Óvatosan közelítettem hozzá, de a végén nagyon megkedveltem.
A Mahindra Goa is megérkezett az aktuális ráncfelvarráshoz. A 2.5-ös dízelt leváltotta a m_Hawk becenévre hallgató 2.2-es, csinos kis intercoolerrel a tetején. Ez már 120 lóerős lett és 290 Nm-t tud, ami nem hangzik soknak, főleg a mai hazai pickup felhozatalnál. De menet közben, változatos földutakon megpakolva se éreztem kevésnek. Autópályán is kiválóan lehet vele közlekedni, és némelyik nálunk forgalmazott modellel ellentétben soha nem éreztem bizonytalannak, pedig ugyanaz a megszokott, elöl torziós-, hátul laprugós megoldás van benne, mint a többiekben. A motor nem forogja halálra magát, 130 km/h-nál 3000-et, 90-nél 2300-at, 50-nél negyedikben pedig 1600-at pörög.
A reggeli hideg zörgés után abszolút visszafogottan morog, egyáltalán nem volt zavaró a hangja, és az indiai abroncsok se túl hangosak, így 90-ig többé-kevésbé csendben autózgathattam. 100 felett azért megérkezik a szélzaj, de ilyen kocsinál ez nem olyan meglepő. A meglepő, hogy ettől még lehet benne beszélgetni, és kiválóan hallani a rádiót.
Ez annak is köszönhető, hogy egy négy hangszórós rendszert kapunk az pendrive-ot és SD kártyát is fogadni tudó Mahindra márkájú rádióhoz. És ugyan az első hangszórók az ajtókban a bokánknak nyomják a zenét, de a hátsók pont a fejmagasságba szórják, köszönhetően a szokatlan elhelyezésnek a tető hátsó részén, így meglepően jól szól a rendszer.
Ugyanis ez az autó magas. Nagyon magas, 194 centi, amiért erősen néztem, befér-e a parkolóházba. Ami 210-es limitű, így az antenna leszerelésével sikerült bejutnom. Aztán el is felejtettem, hogy nincs fent, ugyanis a vétel szempontjából szinte mindegy, fent van-e vagy nincs, és ezt nem negatív értelemben értem.
A szabad hasmagassága csak 21 centi, ami a kategóriában nem rossz, nem is sikerült leütni a földutakon. Jól összerakottnak tűnt, egyáltalán nem zörgött, még a hepéken és hupákon se, a sárban is csak egyszer akart elakadni, de a laza 4H-ba kapcsolásnak és az indiai offroad gumiknak köszönhetően gyorsan letudtam. A diferenciálmű automata, 80 százalékig képes összezárni.
Duplakabinos pickupok összehasonlítása
Isuzu D-Max | Nissan NP300 | Mitsubishi L200 | VW Amarok | Toyota Hilux | Mahindra Goa | |
Hossz | 5035 | 5260 | 5045 | 5254 | 5255 | 5098 |
Tengelytáv | 3050 | 3000 | 2950 | 3095 | 3085 | 3040 |
Hasmagasság | 205 | 205 | 230 | 249 | 212 | 210 |
Plató hossz | 1380 | 1485 | 1505 | 1555 | 1547 | 1530 |
Plató szélesség | 1525 | 1390 | 1470 | 1620 | 1515 | 1520 |
Plató belső magasság | 480 | 435 | 460 | 508 | 450 | 550 |
Fordulókör | 12,2 | 12 | 11,8 | 12,9 | 12,2 | 11,2 |
Első terepszög | 34 | 33,4 | 31 | 28 | 30 | 39 |
Hátsó terepszög | 21 | 24,9 | 31 | 23,6 | 26 | 21 |