Istenverte (hard)topless
Tartósteszt: BMW 325i cabriolet (E36)
Ilyen autót normális ember nem vásárol. Amennyiben véletlenül mégis épeszű ember foglalna helyet a vezetőülésben, garantáltan elveszti a fejét, amikor este felizzanak a műszerfal és a belső tér vörös fényei. Ilyenkor leküzdhetetlen vágyat érez az ember, hogy ürügyet keressen arra, miért kell éjjel 1-kor lemosatni az autót a legtávolabbi autókozmetikusnál.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vannak pillanatok, amikor az ember megfeledkezik arról, hogy az autója 15 litert fogyaszt, a cascoért majdnem negyvenezret fizet havonta, örökké amiatt parázik, ott találja-e a parkolóban vacsora után, és állandóan megállítják a rendőrjárőrök. Ilyen pillanatokban szokás érzelmi alapon dönteni.
Az én időm is eljött! A lábujjhegyemtől a fejem búbjáig végigfut rajtam a feszült bizsergés, amit csak az élet kivételes pillanataiban érez az ember. Tegnap éjjel nem jött a szememre álom. Igen. Most már minden papírmunkán túl vagyunk, beülök és magamra zárom az ajtót és veszek egy mély levegőt. Elfordítom a kulcsot: P és R és N és D - indulás. Mély levegő. Mmmhhh. Még a szaga is más! Ezt az illatot csak azok ismerik, akik ültek már kabrióban. (És ilyenkor az egyszerű összetevők alkotta szagok is illattá magasztosulnak.) Óvatosan adagolom a gázt, de nem sokáig bírom magam türtőztetni. A sebességmérő mutatója egyre feljebb kúszik.
Hopp! Ez egy kanyar volt. Észre sem vettem, hogy már 120 körül járok. Elhagyom a Százhalombatta határát jelző táblát, és elégedetten nyugtázom, az égiek vigyáznak rám. Leszámítva néhány későbbi, szerencsétlen szituációt, ez a mámoros érzés fél évig kísér minden utamon.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem vagyok műszaki ember, ezért érthetetlen, hogyan csinálták a bajor mérnökök, de sokszor az az érzésem, a fizika törvényszerűségeinek is ellentmond, ami történik: érdi emelkedő, komótos 180-as tempó, folyamatos gázadás (de csak lassan!) érdi púp - 210.
Ebbe a darabba két extrafelszerelés - a kipörgésgátló és a motoros, memóriás ülések - kivételével minden létező gyári extrát megrendelt az első tulajdonos. Automata váltó, automata klíma, bőrkárpit, fűthető ülések, fedélzeti számítógép, motoros tetőmozgatás és az ebben a modellben evidenciának számító kényelmi felszerelések (ABS, légzsák, elektromos ablakok, motoros fűthető tükrök) fokozták a komfortérzetet. A vételár 4,3 M. Őszintén szólva négy év után komoly értékvesztés, hiszen a vásárlás idején ezzel a felszereltséggel 16,5 millióért lehetett megvenni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az előző tulajdonosok összesen 90.000 kilométeret tettek meg ezzel az autóval. Eközben volt olyan maximalista, aki Münchenben szervizeltette, és volt, aki dacára a fent említett felszereltségi szintnek, még képes volt fokozni az élvezetet egy - a motortérbe épített - Schnitzer toronymerevítővel, majd - mivel valószínűleg még ekkor sem érezte kielégítőnek a színvonalat - az egészet megfejelte egy potom 6.500 márkás hardtoppal. Hiába - ilyen autót normális ember nem vásárol. Amennyiben véletlenül mégis épeszű ember foglalna helyet a vezetőülésben, garantáltan elveszti a fejét, amikor este felizzanak a műszerfal és a belső tér vörös fényei. Ilyenkor leküzdhetetlen vágyat érez az ember, hogy ürügyet keressen arra, miért kell éjjel 1-kor lemosatni az autót a legtávolabbi autókozmetikusnál.
Őrangyalomnak köszönhetően nagyobb baleset nem ért fél év alatt és a közlekedésrendészeten sem készült fotóalbum a ténykedésemről. Azonban értek olyan meglepetések, amiket még sokat tapasztalt szerelőim is műszaki kuriózumként jegyeztek fel az emlékkönyvükbe: 97.000 kilométer megtétele után a gázpedál mondott csődöt, néhány nappal később pedig, a belső tükör esett az ölembe. A százezres nagyszervíz után egy héttel a termosztát is feladta a küzdelmet. Összességében az autó fél év leforgása alatt négy alkalommal utazott tréleren.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy kellemes tavaszi délelőttön épp Zugló egyik kertvárosi utcájában, egy kisteherautó előzési manőverét követően telt be a pohár. A szórakozott fuvaros - megfeledkezvén a visszapillantó tükör rendeltetésszerű használatának KRESZ által előírt rendelkezéseiről - az irányjelző használatát mellőzve balra kanyarodott, miközben én szabályos előzés közben mellé értem. A folytatás sejthető: jobb oldali első karosszériaelemek, gépháztető, hűtő és társaik cseréje. Autó és utasa romokban.
A baleset utáni sokkot követően ismét érzelmi alapon döntöttem: megszabadulni a problémától, de mihamarabb! Mert ennyi istencsapás után már az ember azt a bizonyos illatot is szagnak érzékeli, idegesíti a magas fogyasztás, a protekcióval elintézett méregdrága casco és a kíváncsi szempárok tömkelege. Pedig kabrió kategóriában nem sok modell múlja felül - még napjainkban sem - ezt a rakás szerencsétlenséget. Hamar vevőre talált és nekem is sikerült egy - még ennél is hányatottabb sorsú - újabb autóra szert tennem, de az már egy másik történet.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
