Az E osztály félúton a C és S osztály között foglal helyet a Mercedes családfáján, mégsem az elhanyagolt középső testvér szerepét tölti be - messze nem. Végtelen eleganciájával és letisztult vonalaival kellő figyelmet vívott ki az évek során, a mostani faceliftnek köszönhetően pedig még többet fog.

Egytől-egyig iszonyatosan jól néznek ki - ez fordult meg először a fejemben, amikor a sajtóeseményen elsétáltam az öt felsorakoztatott E osztály mellett. Ezért részben a mostani facelift a felelős, az orr és far módosításával modernebb lett a típus, másfelől viszont a jelenleg is futó, ötödik generáció már 2016-ban is pazarul festett. És ez nagy erénye az E osztálynak: elég, ha csak kicsit reszelnek rajta, ellentétben például a GLA-val, ahol a méretekben is jelentős változásokat eszközöltek. Közben figyelnek, hogy a jól bevált stíluson ne változtassanak, és kész. Siker, pénz, csillogás.
A Mercedes szárazföldi jachtja
Tengerészkék műszerfalborítás, nyílt pórusú fabetétek, bézs bőrfotelek: megfelelő konfigurációban tényleg jachtokat idéz a Mercedes E Coupé.
Persze nem egyik napról a másikra jutottak idáig a németek, az E osztály első generációját 1993-ban dobták piacra. Ha messzebbre szeretnénk menni,1946-ig is visszaugorhatunk, ugyanis már ekkor gyártásban voltak a ma E osztály néven futó limuzinok, csak nem ezzel a hivatalos címkével. E számítás alapján a jelenlegi a tizedik generáció.

Tizedik vagy ötödik, mindegy hogyan számoljuk - a frissítés bejött. A legszembeötlőbb változtatások egyértelműen az autó elején történtek, rögtön a hűtőmaszkot is módosították. Szemcsésebb textúrát kapott, elvették a krómbetétes keretet, illetve már lefelé szélesedik a formája; kicsit mintha az előző típusét megfordították és meghúzták volna. Az alatta lévő légbeömlő is nagyobb helyet foglal, és a lámpa alatti díszelemek sem összefüggők, az előző modellel szemben. Ha a 12 milliméteres hosszbeli növekedés, és 8 milliméterrel alacsonyabb magasság nem is, de az előbbi változások már biztosan észrevehetők, és sportosabbá teszik a megjelenést.

A fényszórókat is átrajzolták, laposabbak és egyrészesek lettek, szintén a dinamikusabb, letisztultabb hatásért. Ezek mind a Brémában gyártott Coupéban és Cabrióban, illetve a Sindelfingenben készült limuzinban és kombi (T) modellben közösek, azonban az utóbbi két verziónak még a hátsó részén is változtattak: vízszintes tájolású lámpákat kaptak - ezt a Coupé és Cabrió modellek már ezelőtt is tudták.
A beltér a külsőhöz hasonlóan szintén végtelenül elegáns, de nem csak a szemmel látható extrákra helyezték a hangsúlyt. Oké, az új, duplaküllős kormánykerék kétségkívül óriásit dob az összképen, mégis fontosabb, hogy technikai újdonságot is tartalmaz: az érintős kezelőgombok és kormány már nem optikai, hanem kapacitív érzékelőket rejt. Ez annyit teszt, hogy a kormány bőrőzése alatt lévő szenzorok anélkül is érzékelik, hogy rajta van a kezünk, hogy elfordítanánk - az optikai csak így tudta. Így nincs az, hogy hosszabb egyenes úton azt érzékeli az autó, hogy nem figyelünk (mivel nem fordítjuk el a kormányt), közben pedig de.
Feltűnhet még, hogy eltűnt a tekerőkapcsoló, és csak a tapipad maradt. Emelett a dupla kijelzős MBUX műszerfal is helyet kapott, ami igény szerint 10,25 és 12,3 hüvelykes panelekkel érhető el.
A fizikai formát öltő fontosabb utastéri változtatások sora itt véget ér, de ezen felül még rengeteg funkciója frissült az E osztálynak. Összekapcsolták az útvonal alapú sebességkorlátozást a forgalomalapúval, vagy az aktív holttérfigyelő rendszer már kiszállásnál is jelez - ezt a kerékpárosok is biztosan örömmel hallják. Illetve különböző csomagok is érkeznek az autóhoz, ilyen az Energizing comfort néven futó, ami fényekkel, zenével, és masszázzsal stimulál, az adott program szerint. Valószínűleg a lopásvédelmi csomagnak azért több hasznát veszik majd a tulajdonosok.

