó-mászó forgalomra. Az a grandiozitás, ami nélkül egy ilyen autó csírájában elpusztulna, itt megvan, bőséggel. Terepjárós ringatózásból is kijut a részünk, az üzemmódválasztó „Comfort” állásában túlságosan is, a „Normal” üzemmódban már tolerálható mennyiségben, s olyankor még a rugózás is finom marad. Igen, ez a Kodiaq egyik felettébb kellemes vonása – ahogy végiglibeg a budapesti utakon (örök gumikecskémet, a Róbert Károly körutat végre felújították, de akad förmedvény felület másutt), ahogy szinte átlép a nagyobb bukkanókon, az már szinte mesteri. Ám ha nem szereti valaki a billegést, ami velejárója ennek a komfortosságnak, s átkapcsol „Sport” üzemmódba, sokkal több rázogatásban és pofozásban lesz része, mint amennyit sikerül elkoptatni a hajóhintázásból, ezért azt az állást csak országútra javasolnám.

Nem szóltam még az autó másodlagos rugózási komfortjáról, ami viszont meglehetősen pocsék. Ez az a hatás, amikor a megütött futómű ahelyett, hogy abbahagyná a mozgolódást, még egy kicsit keresi a megnyugvást, remegéseit tovább morzézve az autótestnek. Nos, a Kodiaq-éra ráférne sok, hosszú fekvés a pszichológus bőrpamlagján, mert ebben a formában, ahogy van, a gödröket-bukkanókat gyönyörűen szűri ugyan, de utána olyan sok a reszketés, a mindenféle koppanó-zörrenő mechanikai zaj, amitől épeszű embernek rögtön az ugrik be – itt valamit nagyon elspóroltak.

És a gödrökben nemcsak a futómű, hanem a kárpitok, burkolatok alatti mindenféle izék is megszólalnak – a Kodiaq nem az a VW-termék, amire összebólogatnak majd a márkarajongók: „na ja, fiúk, ez is olyan, mint az atombunker.” Ehhez jön még, hogy a nehéz ajtók becsukásakor a behúzók is nyekeregnek az ember kezében, hogy a középkonzolnak támaszkodó térd erősebb kanyarokban reccsent egyet-egyet a műanyagokon. Az újkori Škodákkal kapcsolatban sokszor bevillan nekünk: lehet, hogy nem olyan puccos, nem olyan finom, de mintha a dolgok mélyén jobb is lenne, mint egy hasonló Volkswagen. Na, a Kodiaq nem ilyen. Amennyire elő tudom vakarni a tiguanos és atecás élményeimet, azok alapján azt kell mondanom, azok összeszedettebb autók.

Amúgy nem rossz ez a kombináció. Hiába válnak egyre csendesebbé a dízelmotorok, azért egy benzinesnek egész más a járáskultúrája, ez tollal simogatja az érzékszerveket, ráadásul a kétliteres blokk annyira kulturált, hogy néha szinte elhiteti az emberrel, hogy ő hathengeres – pedig csak négy. Nem egy nyomatékbajnok, de nem is nyüzüge, tehát lehet vele autózni, s még a váltó kézi üzemmódjában, olykor leesve a nyomatékgörbe ideális részéről is simán összeszedi magát, s még kipörgetve sem keseredik meg a hangja.

Mivel az a 320 Nm nem kevés, ezért a végáttétel is elég hosszú ahhoz, hogy 130-140-es tempó táján egyáltalán ne legyen benne zavaró a gépzaj. Tök mellesleg – a szél- és a gördülési zaj is igen csekély, a tíz hangszórós Canton-hifi szépen szól, már tolul is a szánkra - „Bélám, passzold mellre Európát, ide, ide!” Ha pedig egy hosszú túrán lemondunk az amúgy is inkább a vicc szerepét betöltő, leghátsó két ülésről, cuccolni is lehet a Kodiaq-kal: 605 liter alaphelyzetben a csomagtartó, ami már elég zaftos, ha pedig csak ketten vagyunk, 2005, igen, kétezer-jézusatyám-öt liternyi a raktér. Na, az már a horror kategória, denevérröptetőnek kiváló egy balzsamos nyári éjszakán.

Városi üzemben kellemes, hogy elég rákattintani a radaros tempomatot, s a kocsi minimális odafigyeléssel visz a többiek után, csak arra kell odafigyelni, hogy teljes megállás után újra-meg-újra útnak indítsuk – ez az enyhe önvezető rendszerek jellemző vonása, arra szolgál, hogy a vezető tudja: nem dőlhet hátra, még mindig ő a felelős. Volkswagenesen kellemes a sávtartó is, egész hosszan rábízhatjuk magunkat.

