Izgatottan ültem fel Dorogon a 7:14-es vonatra, hogy Újpesten bepattanjak a kollégák mellé a bérautóba. Hiszen végre elmehettem egy Porsche sajtóeseményre, azért az nem semmi. Egy igazán különleges, nagy múltú, komoly gyártóról van szó, ehhez méltó rendezvényt vártam.
Egy 8-as Passattal indultunk útnak, amit nem vizsgáltam volna át szívesen UV-lámpával, bár így is látszódtak gyanús foltok. Az sem vette el a kedvem, hogy egy baleset miatt másfél órát álltunk az M1-es autópályán, így a tervezett 5,5 órás út Prágába bő 7 órásra sikeredett. Sőt, még azon is túllendültem, hogy a navigáció egy építkezésre vitt minket, majd mint kiderült egy gyrosos bódé alá rejtett alagúton keresztül jutottunk el a rendezvényre.

Mindezen elénk gördített akadályon átmászva végre ott ültünk egy industrial stílusú bárban és becsusszantunk az előadás közepére. Az előadó rendes volt, csak hármunk kedvéért még egyszer elmondta azt a részt, amiről lemaradtunk. Ezután odaengedtek az autóhoz, amit addigra már szinte mindenki körbetapizott, rajtunk volt a sor. Kerestük az ígéretes újításokat, az izgalmas részleteket, hiszen a Panamera 3. generációjáról van szó.
Az előző generáció kapott egy az autó teljes seggét átérő fénycsíkot, mint hátsó lámpa. Ez most már két fénycsík lett. Módosítottak az első-hátsó elrendezésen, a nappali menetfényen és némileg a fényszórók is felfrissültek. Mindezek ellenére az új Panamera inkább érződik egy ráncfelvarrásnak, mintsem újdonságnak. Ez persze nem hatott rám lehangolóan, hiszen csak ott állok egy Porsche mellett, és van ám két komoly újítás is.

Az egyik a különleges Porsche Active Ride futómű, ami nem keverendő össze a Porsche Active Suspension Management rendszerével. Míg utóbbi egy adaptív felfüggesztés, előbbi sokkal komolyabb rendszer annál. Az Active Ride nem csak segít vízszintesen tartani a karosszériát, mintha aktív stabilizátorai lennének - bár ezt is tudja. Az igazi különlegesség, hogy kanyarban nemcsak szimplán ellentart a kocsiszekrény dőlésének, de ívnek befelé dönti azt.
Képes az ívbelső kerekeknél a futóművet 3,5 centivel lejjebb engedni, így pedig mint a motorok, kanyarban dönti az autót. Hasonlóan viselkedik a rendszer fékezés és gyorsítás esetén is, csak ott nem oldal-, hanem hosszirányú dőlésnek tart ellen. Ezt aktív lengéscsillapítókkal és hozzájuk kapcsolt elektromosan működtetett hidraulikapumpákkal érik el. Emellett - a súlycsökkentés miatt csak egy kamrás - légrugók egészítik ki a működést. Mindezek mellett szinte csak úri huncutság, hogy az autó ajtónyitáskor megemeli 5,5 centivel az oldalát, hogy könnyebb legyen beszállni.

A másik újdonság az elődhöz képest, hogy a beltérben már nemcsak az óracsoporton és a középkonzolon van digitális kijelző, hanem a jobbegy előtt is a műszerfalon. Ezt szerencsére nem tudtuk megnézni, mert a Porsche egy fapados változatot hozott, ez az extra nem jelent meg. Ahogy az Active Rideról is mutattak egy látványos reklámfilmet, amiben a telefonjukkal mozgatják az autót. Elmondták, hogy demonstráció gyanánt ezt a kereskedők is el tudják játszani akár. És akkor felmerült bennem a kérdés, hogy nekünk ezt mi az istenért nem lehetett előadni!?
Egy olyan alapváltozatot hoztak el, amelyben ez sem volt benne, tehát eddig kettőből kettőt buktunk. Pedig lényegében ezért mentünk, mert statikus bemutató révén vezetni sem lehetett. Na ez volt az a pont a bemutatón, amikor már én sem voltam annyira lelkes, inkább mérges.

Persze jó volt beleülni, meg kicsit változott a belső elrendezés is, de majdnem ugyanezt már láttuk a Cayenne belterében is. Megújult a műszerfal teteje a jellegzetes órával, és a klímapanel is megváltozott. A váltókar lekerült innen és a kormány mögött egészen apró helyet kapott a műszerfalba süllyesztve. Az ülések így első blikkre kényelmesek voltak, de a Passattal való kiút után - amit én eddig egy kényelmes utazóautónak gondoltam - ezt nem merem megelőlegezni. A tér viszont kiváló, négy ember szinte táncolni tud, és tisztes csomagtartó is belefért az éppen több mint 5 méteres hosszba.
Az új Panamera hajtásláncait illetően senkit sem értek nagy meglepetések, hiszen a sajtóanyag már november második felében elérhető volt. Akkor tudtuk, hogy lesz egy 2,9 literes, turbós, V6-os motor 353 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal - egyébként egy ilyen változatot tártak elénk az eseményen. Akinek a számok fontosak, az vehet ugyanezzel a motorral Panamera 4-et összkerékhajtással, hiszen annak csupán 4,8 másodpercbe telik a 0-100-as sprint az alapmodell 5,1 másodpercéhez képest.

Eggyel izgalmasabb konfiguráció a Panamera Turbo E-Hybrid, amelyben már egy 4 literes, V8-as dolgozik egy plug-in hibrid hajtással. A villanymotor a Porsche új 8 fokozatú PDK váltójába került és 190 lóerővel segít be a hajtásba. Így a rendszer összteljesítménye 680 lóerő, és ehhez még jár 930 Nm nyomaték. Jelenleg ez a csúcsváltozat, de várhatóan lesz még egy Turbo S E-Hybrid, aminél még feljebb licitálnak a németek.
Illetve ha már plug-in hibrid, akkor nem érdemes elmenni a környezetvédelem mellett sem. Az autóban egy 25,9 kWh-s akkumulátorcsomag kapott helyet, amivel elvileg 93 kilométeres elektromos hatótávra képes a Panamera Turbo E-Hybrid. Tehát ha képesek vagyunk ellenállni a dübörgő V8-asnak egy ilyen termetes utazóautóban, akkor az aldis bevásárlások során tényleg megmenthetjük a világot.

Egy kicsit csalódott vagyok, mert az itt leírtak nagyjából 90 százalékát eddig is lehetett tudni. az egyetlen extra, hogy ezeket most majdnem megnézhettük - vagyis nem. Ezért nagyjából 14 órát autóztunk két nap alatt, mégsem gondolom ablakon kidobott időnek. Főleg azért, mert nagyon szeretem Prágát és az esemény után volt még némi időnk egy kis klasszikus városnézésre. Így december közepe felé haladva kellemes 6-8 fokos esti hőmérséklet mellett, a hétköznap lévén egészen kevés turistától hemzsegő belvárosban és karácsonyi vásárban nagyon jól éreztem magam.

Ahogy kiértünk a Vencel térre a végén a Nemzeti Múzeummal. Ahogy forogtam a gyönyörű épületek alatt, majd átértünk az Óváros térre és körbejártuk a Týn-templomot. A sok stressz teljesen elengedte a testemet, és bár tudtam, hogy visszafele újabb 6 óra utazás vár minket ugyanabban a foltos, kényelmetlen vajbőr beltérben, nekem azért egy kicsit mégis megérte ez a kör.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
