Ezzel bárhol, bármikor

Menetpróba: Mercedes E 400d 4Matic Coupé – 2020.

2020.08.10. 06:03

Az E osztály félúton a C és S osztály között foglal helyet a Mercedes családfáján, mégsem az elhanyagolt középső testvér szerepét tölti be - messze nem. Végtelen eleganciájával és letisztult vonalaival kellő figyelmet vívott ki az évek során, a mostani faceliftnek köszönhetően pedig még többet fog.

Egytől-egyig iszonyatosan jól néznek ki - ez fordult meg először a fejemben, amikor a sajtóeseményen elsétáltam az öt felsorakoztatott E osztály mellett. Ezért részben a mostani facelift a felelős, az orr és far módosításával modernebb lett a típus, másfelől viszont a jelenleg is futó, ötödik generáció már 2016-ban is pazarul festett. És ez nagy erénye az E osztálynak: elég, ha csak kicsit reszelnek rajta, ellentétben például a GLA-val, ahol a méretekben is jelentős változásokat eszközöltek. Közben figyelnek, hogy a jól bevált stíluson ne változtassanak, és kész. Siker, pénz, csillogás.

Kapcsolódó
A Mercedes szárazföldi jachtja

A Mercedes szárazföldi jachtja

Tengerészkék műszerfalborítás, nyílt pórusú fabetétek, bézs bőrfotelek: megfelelő konfigurációban tényleg jachtokat idéz a Mercedes E Coupé.

Persze nem egyik napról a másikra jutottak idáig a németek, az E osztály első generációját 1993-ban dobták piacra. Ha messzebbre szeretnénk menni,1946-ig is visszaugorhatunk, ugyanis már ekkor gyártásban voltak a ma E osztály néven futó limuzinok, csak nem ezzel a hivatalos címkével. E számítás alapján a jelenlegi a tizedik generáció.

Tizedik vagy ötödik, mindegy hogyan számoljuk - a frissítés bejött. A legszembeötlőbb változtatások egyértelműen az autó elején történtek, rögtön a hűtőmaszkot is módosították. Szemcsésebb textúrát kapott, elvették a krómbetétes keretet, illetve már lefelé szélesedik a formája; kicsit mintha az előző típusét megfordították és meghúzták volna. Az alatta lévő légbeömlő is nagyobb helyet foglal, és a lámpa alatti díszelemek sem összefüggők, az előző modellel szemben. Ha a 12 milliméteres hosszbeli növekedés, és 8 milliméterrel alacsonyabb magasság nem is, de az előbbi változások már biztosan észrevehetők, és sportosabbá teszik a megjelenést.

A fényszórókat is átrajzolták, laposabbak és egyrészesek lettek, szintén a dinamikusabb, letisztultabb hatásért. Ezek mind a Brémában gyártott Coupéban és Cabrióban, illetve a Sindelfingenben készült limuzinban és kombi (T) modellben közösek, azonban az utóbbi két verziónak még a hátsó részén is változtattak: vízszintes tájolású lámpákat kaptak - ezt a Coupé és Cabrió modellek már ezelőtt is tudták.

A beltér a külsőhöz hasonlóan szintén végtelenül elegáns, de nem csak a szemmel látható extrákra helyezték a hangsúlyt. Oké, az új, duplaküllős kormánykerék kétségkívül óriásit dob az összképen, mégis fontosabb, hogy technikai újdonságot is tartalmaz: az érintős kezelőgombok és kormány már nem optikai, hanem kapacitív érzékelőket rejt. Ez annyit teszt, hogy a kormány bőrőzése alatt lévő szenzorok anélkül is érzékelik, hogy rajta van a kezünk, hogy elfordítanánk - az optikai csak így tudta.  Így nincs az, hogy hosszabb egyenes úton azt érzékeli az autó, hogy nem figyelünk (mivel nem fordítjuk el a kormányt), közben pedig de.

Feltűnhet még, hogy eltűnt a tekerőkapcsoló, és csak a tapipad maradt. Emelett a dupla kijelzős MBUX műszerfal is helyet kapott, ami igény szerint 10,25 és 12,3 hüvelykes panelekkel érhető el.

A fizikai formát öltő fontosabb utastéri változtatások sora itt véget ér, de ezen felül még rengeteg funkciója frissült az E osztálynak. Összekapcsolták az útvonal alapú sebességkorlátozást a forgalomalapúval, vagy az aktív holttérfigyelő rendszer már kiszállásnál is jelez - ezt a kerékpárosok is biztosan örömmel hallják. Illetve különböző csomagok is érkeznek az autóhoz, ilyen az Energizing comfort néven futó, ami fényekkel, zenével, és masszázzsal stimulál, az adott program szerint. Valószínűleg a lopásvédelmi csomagnak azért több hasznát veszik majd a tulajdonosok.