Ezen a ponton megint előkerül az üzemmódválasztó gomb, aminek még csak az aktív lengéscsillapításhoz való viszonyát taglaltuk eddig. Ám ez a gomb kihat a kormány rásegítésére, a gázpedál érzékenységére, a váltó kapcsolási pontjaira is. Vannak ilyen „Eco” és „Snow” és egyéb módjai, de minket a kiemelt három alapfunkció érdekel, a komfort, a normál és a sport. Komfortban nagy tespedéssé válik a vezetés, aki szereti az ilyet, használja csak bátran, én hamar ráuntam.

A másikban, a normál üzemmódban a kormányzás még a legsemlegesebb az összes lehetőség közül, ám a váltó olyankor elég tétován kapcsolgat, mindeközben városban egész kényelmes a rugózás, de országúton már zavaróvá válik, ahogy kanyarban dülöngél a bódé. Oda akkor már jobb a sport üzemmód, amiben összeszedi magát a csillapítás, élet költözik a DSG váltóba, de olyankor túlzottan – értsd: szintetikusan mű-keménnyé – válik a kormányzás, ami kellemetlen.

Mivel országúton sem a normál, sem a sport üzemmód nem tűnt jónak, kipróbáltam a fedélzeti „főzd magad” rendszert, azaz az „Individual” üzemmódot. Abban egy egészen használható receptet kotyvasztottam magamnak, felkeményített futóművel, gyors váltóprogrammal, de kicsit nagyobb rásegítéssel a kormányon. Ha vesznek ilyen autót, próbálják ki önök is, hasznos!

Amit imádok ezekben a Skodákban, az az, ahogy a „Simply clever” stílusa belengi az apró porcikáikat. A Kodiaq nem kivétel, ezt is megtömték. Ott az esernyő az ajtóban – kíváncsi vagyok, hogy a tízéves használt Kodiaq-okban meglesz-e még, de momentán, egy hirtelen zuhé esetén baromi jól jön – ráadásul, mint tudjuk, ez egy tipikus Rolls-Royce-extra. No meg a jégkaparó a tanksapkában, ami parasztvakításnak tűnhet, de aki már próbált névjegykártyával, mobilteló élével, urambocsá' körömmel jeget vakarni a szélvédőjéről, mert hirtelen nem tudott jobbat, és mennie kellett, az nagyon fogja értékelni a dolgot. Olyan is megesik, hogy az ember közelít a böhöm nagy autóhoz két teli cekkerrel a kezében, s már előre azon görcsöl, hogy a sétálóutcaként elterülő csomagtérpadló négyzetméterein hogyan fog szétgurulni az ezernyi apró basz, amit a nejlonokba tömött, ám ekkor meglengeti a lábát a lökhárító alatt, felnyílik a raktérajtó (ebben az autóban eléggé bolondbiztosan működik a funkció), s nini, ott a két, kihajtható kampó az oldalfalban, semmi nem gurul szét. Körülbelül húsz forint megvalósítani, a legtöbb gyártónak mégis – eszébe sem jut.

A kedvencem viszont az ajtóél-védő, ami az ajtók kinyitása első pillanataiban kihajlik a takarásból, s műanyag testével védi a szomszéd kocsi és a saját fényezését. Kicsit olyan ez az extra, mint a hűtőszekrény-világítás, ahogy ezt a gyerekeim reakcióin is lemértem: nyitogatták-csukogatták az ajtókat, s halkan sikongattak, amikor a kis fekete plasztik-ördög előbújt a rejtekhelyéről. Ez sem butaság ám: az ilyen SUV-ok ajtajai nagyok, nehezek, szélesre nyílnak, tetemes kárt lehet velük okozni, négy ilyen apró műanyag csík nagymértékben csökkenti a rombolóhatást. Csak szerintem a védők nem nyúlnak elég mélyre, gondolok itt például egy Kodiaq-MX-5 együttállásra egy szűk parkolóban.

Pár cuccon persze érezni az olcsóságot, főleg az elektronika táján. Volkswagenekben hagyományosan gyorsan szokott kapcsolódni a telefonom a rendszerhez, de itt, a Skoda-szisztemhez hosszú és kínkeserves volt a folyamat, ráadásul a kocsi átvette a vezérlést a telefon fölött. Értsd: más autóknál a telefonom telefon marad, tudok azon is tárcsázni meg az autón is, a maileket is meg tudom nézni a saját készülékemen. Itt, onnantól, hogy a két készülék összefütyülte magát, már csak az autó kezelőpaneljén lehetett bármit tenni, s ekkor derült ki számomra, mennyivel kézreállóbb és gyorsabb a Samsung tárcsázómenüje a Škodáénál. Ráadásul minden újraindításkor pötyöghettem be a PIN-kódomat a kijelzőn – nem, nem szerettem meg, ha kérdezitek.

