Makulátlan monolit

2003.09.02. 09:46

Az összes ülés kényelmes, a hely temérdek. Szükség esetén a hátsók olyan elegáns tökéletességgel hajthatók össze, hogy a többi gyártónál felpofozták az összes ergonómust. Az ember meghúz egy kart, és ahogy előredönti a támlát, a fejtámlák lekókadnak, az alsó ülőlap hidraulikusan felemelkedik, és egy makulátlanul kárpitozott, tökéletesen sík padló várja csomagokat.

A folyamatban az Accord lényege, a megszállott átgondoltság, a mániákus igényesség. A csomagtér krómperemétől a padlókárpitig olyan minőségű anyagok közé hajíthatjuk a cementeszsákot, amiket az autók kilencven százalékánál az utastérből is kispórolnak. Hihetetlen. És persze a padló alatt ott lapul a pótkerék, melynek kiemeléséhez nem kell félkézzel tartani a takarólapot, mert megáll magától. És mindkét oldalon van lámpa, nehogy pont rossz oldalra vetüljön árnyék. Meg elektromos csatlakozó.

A jószerivel példátlan összeszerelési minőség (jó, Lexusban és Mercedesben is van hasonló) elpusztíthatatlannak mutatja az Accordot. Ehhez jön a szerkezet iszonyatos masszivitása - nehéz ezt meghatározni, mert nincs gépzsír és lőporszag, mégis döbbenetes, micsoda tanknak hat belülről. Ennél tankabb már csak a szedán volt, a dobozforma egy keveset ronthatott a karosszéria merevségén, de a legtöbb vetélytársa még mindig tejfelesdoboznak érződik a Tourerhez képest.

A merev kasztni a jó futómű alapja, mint tudjuk, és az Accord futóművét a TCTV-s ámokfutás során már illendőn felmagasztaltam. A Tourerben elöl ugyanazt a kettős keresztlengőkaros megoldást találni, hátul viszont helytakarékoskodásból átalakították a multi-link felfüggesztést, a gátló kiköltözött a rugó belsejéből, az egész szerkezet laposabb lett. Mivel a kombi még nehezebb is, másként viselkedik, megfontoltabb, kényelmeskedőbb, kevésbé pengeéles, de még mindig remek. Ráadásul lecsillapodott a fenéktáncolási hajlam - a tévésztár négyajtós Accord készséggel körbejárta a hátával az elejét, amitől a hordárkivitel kedvesen tartózkodik.

A motorban semmi különleges, hacsak az nem, hogy ezúttal a rendes irányba forog, ami a Hondák közt relatíve friss fejlemény. 155 lóerős kétliterest a Hondánál még a titkárnőknek is tudni kell tervezni, mérnököt csak a 100le/liter fölé hegyezett motorokhoz alkalmaznak. Az I-VTEC vezérlés miatt elvileg alul is jól és egyenletesen húz, ráadásul tiszta és takarékos is. Ez majdnem mind igaz, alul normálisan megy és nagyon halk, de rendesen hajtani csak 4500 felett akar, és ekkor sem fog halálra ijeszteni senkit.

Egyszerűen pont jó, pláne a tökéletes váltóval, a tökéletes kuplunggal, a tökéletes fékekkel. Hangja nem sok van, de az is kellemes, minden jó, na. Kivéve talán a hifit, ami az autó egyetlen eleme, ami nem lényegesen jobb az átlagnál, épp csak jó átlagos. De a hifit megbocsátja az ember, ha egy hétig használ egy autót, és egyáltalán semmi de semmi rosszat nem tud róla mondani.

A felszereltség józan, van alapáron kétzónás, digitális légkondi, CD, 4 légzsák plusz függönylégzsák a belső teljes hosszán, ( 4 csillagos törésteszt ), plusz az apróságok. A képeken látható szép felni feláras. Mindezekért 6,5 millió forintot kérnek. Azonos teljesítményű motorral az ekkora kombik rendszerint minimum ennyibe, de inkább többe kerülnek, az Accord minőségét megközelítők pedig milliókkal drágábbak. A szintén kiváló Mazda6 a legközelebbi konkurens, de ha paraszthajszálnyival is, érzésre az Accord a jobb. Ha a saját pénzemen kéne a középkategóriából autót választani, egy percet sem tűnődnék. Az Accord kéne. A szedán. < >

Az oldalról ajánljuk

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Neked ajánlott