Az összes ülés kényelmes, a hely temérdek. Szükség esetén a hátsók olyan elegáns tökéletességgel hajthatók össze, hogy a többi gyártónál felpofozták az összes ergonómust. Az ember meghúz egy kart, és ahogy előredönti a támlát, a fejtámlák lekókadnak, az alsó ülőlap hidraulikusan felemelkedik, és egy makulátlanul kárpitozott, tökéletesen sík padló várja csomagokat.
A folyamatban az Accord lényege, a megszállott átgondoltság, a mániákus igényesség. A csomagtér krómperemétől a padlókárpitig olyan minőségű anyagok közé hajíthatjuk a cementeszsákot, amiket az autók kilencven százalékánál az utastérből is kispórolnak. Hihetetlen. És persze a padló alatt ott lapul a pótkerék, melynek kiemeléséhez nem kell félkézzel tartani a takarólapot, mert megáll magától. És mindkét oldalon van lámpa, nehogy pont rossz oldalra vetüljön árnyék. Meg elektromos csatlakozó.
A jószerivel példátlan összeszerelési minőség (jó, Lexusban és Mercedesben is van hasonló) elpusztíthatatlannak mutatja az Accordot. Ehhez jön a szerkezet iszonyatos masszivitása - nehéz ezt meghatározni, mert nincs gépzsír és lőporszag, mégis döbbenetes, micsoda tanknak hat belülről. Ennél tankabb már csak a szedán volt, a dobozforma egy keveset ronthatott a karosszéria merevségén, de a legtöbb vetélytársa még mindig tejfelesdoboznak érződik a Tourerhez képest.
A merev kasztni a jó futómű alapja, mint tudjuk, és az Accord futóművét a TCTV-s ámokfutás során már illendőn felmagasztaltam. A Tourerben elöl ugyanazt a kettős keresztlengőkaros megoldást találni, hátul viszont helytakarékoskodásból átalakították a multi-link felfüggesztést, a gátló kiköltözött a rugó belsejéből, az egész szerkezet laposabb lett. Mivel a kombi még nehezebb is, másként viselkedik, megfontoltabb, kényelmeskedőbb, kevésbé pengeéles, de még mindig remek. Ráadásul lecsillapodott a fenéktáncolási hajlam - a tévésztár négyajtós Accord készséggel körbejárta a hátával az elejét, amitől a hordárkivitel kedvesen tartózkodik.
A motorban semmi különleges, hacsak az nem, hogy ezúttal a rendes irányba forog, ami a Hondák közt relatíve friss fejlemény. 155 lóerős kétliterest a Hondánál még a titkárnőknek is tudni kell tervezni, mérnököt csak a 100le/liter fölé hegyezett motorokhoz alkalmaznak. Az I-VTEC vezérlés miatt elvileg alul is jól és egyenletesen húz, ráadásul tiszta és takarékos is. Ez majdnem mind igaz, alul normálisan megy és nagyon halk, de rendesen hajtani csak 4500 felett akar, és ekkor sem fog halálra ijeszteni senkit.
Egyszerűen pont jó, pláne a tökéletes váltóval, a tökéletes kuplunggal, a tökéletes fékekkel. Hangja nem sok van, de az is kellemes, minden jó, na. Kivéve talán a hifit, ami az autó egyetlen eleme, ami nem lényegesen jobb az átlagnál, épp csak jó átlagos. De a hifit megbocsátja az ember, ha egy hétig használ egy autót, és egyáltalán semmi de semmi rosszat nem tud róla mondani.
A felszereltség józan, van alapáron kétzónás, digitális légkondi, CD, 4 légzsák plusz függönylégzsák a belső teljes hosszán, ( 4 csillagos törésteszt ), plusz az apróságok. A képeken látható szép felni feláras. Mindezekért 6,5 millió forintot kérnek. Azonos teljesítményű motorral az ekkora kombik rendszerint minimum ennyibe, de inkább többe kerülnek, az Accord minőségét megközelítők pedig milliókkal drágábbak. A szintén kiváló Mazda6 a legközelebbi konkurens, de ha paraszthajszálnyival is, érzésre az Accord a jobb. Ha a saját pénzemen kéne a középkategóriából autót választani, egy percet sem tűnődnék. Az Accord kéne. A szedán. < >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
