A világ legsittesebb tesztútja a világ legjobb autójával

2006.12.12. 10:29

Gallardo, DeLorean, szőlőkombájn megvolt, nincs más hátra, jöhet az Aston Martin. Most már van magyar forgalmazója is, aki meghívott az első két magyar autó átvétellel egybekötött tesztvezetésére.

Ha már magára az Astonok bejövetelére hívtak, természetesen inkább azt választottuk, mint a másnapi, tolongásos-sorbanállós tesztvezetést. Gyakorlatilag egyetlen körrre vihettük a Vantage-ot, a világ Aston-tesztelésre legkevésbé alkalmas részén, a Rózsadombon. Csúcsforgalom, mellékutcák, fekvőrendőrök. De a mai sajtónap résztvevői is vihetik a visegrádi szerpentinre, úgyhogy talán mégis mi jártunk jól; legalábbis nekünk jutott egy kis kaland.

Az Aston Martin annyira túlmutat a normális autók világán, hogy csodálkoznék, ha akadna olyan olvasónk, aki vesz egyet, bár arra jó esély van, hogy aki végül igen, az előtte nálunk néz utána. Hogy is van a sportos autók szamárlétrája? Kezdem, mondjuk, a nagyszerű Fiat Panda 100HP-vel, 3 millióért, amit esetleg adott esetben meg is vennék. Aztán jön a kortárs hot hatch felhozatal, ami nem kéne, a nehéz, kitömött Golf GTI-kkel és Focus ST-kkel. Egy jó Subaru Impreza WRX STI-vel vagy Honda S2000-rel már át is léptük a tízmilliós határt, ami egy bérből és fizetésből élőnek gyakorlatilag nem létezővé tesz egy új autót. Nagy nevet 16 millió körül kapunk először sportautóval, ez a Porsche Boxster. Ilyesmihez természetesen nem mérhetjük az Aston Martint, ami történelmileg is szupersport, és 40 millióért nem is olyan drága.

Népszerű filmszínész

Bár Bond időnként megcsalta más márkákkal, például BMW-vel, a 007-es alapvetően hűséges volt az Aston Martinhoz. Az 1964-es Goldfinger, a következő évben készült Thunderball, a húsz évvel későbbi Golden Eye és az 1997-es Tomorrow never dies autós szempontból a DB5-ről szólt. Az 1969-es Bondban egy zöld DBS szerepelt. Az 1989-es The living daylightsban Volante és Vantage is játszott, míg a 2002-es Die another dayben Pierce Brosnan egy láthatatlanná váló Vanquishsel csapatott a fiktív izlandi jégmezőkön.

2006-ban a Ford konszern szőröstül-bőröstül felvásárolta az aktuális Bondot, amit a magyar (Ford) forgalmazó jóvoltából az autós újságírók már láthattak. A film teljesen rendben van, bár a negyvenperces pókerpartit nem értettem, és a húszpercnyi nyáladzást is simán kivágnám. A cica se tetszett, az új Bond viszont tökéletes: végre leszámoltak a testnevelésből felmentett bájgúnárokkal, és olyat szerződtettek főszereplőnek, akiből az ember akár ki is nézné a hajmeresztő mutatványokat.

Mindenképpen tessék megnézni az új Bondot! Már csak a DBS miatt is. Jellemző, hogy az autós újságírók elsősorban azt kifogásolák a vetítés után, amikor 007-es kipörgő kerekekkel indul (és az ASR, he?), nekem inkább az fájt, hogy hidegen hajtja azt a gyönyörű motort. A másik szakmai hiba, hogy az Aston egy még jávorszarvastesztnek is vérszegény cikázás után borul fel, vizes úton.

Az olasz meló eredeti, 1969-es változatában Michael Caine menekülőautója volt DB4 Convertible, Alfred Hitchcock egyik Madara is az Astonra esküdött. Az örök aranyifjú Roger Moore a Minden lében két kanálban jaszkarizott Aston Martin V8-cal, Mr. Bean (Rowan Atkinson) meg a 2003-as Johnny Englishben vezetett DB7-est.

Délután 4-re jöttünk, illetve fél 4-re, biztos, ami biztos. A túlbiztosítási időben megnézegetjük a WOL egyéb termékeit, a rossz kézügyességű betörők legvadabb álmaiban is ritkán felbukkanóan könnyen nyitható vitrinekben. Gyűrűk: Red poppy ring 1,2 millióért, 2,2-ért, Robbe & Berking Silber Sterling evőeszköz, egy kanál 36 ezer, de lehet, hogy ennyi a készlet. Nem, inkább mégis a szóló kanál lehet ennyi, mert a Kátay Vasedényben ennél sokkal drágább étkészletek vannak.

