Új év, új trend
Ford Fiesta Van Trend 1.4 TDCi (2012)
Haszonjárművekből valóságos fészlift-áradat van a 2011/2012-es évben. Ezt a környezetvédelmi szabványok változásának és az erre lelkesen ráugró marketingeseknek köszönhetjük.
És a Fiesta Van esetében tényleg el lehet mondani, semmilyen módon nem látni ráncfelvarrást, hiszen az euro 5-ös motor az össz újdonság. Ha kicsit hamarabb érkezik meg az új Fiesta Van, akkor elmondhatnám, hogy pont két év telt el az előző kocsi óta. Kívülről semmi változás, ugyanaz a kellemes forma a hirtelen gömbölyödő fenékkel és a kis híján az A oszlopig húzott szemekkel. Az egész kocsiban két dolog van, ami arra utal, hogy ez valami más. Az egyiket nem nagyon vesszük észre, hiszen a motor csak két lóerővel lett erősebb, a nyomaték nem változott, 160 Nm, ami a gyári adatok szerint pont 2 tized másodpercet jelent a gyorsulásban. Amivel pedig eddig se volt hiba.
Amikor más kocsiban ülök, mindig nézem, mit száguldoznak ezek az egész kis áruszállítók az utakon. De amikor beülök, megértem. Pici, könnyű, viszonylag nyomatékos motor, nehéz vele normálisan közlekedni. A reggeli szörtyögésen kívül városban egész halk, országúton se zajong különösebben, és csak ha autópályára megyünk, akkor hangosodik fel. 100 km/h felett már picit zavaró, de azért rádiót hallgatni, beszélgetni még lehet, és amúgy se autópályázásra találták ki. A fogyasztás baráti, főleg a mostani üzemanyagáraknál. Városban 5,2 liter körül, országúton lemegy 5 liter alá. Amikor Winkler elkérte pár napra, az ő rövid útjain azért felszaladt 5,8 literre, de ezt bármelyik autó extra fogyasztással honorálná.
A Ford nem csinál kirívóan jó teherautókat, hozza a szokásos közepes nyugalmat. Viszont valahogy minden kék ovállal ellátott haszonjármű olyan otthonosan kellemes belsővel rendelkezik, hogy jó beleülni dolgozni. Az ülés kényelmes, a kezelőszervek jól elérhetőek, és számtalan pohártartó mellett a fészlift másik pozitívuma, hogy már van usb port is a kocsiban, bár sajnos szériában csak a Sport Vanhoz jár a kívánatos gyorsítócsíkokkal együtt. De legalább a rádióért nem kell fizetni külön, ellentétben más modellekkel. Hideg idő révén nagyon örültem, hogy a Trend felszereltséggel a fűtőszálas szélvédőt is megkaptam, és így egy perc után a jeget egy laza ablaktörlő kapcsolással letoltam. A felszereltséghez többek között még automata fényszórót és esőérzékelőt, fűtött tükröket is kapunk.
A tesztautóval összefutottam egy barátommal, aki örömmel tartott velem egyik utamon, és közben elmesélte, hogy egykori cégénél ugyan számtalan céges autó közül választhatott, de legtöbbször mégis a Fiesta Vant választotta. Rendszerint nem kellett sok cuccot szállítani (nyomtatókellékek, nyomtatók stb.), egyetlen hátrányának azt rótta fel, hogy jó lett volna egy oldalajtó, mert így a mély üregben az elválasztóhoz csúszott nehezebb formátlan cuccokat macerás volt kiszedni. Viszont fürge és könnyű vele a városban parkolni.
Költséghatékony módon nem készítenek új belsőt a teher változatnak, hanem egy háromajtós Fiestát alakítanak át. Erre utal, hogy a raktérben megvan az oldalzseb és a hangszóró, illetve egyes sajtófotókon még a hátsó ablak is, persze sötétítve. A csomagtér full burkolt, és a padlón, illetve a falon is vannak csomagrögzítő fülek, ha éppen a biztonságos szállításra törekszünk. A hátsó ablak belülről rácsozott, így az intenzív gyorsuláskor esetleg odacsapódó áru nem fog tovább gyorsulni a mögöttünk lévő felé az üvegen át. Viszont a szállítmány biztonsága érdekében nem ártana egy erős sötétítés, mert így bárki láthatja, mit viszünk.
A kocsit 75 lóerős, 1,4 literes dízellel kaptuk, de ha kevésnek érezzük, elérhető még 95 lovas 1,6-ossal is. Ha nem érezzük szükségét a nyomatéknak, megvehetjük 82 lóerős, 1,25 literes benzines motorral is. A nálam járt modell büszkén viseli a Trend feliratot a fenekén. Az autó alap listaára kicsit több mint nettó 2,9 millió forint, ez a két évvel ezelőtti változathoz képest kétszázezer forinttal drágább. Ez ugyebár az Ambiente felszereltség, és erre jön még rá a Trend csomag 135 ezerért. Így már az inflációnak, euróárfolyamnak és egyebeknek köszönhetően a listaár a 3 milliós határ fölé mászott, de nem sokkal. És tudjuk, hogy listaáron senki nem vesz autót.
A Peugeot 207 Van változata nem kapható ilyen széles választékban, csak egyféle felszereltséggel és 1,4 literes, 70 lóerős dízelmotorral vehetjük meg nettó 2,6 millió forintért, rádió nélkül. Nem úgy, mint az Opelnél, ahol a Corsa teherautót háromféle benzines és az 1,3-as CDTi motorral vásárolhatjuk meg. Az alap 1 literes 2,3 milliótól indul, a dízelt 2,9 milliós listaáron árulják.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
