Te mitől ordítasz?
BMW 125i Cabriolet - Mazda MX-5
Amikor átültem az MX-5-be, az első körben rendesen féltem. A BMW annyira nyugodtan viselkedett, hogy már két kör után untam. Olyan volt utána a Mazda, mint egy adrenalininjekció. Bár ennek csak 160 lóerős a motorja, legnagyobb nyomatéka 188 Nm és 0-100-ra is lassabban, 7,9 másodperc alatt gyorsul fel, még az egyenesekben sem érződött lassabbnak, a kanyarokban meg egyenesen horrorisztikus mutatványokat művelt.
Nem először vittem versenypályára a kis roadstert, de a BMW után annyira intenzíven értek az ingerek, megint sikerült rácsodálkozni, milyen agilis és közvetlen, milyen mozgékony. Átsuhan a kanyarokon, ha íven megyünk, és közben folyamatosan mozgatja a fenekét; még driftelni is remekül lehet vele, és közben folyamatosan ontja az információt a sofőr felé. A BMW után az első körben nagyon veszélyesnek éreztem, de a másodikban már széles mosollyal az arcomon dobáltam egyik kanyarból a másikba.
Olvasóink írták
Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet.
Írjon ön is Népítéletet
Természetesen a valóságban is veszélyesebb a fenekét mozgató, túlkormányzottságra hajlamos MX-5-ös, mint a BMW 125i Cabrio, de ezek a tulajdonságai csak akkor jönnek elő, ha a határon, vagy még azon is túl hajszoljuk. Ha csak 90 százalékon autózunk, ez is ugyanolyan stabil, mint bármelyik autó, becsületére szóljon, hogy még extrém helyzetekben is remekül irányítható. A bimmerrel meg nem nagyon történik semmi, mindegy is, irányítható-e extrém szituációban, mert nem lesz része ilyesmiben.
Persze az MX-5 a BMW-hez képest egyszerű szappantartó, ráadásul hangos és szűk is: a jobb lábunk folyamatosan súrolja a kardánalagutat, a bal kezünk az ajtót dörzsöli. Spártaiak a körülmények a 125i kínálta luxushoz és eleganciához képest, de ezt talán egy fokkal élvezetesebb vezetni, mint amennyire szép és kulturált amaz.
A BMW gyönyörű és elegáns autó, határozott, hideg felsőbbrendűséggel néz a világra. A belső tere is exkluzív, és hely is van bőven. Hátul szűk, de nyitott autónál már az is nagy szó, ha két gyermeket be tudunk ültetni a hátsó sorba. Városi és utazóautónak 2+2 személy részére kiváló, élményautónak pocsék.
Alkatrész
A magyar utak minden bizonnyal kikezdik a sportos autók futóműveit, így körülnéztünk a kopó alkatrészek piacán.
Az 1-es BMW-hez egy lengéscsillapító 25-30 ezer, tornycsapágy 8000 forintért kapható.
Az MX-5-höz lengéscsillapítót 30 000, toronycsapágyat 6000 körül láttam.
A Mazda csak annyira szép, amennyire egy roadster eredendően szép. Nincs rajta semmi csicsa, az utastere kulturált, igényes, de nem exkluzív. Nagyon szűk, és bár roadster mivoltához képest tulajdonképpen praktikus, hétköznapi használata során kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni. Kanyargós utakon, versenypályán azonban nincs párja. Nem véletlenül árulják ilyen sikerrel közel 20 éve.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