Schmuckmanufactur seit 1893, a tradíciót meg kell fizetni. 100-150 ezerért már elég szép szecessziós brillgyűrűket lehet kapni, ezek biztos tudnak valami kunsztot. Hát igen, Wellendorf, meg a szerelmet ki is kell mutatni valahogy, ha már sehogy sem találtunk a közelben virágárust. De igazságtalanok se legyünk a Wellendorffal, mert megoldottak egy fontos gyűrűhordási anomáliát, márpedig mi másra való a luxusipar. Az eljegyzési gyűrűt ugyanis igen sokan buzerálják, tekergetik az ujjukon, amitől lassan bőrkeményedésük lesz

A Wellendorf viszont elmés, kecses siklócsapágyas rendszert alkotott: a több karát összértékű brillkoszorú a gyűrű teste körül forgatható. Említést érdemel még a hidegtűzzománc-technológia; nem tudom, milyen a hideg tűz, de elég ütős a kemény áfonyalekvár alól felsejlő fehérarany intarzia. A csúcs az önmagába visszatérő örök szerelem 4,55 milliós szimbóluma, amelyen a két kőkoszorú külön is forgatható. Elég jól fogy, szeptemberben nyitottak, és csak ebből már négy elment.

Van ruha is. Százvalahányezertől másfél millióig. De hol vannak az Astonok? Eltévedt az osztrák tréleres, és nem is tud szabatos leírást adni a helyről, ahol megrekedt a DB9 és a Vantage, mondja Somogyi Róbert, a WOL tulajdonosa. Somogyi úr beül a forgalmazott árucikkekhez képest egész puritánnak mondható X5-ösébe, mi a Mazdámmal követjük, több szem többet lát. Egy fekete pótkocsis autószállítót keresünk, valahol a Szépvölgyi út felső fertályán.

Egy kör, két kör, egyik mellékutca, másik mellékutca. Nézni éppenséggel tudok, de navigációban nem sok hasznomat veszik, hosszabb budai kóborlást csak komplett, víztisztító tablettás, csúzlis Rambókészlettel vállalnék. Végül a Fergeteg és a Rossebtudjami utca sarkánál találjuk meg a szállítmányt, a sofőr már le is pakolta a Vantage-ot. Azannyát! Kutyák vonyítanak, az esti ködben az utcai lámpák fénygömbje nemigen ér el az aszfaltig, a Vantage ezüst domborulataira kezd lecsapódni a pára. Anyám, hogy ez micsoda hatásos egy dög!

Dizájnban szerintük, mármint az Aston Martin-honlap szerint, ez Understated Elegance. Őszintén érdekelne, akkor az Astonnál hol is kezdődhet a kivagyiság. Mire bejön az országba, még csak 24 millió, áfával 30, a végén 40. 40?! Az nem is sok. Meg egy jó ügyvéd biztos kitalálja, hogyan lehet rá visszaigényelni, például, ha nagyon jól meggondoljuk, haszonjármű.

Az is igaz, hogy a negyvenmilliós kategóriában ez tényleg inkább visszafogott, bár a lágy vonalak harmóniája tényleg letaglózza az embert. A harcsaszáj oké, enélkül odalenne a márkaidentitás, de ha a többit nézzük, nagyon hamar kedvünk volna tiszteletünk jeléül nyálkás tócsává olvadni. Az orr parabolái, a levegőbeömlő az első kerék mögött, az oldalvonal finom, de erőteljes hegygerince, aztán ahogy az átmegy a hátsó kerékívek széles domborulatába. Kevés ilyen kifogástalanul szép autó van, manapság nem is tudom, beszél-e autógyártó ilyen szépen a 60-as évek formanyelvén.

Jó lenne felsorolni a fontosabb finom részletmegoldásokat, de a Vantage valamennyi részletmegoldása finom és fontos. A halványan derengő fehér LED-del kivilágított kilincs, ami hasonló elven billen ki, mint a Fiat Barchettáé, csak jóval kellemesebb a fogása. A fényszóró a hét kísérő fehér LED-del talán kissé vásári, ugyanitt gyullad ki egy sor sárgával az index ... jól látom, hogy bepárásodott a lámpabura? Ja, végülis angol autó. Épp elég volna a formája, ennek már csak pusztán szobor funkcióban is érdemes lett volna megszületnie.

Az oldalról ajánljuk

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22