Minden idők legjobb autóreklámjának zárószlogenje így szól: Hát nem nagyszerű, ha a dolgok egyszerűen csak működnek? Az Accord hirdetését nem csak azért kellene gravírozott repi-tollkéssel bevésni minden reklámszakember agyába, mert égrekiáltóan zseniális, hanem mert tökéletesen megragadja tárgyának lényegét. És még csak nem is hazudik róla.

Aki netán még nem látta volna a neten az Accord reklámfilmjét, fejvesztés terhe mellett nézze meg azonnal. A lényeg röviden: Accord alkatrészek elképesztő techno-dominóként hatnak egymásra, minden megpöcköl-kilő-elgurít-lespriccel-bekapcsol valamit, mígnem elérkezünk a kész autóhoz. George Lucas vagy a Wachowski testvérek simán megcsinálnák számítógépes effektekkel, és őket is állva tapsolná meg a közönség, de a Honda-verziót igazi vasdarabok játsszák. Tökéletesen beteg ötlet, a létező legnehezebb út kéjes vállalása - a 606. kísérletre sikerült csak felvenni, amikorra már a stáb minden tagjának egységesen őszbe fordult a frizurája.
A valódi Accord pontosan erről szól, simán csak hibátlanul teszi a dolgát minden porcikája. A Honda elvileg a kategória prémiumautói ellen küldi az Accordot, így előre rettegtünk, hogy a prémiumság a temérdek idétlen kényelmi elektronika és az elburjánzó műfa rengetegét hozza majd, gonosz áremeléssel. Ehelyett egy átlagosan felszerelt, egyszerűen szép autót gyártottak, amit minden áldott nappal egyre jobban szerettünk.
A szedán külsejét már a TotalCar tévéműsorában alaposan megdicsértem. A formanyelv ismerős, a legtöbb részletet már viseli egy vagy több másik autó, de az Accordon egy értelmes, szép egésszé áll össze minden. Fa Nándornak kell lenni ahhoz, hogy egy ilyen erős élekkel megrajzolt autóról a vízcsepp jusson valakinek az eszébe, de az Accord légellenállási együtthatója 0,26, minden ma kapható nagyszériájú autó legalacsonyabbika.
Mindez a négyajtós verzióra vonatkozik. Az Accord Tourer háta ugyanis egy gusztán becsomagolt tégla, így fel is tolja a légellenállási mutatót 0,32-re, ami már csak a kombik között számít jónak. Ennél sajnos nagyobb bajt is okoz: diszkréten elcsúfítja a Hondát. A kasztni 8,5 centivel hosszabb a szedánnál, a tengelytáv 5-tel, és mindez a csomagtartót gyarapítja. Hátul ülni ugyanakkora a hely, és ez így is van jól, mert eddig is pont elég jutott. Nem divatkombi, rendes haszonállat a pofásabbik alomból.
Oldalról nézvést idegenül hosszúnak tűnik az Accord, főleg a hátsó ajtó mögötti rész. A hátsó oldalablak lefelé ível a sportosság jegyében, de a tető fölötte szép egyenes, így a csomagtartó belmagassága a kategórián belül nagyon nagy. És mivel az áttervezett hátsó futómű alig vesz el helyett, így 576 liternyi csomag fér be, vagy 1657 liter lehajtott ülésekkel. Az első szám nagyobb a Citroën C5 Break vonatkozó adatánál, és a második is csak egy literrel kisebb, pedig a C5 akkora autó, hogy sorsot húztunk, ki mer először a közelébe menni.
Optikai csalás lesz ez - Az Accord és a C5 kívülről is majdnem centire ugyanakkorák, bár a Citroën 4 centivel magasabb. Ez tehát egy nagy autó, de nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy a kilincs megfogásának a pillanatától minden, amivel kapcsolatba kerülünk, úgy jó, ahogy van. A gyönyörű, masszív, krómozott kilincs egy meglepően súlyos, kísértetiesen simán nyíló ajtót tár ki, ami mögött az egyik legkényelmesebb beltér sötétlik.
Majdnem teljesen fekete autóbelsőt ritkán talál otthonosnak az ember, de az Accord formái annyira a helyükön vannak, hogy a szín fel sem tűnik. < b>A sivárság ellen a középkonzolra szép műanyag díszburkolat került, ami lényegesen elegánsabb az álságos műfánál. Van egy tucat CD-re méretezett, csillapítottan nyíló tárolódoboz, hamutartó, kesztyűtartó, szemüvegtartó, kapaszkodó, nehogy egy hirtelen mozdulat megriassza a stresszbeteg tulajdonost.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