A motorok között is van még újdonság, a modellek vagy az M254 kódjelű kétliteres, négyhengeres benzines, vagy a szintén kétliteres, négyhengeres OM 654M dízelmotorral választhatók, de van még erősebb, háromliteres, hathengeres variáns is, az M256. Az elektrifikáció jegyében mindegyiket összekapcsolták egy integrált indítómotor-generátorral, így mild hibrid jelleget adtak a hajtásnak. Ez a négyhengeres benzinmotor esetében plusz 20 lóerőt és 180 Nm nyomatékot jelent, a dízelnél az extra lóerők száma megegyezik, viszont a nyomaték már 200 Nm-rel nő. A hathengeresek sem úszták meg, azok is 48 voltos enyhe hibrid hajtással érkeznek - 22 lóerő és 250 Nm nyomaték többlettel.
Ha már hibrid, nem csak lágy verzióval rukkolt elő a Mercedes, hétféle plug-in változatot is piacra dobnak - köztük összkerekes és kombi kivitelt is. A tesztvezetésre is hoztak konnektoros modellt, és biztosan érdekes lett volna próbálni, de nem annak a modellnek a kulcsát húztam ki a tombolaszerű sorsoláson az üvegtálkából. Egyáltalán nem bánom.
A Coupét akartam. Ahogy írtam, mindegyik változat baromi jól néz ki, de a Coupé jócskán kilóg a mezőnyből, fölfelé: a markáns forma miatt még a tekintélyparancsoló kategórián belül is kérdés nélkül uralkodó, ezen a harsány kék szín is csak dobott. A szervezők ráadásul voltak annyira rafináltak, hogy a sor elejére állították, így finoman szólva is elnyomta a többi modellt, amiknek az sem segített, hogy fehér-szürke színekben pompáztak.

A kezdeti lelkesedés csak fokozódott, amikor az 1200 kilométeres nappabőr illata megcsapta az orromat, és az ülések is legalább annyira kényelmesek voltak, mint amennyire örültem. A beltér tulajdonképpen magáért beszél, a jellegzetes fúvókák és fényjáték kétségkívül emelnek a hangulaton, de a minimális mennyiségű zongoralakk, több fabetét, és a duplaküllős kormánykerék az igazi extra. A feláras Burmester hifi pedig állat.

Az ergonómián a tekerőkapcsoló eltűnése biztosan segített, de a tapipadon nem mindig a legkönnyebb az élmény- és masszázscsomagokban gazdag menüt léptetni, illetve eligazodni. Valószínűleg utóbbi csak idő kérdése, és simán meg lehet szokni, de azért a home és vissza gomb biztos támpontot nyújtott, amikor eltévedtem.
Tárolórekeszekben sincs hiány, a könyöklőben és középkonzolban egyaránt tengernyi hely van, sokkal több, mint gondolná az ember. Sajnos ez a hátsó üléssorról már nem mondható el. Az élesen lefelé lejtő forma nem részesíti előnyben a fejteret, felnőttként egyáltalán nem kényelmes. Gyerekek viszont vígan beférnek, a bemászást az is könnyíti, hogy amikor ledöntjük az ülést, az automatikusan előretolódik. Hasonlóan jópofa, hogy ha beülünk és bezárjuk az ajtót, az elektronika kitolja tokjából a biztonsági övet, majd amikor kiszállunk és bezárjuk a kocsit, visszakúszik a helyére. Ezek nem újdonságok, nem létszükséglet, de aki ennyi pénzért vásárol autót, jogosan várhatja el az ilyesfajta kényelmi extrákat.
A prémiumérzet határait feszegető extrákon túl pedig vezetni is baromi kellemes. A 400d vaskos, domborításokkal tagolt gépteteje alatt egy 330 lóerős, háromliteres, hathengeres dízelmotor rejtőzik, ami azért bőven alkalmassá teszi a sportos vezetésre - papíron erősebb, mint jó pár AMG-motor. A Coupénak mégsem ez a fő erénye, hanem az, hogy nagyon kényelmes, és könnyed vele menni. A hangszigetelésnek hála alig hallani - a padlógáz kivételt képez - valamit a motorból, a kilencgangos automata váltó pontosan szedi a fokozatok, az állítható, légrugós futóműnek köszönhetően pedig a tíz méterenként előforduló úthibák sem tűnnek fel. Ha ehhez hozzávesszük a vezetéssegítő rendszereket, és az összes kényeztető funkciót, minden út felér egy wellnesscsomaggal.
Persze, sportolni is lehet vele, nem díszből van benne ilyen motor, sem a többállású légrugók, meg hát az áramvonalas forma is erre termett. De száguldozásra mégiscsak alkalmasabb a konkrét sportváltozat. A Coupénak továbbra is az az igazi előnye, hogy rendkívül komfortos, és bárhol meg lehet vele jelenni. Már ha van rá legalább 23 millió forintunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Mára halasztották a munkát: két sávot is lezártak az M0-son
A torlódás 2-3 kilométer hosszú.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
