Stílus a csúcson, ár a padlón
Év Autója, döntős autók: Volvo XC40
Új terepre gurul ez az autó – íme, az első kis-középméretű Volvo-SUV! Kicsi, de nem szerény, szinte semmiben, hiszen elöl-hátul tágas, megvan benne az XC60 kis híján szinte összes extrája, de a szerény méret és a frissebb tervezés miatt az összes ismert Volvónál összeszedettebb.

Magabiztosan áll a Mortefontaine-i parkolóban, olyasféle vigyorral, mint Brad Pitt ahogy a Blöffben a szorítóba a lép. „Úgyis leütlek benneteket” – ez látszik a pofáján. És még az is megeshet, hogy igen.
Most hangosan gondolkozom kicsit. A hét, ringben maradó autó tesztelését megelőző napon, az Év Autója-nagygyűlésen hosszan beszélt hozzánk elnök, titkár és frissen megválasztott elnök (utóbbi kettő egyébként azonos személy), hogy a szavazásban bátrabbaknak kellene lenniük a zsűritagoknak, nem kellene mindig ennyire óvatos, nagy tömegek érdeklődését megfogó autókat megválasztani újra meg újra. Lelkesítő szavak, kérdés, hogy az üzenet átmegy-e még abban a szűk másfél hétben, amíg le kell adnunk a voksainkat.

Ha a régi berögződések maradnak, ennek a bátor és friss kis-Volvónak kevesebb lesz az esélye a győzelemre egyik-másik döntős vetélytársnál, hiszen minden, csak nem földhözragadt. A szó szoros értelmében nem, hiszen magas szabadidőautó, bazi kerekekkel, bár olyan rettenetesen nem terepképes. A Volvo új CMA-platformjának ez az első fellépése, később erre épül majd a teljes 40-es széria, illetve a Lynk&Co 1 is, tudják, a kínai távrokon. Épp a jó méret, bele lehet férni elöl és hátul, de még elég kicsi és könnyed, hogy szívből szeretni lehessen. A szokásos, állított tabletes Volvo-féle Sensus fedélzeti rendszer van benne, de itt csak nyolccolos, az ülések kicsit kisebbek, de kényelmesek még mindig.

Amit jól tud ez a Volvo: nem koppan, a gödröknek nagyon nehezen remeg utána a futómű, a kormány spétje is kicsi. Persze, érezni, hogy keresztmotoros, kisebbautó-architektúra a többinél, a kormány nem igazán életteli, de annyira nem is vészes, a futómű viszont igazán ott van a szeren – a külvilágtól és a forgalomtól szigorúan elzárt, kanyargós tesztpályán szépet állatkodtam vele. Természetesen – mint minden mortefontaine-i, döntős autót – levideóztam az egészet, ezért aki vizuálisabb típus és hajlandó felülemelkedni a másfél személyes (köszi, Miki!), tíz perc alatt készített, spontán videók magától értetődő, külvárosi minőségén, talán a kisfilmben többet lát meg belőle.
Ha a bátorságra buzdítás megmoccant valamit az eddig óvatos zsűritagokban, az XC40 esélyesebb Volvo lehet idén, mint bármelyik volt az elmúlt években. Kicsit szerényebb a minőségi szint, de sehol, egy pillanatra nem érezni olcsónak, viszont zajmentes, ügyes, jól mozog, tágas, sok-sok-sok funkciója van, a design pedig teljesen odaüt. És tud még valamit, ami egyelőre nem fontos, de az Év Autója-díj odaítélésekor sok pontot szokás rá adni: van benne világelső innováció is. Az XC40 ugyanis az első autó, amelyet felkészítenek car sharinges használatra: az ilyen funkcióval ellátott autók kesztyűtartójában speciális slusszkulcs lakik, amelyet a megfelelő mobil-appal (és a jelszó ismeretében) távolról aktiválni lehet, így akár barátainknak, akár másoknak megengedjük a hozzáférést és a vezetést.
Épp tegnap tudtam meg egyébként: ez a Volvo On Call nevű rendszer már Magyarországon is rendelhető lesz, bár egyelőre szerintem több szál haj van a fejemen, mint ahányan igénylik, de ami késik, nem múlik, előbbi folyamatosan fogy, utóbbi remélhetőleg sűrűsödik egy-két éven belül. Egyébként meg az XC40, ha igaz a hír, nyolcfélért már megvehető lesz, igaz, nem ezzel a tesztelt, kétliteres, 190 lóerős dízelmotorral és nyolcgangos automata Aisinnel, hanem a másfeles, háromhengeres benzinessel és hatfokozatú kézivel. Na, az már valami.
Igen, ez az első autó, amiről teljesen érteném, ha megnyerné idén a díjat. Maradjanak velünk, minden nap jön egy újabb mortefontaine-i videót tesz, közöttük pedig akadnak még esélyesek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