A motorok között is van még újdonság, a modellek vagy az M254 kódjelű kétliteres, négyhengeres benzines, vagy a szintén kétliteres, négyhengeres OM 654M dízelmotorral választhatók, de van még erősebb, háromliteres, hathengeres variáns is, az M256. Az elektrifikáció jegyében mindegyiket összekapcsolták egy integrált indítómotor-generátorral, így mild hibrid jelleget adtak a hajtásnak. Ez a négyhengeres benzinmotor esetében plusz 20 lóerőt és 180 Nm nyomatékot jelent, a dízelnél az extra lóerők száma megegyezik, viszont a nyomaték már 200 Nm-rel nő. A hathengeresek sem úszták meg, azok is 48 voltos enyhe hibrid hajtással érkeznek - 22 lóerő és 250 Nm nyomaték többlettel.

Ha már hibrid, nem csak lágy verzióval rukkolt elő a Mercedes, hétféle plug-in változatot is piacra dobnak - köztük összkerekes és kombi kivitelt is. A tesztvezetésre is hoztak konnektoros modellt, és biztosan érdekes lett volna próbálni, de nem annak a modellnek a kulcsát húztam ki a tombolaszerű sorsoláson az üvegtálkából. Egyáltalán nem bánom.

A Coupét akartam. Ahogy írtam, mindegyik változat baromi jól néz ki, de a Coupé jócskán kilóg a mezőnyből, fölfelé: a markáns forma miatt még a tekintélyparancsoló kategórián belül is kérdés nélkül uralkodó, ezen a harsány kék szín is csak dobott. A szervezők ráadásul voltak annyira rafináltak, hogy a sor elejére állították, így finoman szólva is elnyomta a többi modellt, amiknek az sem segített, hogy fehér-szürke színekben pompáztak.

A kezdeti lelkesedés csak fokozódott, amikor az 1200 kilométeres nappabőr illata megcsapta az orromat, és az ülések is legalább annyira kényelmesek voltak, mint amennyire örültem. A beltér tulajdonképpen magáért beszél, a jellegzetes fúvókák és fényjáték kétségkívül emelnek a hangulaton, de a minimális mennyiségű zongoralakk, több fabetét, és a duplaküllős kormánykerék az igazi extra. A feláras Burmester hifi pedig állat.

Az ergonómián a tekerőkapcsoló eltűnése biztosan segített, de a tapipadon nem mindig a legkönnyebb az élmény- és masszázscsomagokban gazdag menüt léptetni, illetve eligazodni. Valószínűleg utóbbi csak idő kérdése, és simán meg lehet szokni, de azért a home és vissza gomb biztos támpontot nyújtott, amikor eltévedtem.

Tárolórekeszekben sincs hiány, a könyöklőben és középkonzolban egyaránt tengernyi hely van, sokkal több, mint gondolná az ember. Sajnos ez a hátsó üléssorról már nem mondható el. Az élesen lefelé lejtő forma nem részesíti előnyben a fejteret, felnőttként egyáltalán nem kényelmes. Gyerekek viszont vígan beférnek, a bemászást az is könnyíti, hogy amikor ledöntjük az ülést, az automatikusan előretolódik. Hasonlóan jópofa, hogy ha beülünk és bezárjuk az ajtót, az elektronika kitolja tokjából a biztonsági övet, majd amikor kiszállunk és bezárjuk a kocsit, visszakúszik a helyére. Ezek nem újdonságok, nem létszükséglet, de aki ennyi pénzért vásárol autót, jogosan várhatja el az ilyesfajta kényelmi extrákat.

A prémiumérzet határait feszegető extrákon túl pedig vezetni is baromi kellemes. A 400d vaskos, domborításokkal tagolt gépteteje alatt egy 330 lóerős, háromliteres, hathengeres dízelmotor rejtőzik, ami azért bőven alkalmassá teszi a sportos vezetésre - papíron erősebb, mint jó pár AMG-motor. A Coupénak mégsem ez a fő erénye, hanem az, hogy nagyon kényelmes, és könnyed vele menni. A hangszigetelésnek hála alig hallani - a padlógáz kivételt képez - valamit a motorból, a kilencgangos automata váltó pontosan szedi a fokozatok, az állítható, légrugós futóműnek köszönhetően pedig a tíz méterenként előforduló úthibák sem tűnnek fel. Ha ehhez hozzávesszük a vezetéssegítő rendszereket, és az összes kényeztető funkciót, minden út felér egy wellnesscsomaggal.

Persze, sportolni is lehet vele, nem díszből van benne ilyen motor, sem a többállású légrugók, meg hát az áramvonalas forma is erre termett. De száguldozásra mégiscsak alkalmasabb a konkrét sportváltozat. A Coupénak továbbra is az az igazi előnye, hogy rendkívül komfortos, és bárhol meg lehet vele jelenni. Már ha van rá legalább 23 millió forintunk.

Az oldalról ajánljuk

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Mára halasztották a munkát: két sávot is lezártak az M0-son
  • Hírek

Mára halasztották a munkát: két sávot is lezártak az M0-son

A torlódás 2-3 kilométer hosszú.

1 órája
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02