Nem csúnya, csak érdekes arca van
Bemutató: Fiat Doblo Cargo
Az importőrök egyre érdekesebb módon próbálják bemutatni a kisebb dobozos teherautókat. A Fiat is kitett magáért, kétnapos túrát szervezett az új Doblóhoz, közben pedig megismerhettük a Balaton-felvidék és a Vértes tájait.
Az érkezés és az eligazítás után párokat alkottunk és átvettük a kocsikat. Az összes autó rakterét ledíszkövezték tesztsúlyként, ez hozzávetőleg 200 kg-ot jelentett. Plusz kaptunk kannákban 250 kilónyi vizet is, amit egy későbbi ellenőrzési ponton átadtunk, hogy mindenki érezze a terhelést. Sajnos rögzítő eszköz nem volt, így egy erősebb kanyarban kicsit szétszaladtak a kannák.
Az itinert követve Sóskút irányába kanyarodtunk, utunk kis falvak és borospincék között vezetett. Feladatunk főleg az esti borok beszerzése és 1/100-as feladatok voltak. A 1/100 pontosan időre teljesítendő feladatot jelentett, például tegyünk meg egy kört pontosan 20 másodperc alatt, bármerre való eltérésért hibapont járt.
Az időjárás kegyes volt a szervezőkhöz, az első napon köd ugyan volt, más csapadék szerencsére nem. Azért útközben láttuk, hogy egy héttel korábban rosszul jártunk volna, néhol Dobló magasságú kimart hófalak között haladtunk.
Csókakőn megszabadultunk a vízballaszttól, így a kocsi 250 kilóval megkönnyebbülhetett, bár dinamikájában nem volt érezhető, jól ment addig is, csak a fék lett hatásosabb. Innét Veszprémbe jutottunk, ahol két 1/100-as feladat közé egy gyors ebédet szorítottak. Egyre közelebb kerültünk a Balatonhoz, de még mielőtt teljesen elértük volna, hirtelen kicsiny mellékutakon és apró falvakon keresztül a végállomás, Sümeg felé vettük az irányt.
Másnap kis esőcsepergés közben körbeautóztuk a Balaton nyugati csücskét, miközben a feladatok elsősorban az adatismeretre szorítkoztak. Folytatván utunkat egy 1/100-as feladat elvégzése és a fogyasztási adatok megadása után Balatonszemesen végeztünk, ahol az ebéd és az eredményhirdetés várt minket. A fődíjon kívül, amit a legkevesebb hibaponttal rendelkező nyert meg, díjazták a legtakarékosabb, a legtöbb adatot ismerő és az 1/100-on legjobban teljesítőket is. Végül a középmezőnyben sikerült végeznünk, a 6. helyezést értük el az origós kollégával.
Akarja tudni, miben változott az új Dobló? Lapozzon!