A navigációnál is bajom volt, hogy a műszeregység közepén, ahol az üzemadatok, a biztonsági segédletek visszajelzései és a rádióadók mellett a navigáció alapfunkcióit is ki tudja írni a pixelmező, sokszor csak az irányt, nem pedig a konkrét, elkövetkező akciót mutatta, holott a navi már pontosan tudta, hol vagyok, megnéztem a térképen. Egyáltalán – én az iGóhoz szoktam, ahol két lépésnyire mindig előre tudok készülni arra, mit kell majd tennem, ez a funkció pedig a legtöbb más navigációs rendszerben csak egylépésnyi mélységben jelentkezik. Itt is.

A parkolóradarok is túl izgágák voltak, mert sok-sok hely volt még az autó környékén, amikor már belesajdult a fejem a sípolásba, annyira összetojta magát. Néha feldobott egy kiikszelendő figyelmeztetést, hogy valami túl közel került a kocsihoz, azzal párhuzamosan elvette a rádió hangerejét, majd elfelejtette visszaállítani. Ja, és ez a fajta kijelző nem pásztázza a felszíne előtti felületet, várva az őt közelítő ujj helyére, mint a Volkswageneké, tehát csak bökdösésre reagál. Nem igazán készséges darab, bár némi gyakorlással, menük mélyén turkálással ügyesebbre tudtam volna paraméterezni, amiről majd a cikk megjelenése után nyilván felvilágosítást kapok. De akkor más autóban miért tudok minden ilyet magamtól?

Tökéletesen megértem, ha valakinél magasra hág a Skoda bizalmi indexe és kapva kap az alkalmon, hogy végre egy ilyen nagy és divatos autóba ülhet, amin indiánfejes logó van. Alapfunkciói szerint a Kodiaq egy testes, tisztességes SUV, megvan benne a kellő behemótság, funkciógazdagság, amit egy efféle kocsitól mindenki elvár. Nem az a kezes, sportos cucc, amilyet Mazdáéktól és Fordéktól kap az ember, de azért az is a szlovák kettőt nézi, aki egy ilyen autóval kanyarvadászatra indul. Szóval ez a szintetikus kormány, a dülöngélés nem is akkora baj, való neki.

Azt is értem, ha valaki a benzinmotor mellett teszi le a voksot – épp eleget hallani a modern dízelek horrorisztikus szervizdíjairól, különféle nyűgjeiről, épp eleget látunk viszonylag új dízelkocsikat vastag, fekete füstpamacsot húzni a forgalomban ahhoz, hogy elmenjen tőlük a kedvünk. Ráadásul ez a 180 lovas, kétliteres TSI kellemes, sima járású, nem éppen vérszegény darab.

Ha hozzáveszem, hogy ez a Kodiaq a magasabbik, Style felszereltségben, összkerékkel, láblengetős csomagtérnyitással, tíz hangszórós Canton hifivel, hét üléssel, a spéci fényezéssel és alukerekekkel 11 millió alatt megáll, azt kell mondanom, szuper az ajánlat. Mégsem hiszem, hogy nagy siker lesz idehaza ez a konkrét modell. Mert ugyan az 1,4 literes, hasonló, de csak 150 lóerős benzinmotorral szerelt kivitel még akkor is egymillióval lesz csupán olcsóbb, ha lemondunk az összkerékhajtásról, tehát a kétliteres szinte ajándéknak tűnik, ám a cégadó drasztikusan megugrik 160 ló fölött, s mint tudjuk, az ilyen autók java részét flottahasználatra veszik.

Problémám az is, hogy a Kodiaq puha burkolatain kicsit túl sok helyen átüt a pfennigek kocogtatására való, német fogsor éle, értsd – helyenként üvöltenek a spórolás jegyei. Recsegés itt, zörgés ott, beremegő futómű, ügyetlenkedő fedélzeti rendszer, amiket már leírtam, hadd ne ismételjem. De azért ezzel a kétliteres TSI-vel nem olyan rossz kocsi ez, egy fáradt nap után hátrahanyatlani a vezetőülésben, rátenni a zajgépet, s hazatámolyogni vele a dugóban önmagában is terápiás élmény, ha valamiért hát éppen az ilyen élményekért vesz SUV-ot az ember. Meg mert fene divatos, persze, aztán jöhet az összes észérv, de azokra nagyjából tojni lehet.

Csakhogy a plusz adó sokakat elrettent majd, s tereli a kuncsaftokat a megszokott dízelek, esetleg a kisebb benzines felé. Utóbbi pedig, még ha teljesítményben tűrhető is, garantáltan nem tudja hozni ezt a fajta, nagyvonalú, könnyed, izomból seprést, amit a 2.0 TSI. Legjobb lesz, ha azt is kipróbáljuk, aztán majd mesélünk.

Az oldalról ajánljuk

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

3 órája
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00