Mert a világnak szüksége van egy sportos és erős elektromos kisbuszra
Bemutató: Volkswagen ID. Buzz GTX
Az ID.3 GTX-et előre is köszönjük, az ID.7 GTX Tourerben is van fantázia, de a Volkswagen úgy döntött, a világnak egy sportos elektromos kisbuszra is szüksége van. Íme az ID. Buzz GTX!
Az ID. Buzz a Volkswagen villanyautó felhozatalának talán legszerethetőbb tagja, de nem csak azért, mert bravúrosan idézi meg és ülteti át a modern korba a legendás T1-es Transporter néhány jellegzetes dizájnelemét. Az ID.Buzz egy nyugodt, kellemes hangulatú, karakteres kisbusz, ami nem az aszfaltszaggató lóerőkről és a nyaktörő kanyartempóról, hanem az utazás öröméről szól. Kár, hogy eszement drága. A Volkswagen a fentiek ellenére úgy érezte, az ID.Buzznak is helye van a sportosság és dinamizmus jegyében született GTX szériában, melynek több tagjával is már megismerkedtünk.
Buzz ide, Buzz oda, vágyik erre mindenki
Csak ötszemélyes, ám bő harminc millió forint, mert elektromos. Cserébe remek vezetni, és mindenki imádja.

Erősnek erős, ez kétségtelen
Az ID.Buzz GTX egy az egyben az ID.7 GTX Tourer elektromos hajtásláncát kapta: elöl a 109 lóerős AKA150 kódnevű villanymotor, míg hátul az APP550 nevű társa teljesít szolgálatot a maga 286 lóerejével. Az összteljesítmény így 340 lóerő, mely körülbelül 6,5 másodperces százas sprinthez elegendő.
Az erővel párhuzamosan a vontatási kapacitás is növekedett: a normál tengelytávú ID. Buzz GTX-el 1800 kilót vonszolhatunk magunk után, míg a hosszított változattal 1600-at. A Volkswagen szerint így már ideálisak a feltételek csónakok, motoros utánfutók vagy lószállítók mozgatásához.
Ami az akkumulátort illeti, az alap változatba egy nettó 79 kilowattórás kerül, míg a hosszított verzió nettó 86 kilowattórás tömböt kap. Hatótávról a gyártó egyelőre nem beszélt.
Vagányabbnak vagányabb, de jó ez nekünk?
Az ID.3 GTX-hez és az ID.7 GTX Tourerhez hasonlóan az ID. Buzz GTX is megkapta a szériára jellemző dizájnelemeket. Adott a fényesfekete betétekkel szabdalt feltűnő vörös szín, az itt-ott feltűnő légterelők, valamint visszaköszön a méhkaptárra emlékeztető hűtőrács is.
A modell 19 colos Venlo felnikkel érkezik, de opciósan akár 21 colos kerekeket is kérhetünk. Az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók a széria felszereltség részei.
A változtatások kétségtelenül egy agresszívebb, sportosabb autó benyomását keltik, csakhogy közben kissé megölik azt a kedves, szerethető karaktert, ami a normál ID. Buzz sajátja. Ha ezen az önellentmondáson túllendülünk, el kell ismerni, hogy vagány, mutatós külsőt kapott az ID. Buzz GTX. Az egész dizájnban van valami gyorsvonatokra emlékeztető dinamizmus, ami egyáltalán nem áll rosszul neki.
Tágas fekete belső, akár hét személynek
A legszembetűnőbb változás a beltérben, hogy szinte minden fekete, vagy legalábbis nagyon sötét szürke. Hogy azért mégse legyen annyira lélektelen a hangulat, itt-ott szürke fémbetétek, és a GTX szériára jellemző piros varrás töri meg a monotonitást. Az alap ID. Buzz vidám, világos belsejének nyoma sincs - igaz, nem is illett volna a GTX vonal jegyeihez.
Az elülső ülések nem csak elektromosan állíthatóak, de memória funkciót is kaptak. A hangsúlyos piros varrás itt is szembetűnő, csak úgy, mint az érintőgombos kormányon. A dizájnt még itt-ott feltűnő GTX feliratokkal igyekeztek feldobni.
Az ID.Buzz GTX beltere többféle konfigurációban is kérhető: az alap változat öt (2/3) és hatszemélyes (2/2/2) lehet, míg a hosszított tengelytávú verzió az előzőek mellett hétszemélyes kivitelben (2/3/2) is létezik. A raktér kisbuszhoz méltóan tekintélyes: az ötszemélyes kivitelek 1120 liter csomagot képesek befogadni, de ezt az ülések lehajtásával egészen 2123 literig növelhetjük. A hosszított ID. Buzz GTX ennél is többet tudd: itt 1340 és 2469 literes lehet a raktér. Amennyiben mind a három üléssort használni akarjuk, 306 liter a fennmaradó hely.
A megújult infotainment ide is eljutott
A GTX széria egyik nagy dobás a teljesen megújult infotainment rendszer, melyet szoftveres és hardveres oldalon is alaposan rendbeszedtek. A Volkswagen ígérete szerint sokkal logikusabb felépítésű, átláthatóbb menürendszerben kutathatunk majd az opciók után, de maga a kijelző is változik: az eddigi 12 colos egységet egy 12,9 colos váltja. Szintén újítás, hogy a klímapanel érintőgombjai saját megvilágítást kaptak.
Az ID. Buzz GTX-ben is elérhetőek a többi GTX modell funkciói, így adott a Chat GPT integrációt is tartalmazó IDA nevű fedélzeti asszisztens, melynek már kérdéseket is feltehetünk, a Wellness funkció előre beprogramozott üzemmódjai pedig segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up).
A Volkswagen ígérete szerint az ID. Buzz GTX hosszabb és rövidebb változata egyaránt még idén megérkezik, az előrendelések pedig nyáron kezdődnek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
