Mert a világnak szüksége van egy sportos és erős elektromos kisbuszra
Bemutató: Volkswagen ID. Buzz GTX
Az ID.3 GTX-et előre is köszönjük, az ID.7 GTX Tourerben is van fantázia, de a Volkswagen úgy döntött, a világnak egy sportos elektromos kisbuszra is szüksége van. Íme az ID. Buzz GTX!
Az ID. Buzz a Volkswagen villanyautó felhozatalának talán legszerethetőbb tagja, de nem csak azért, mert bravúrosan idézi meg és ülteti át a modern korba a legendás T1-es Transporter néhány jellegzetes dizájnelemét. Az ID.Buzz egy nyugodt, kellemes hangulatú, karakteres kisbusz, ami nem az aszfaltszaggató lóerőkről és a nyaktörő kanyartempóról, hanem az utazás öröméről szól. Kár, hogy eszement drága. A Volkswagen a fentiek ellenére úgy érezte, az ID.Buzznak is helye van a sportosság és dinamizmus jegyében született GTX szériában, melynek több tagjával is már megismerkedtünk.
Erősnek erős, ez kétségtelen
Az ID.Buzz GTX egy az egyben az ID.7 GTX Tourer elektromos hajtásláncát kapta: elöl a 109 lóerős AKA150 kódnevű villanymotor, míg hátul az APP550 nevű társa teljesít szolgálatot a maga 286 lóerejével. Az összteljesítmény így 340 lóerő, mely körülbelül 6,5 másodperces százas sprinthez elegendő.
Az erővel párhuzamosan a vontatási kapacitás is növekedett: a normál tengelytávú ID. Buzz GTX-el 1800 kilót vonszolhatunk magunk után, míg a hosszított változattal 1600-at. A Volkswagen szerint így már ideálisak a feltételek csónakok, motoros utánfutók vagy lószállítók mozgatásához.
Ami az akkumulátort illeti, az alap változatba egy nettó 79 kilowattórás kerül, míg a hosszított verzió nettó 86 kilowattórás tömböt kap. Hatótávról a gyártó egyelőre nem beszélt.
Vagányabbnak vagányabb, de jó ez nekünk?
Az ID.3 GTX-hez és az ID.7 GTX Tourerhez hasonlóan az ID. Buzz GTX is megkapta a szériára jellemző dizájnelemeket. Adott a fényesfekete betétekkel szabdalt feltűnő vörös szín, az itt-ott feltűnő légterelők, valamint visszaköszön a méhkaptárra emlékeztető hűtőrács is.
A modell 19 colos Venlo felnikkel érkezik, de opciósan akár 21 colos kerekeket is kérhetünk. Az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók a széria felszereltség részei.
A változtatások kétségtelenül egy agresszívebb, sportosabb autó benyomását keltik, csakhogy közben kissé megölik azt a kedves, szerethető karaktert, ami a normál ID. Buzz sajátja. Ha ezen az önellentmondáson túllendülünk, el kell ismerni, hogy vagány, mutatós külsőt kapott az ID. Buzz GTX. Az egész dizájnban van valami gyorsvonatokra emlékeztető dinamizmus, ami egyáltalán nem áll rosszul neki.
Tágas fekete belső, akár hét személynek
A legszembetűnőbb változás a beltérben, hogy szinte minden fekete, vagy legalábbis nagyon sötét szürke. Hogy azért mégse legyen annyira lélektelen a hangulat, itt-ott szürke fémbetétek, és a GTX szériára jellemző piros varrás töri meg a monotonitást. Az alap ID. Buzz vidám, világos belsejének nyoma sincs - igaz, nem is illett volna a GTX vonal jegyeihez.
Az elülső ülések nem csak elektromosan állíthatóak, de memória funkciót is kaptak. A hangsúlyos piros varrás itt is szembetűnő, csak úgy, mint az érintőgombos kormányon. A dizájnt még itt-ott feltűnő GTX feliratokkal igyekeztek feldobni.
Az ID.Buzz GTX beltere többféle konfigurációban is kérhető: az alap változat öt (2/3) és hatszemélyes (2/2/2) lehet, míg a hosszított tengelytávú verzió az előzőek mellett hétszemélyes kivitelben (2/3/2) is létezik. A raktér kisbuszhoz méltóan tekintélyes: az ötszemélyes kivitelek 1120 liter csomagot képesek befogadni, de ezt az ülések lehajtásával egészen 2123 literig növelhetjük. A hosszított ID. Buzz GTX ennél is többet tudd: itt 1340 és 2469 literes lehet a raktér. Amennyiben mind a három üléssort használni akarjuk, 306 liter a fennmaradó hely.
A megújult infotainment ide is eljutott
A GTX széria egyik nagy dobás a teljesen megújult infotainment rendszer, melyet szoftveres és hardveres oldalon is alaposan rendbeszedtek. A Volkswagen ígérete szerint sokkal logikusabb felépítésű, átláthatóbb menürendszerben kutathatunk majd az opciók után, de maga a kijelző is változik: az eddigi 12 colos egységet egy 12,9 colos váltja. Szintén újítás, hogy a klímapanel érintőgombjai saját megvilágítást kaptak.
Az ID. Buzz GTX-ben is elérhetőek a többi GTX modell funkciói, így adott a Chat GPT integrációt is tartalmazó IDA nevű fedélzeti asszisztens, melynek már kérdéseket is feltehetünk, a Wellness funkció előre beprogramozott üzemmódjai pedig segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up).
A Volkswagen ígérete szerint az ID. Buzz GTX hosszabb és rövidebb változata egyaránt még idén megérkezik, az előrendelések pedig nyáron kezdődnek.