Kimagaslik a tömegből
Megvolt: Fiat Doblo Cargo Maxi XL SX 1.6 Mjet – 2014.
Amikor kisétáltam a bevásárlóközpontból, rögtön láttam. Nem lesz nehéz megtalálni: valamivel magasabb, mint egy Transporter, így mindig, mindenhonnan látjuk a tetejét.
A sztenderd parkolóházba persze nem tudtam behajtani,mert 210 centit enged, a kocsi teljes magassága pedig 212 és fél. A raktér méreteire nincs panasz, ez a magas egyben hosszú verzió volt, amibe egy több mint kétméteres lécet is vígan elvihetünk, amit 155 centi magasra raktunk. Persze ez már bő kétszeres túlterhelést jelentene, még a megnövelt 1 tonnás teherbírás ellenére is. De ennyi fenyőlécet jellemzően amúgy sem ilyen furgonnal szállítanak, bár a Fiatnak erre is van Doblója.

Miközben suhantam a Róbert Károly körúton, valami furcsa volt. Aztán rájöttem, mi hiányzik. Nem dübörgött a doboz. Mint kiderült, az elválasztófal nemcsak egy darab hajlított lemez, hanem kettő, köztük némi zajcsillapítással. Így mindjárt komfortosabb az autózás, persze a rácsos elválasztónál ez nem játszik. Egyébként nagyon kulturált a motorhang, és a 105 lóerős motor elégnek tűnik, egész lendületesen szaladgáltam a Parkoló Parádé cuccainak szállítása közben. Ha csak pár száz kilót cipelünk, elég is, ha rendszeresen kihasználjuk az egytonnás teherbírást, akkor azért az erősebb motorral rendelném.
Hogy mire lehet jó egy ilyen inkább magas mint hosszú teherautó? Mondjuk ha rendszeresen kell raklapnyi, magasra rakott cuccokat szállítani. Ekkor egyszerűen a targoncával be lehet emelni mindenestül, a végállomáson pedig kiszedni. Mivel a teherbírása 1 tonna, így elég sok ezt-azt pakolhatunk bele. Vagy lehet belőle sürgősségi betegszállítót, orvosi kocsit faragni. De a neten találtam például lakóautónak átépített megoldást is.

Az autó az 1,6 literes motorral alapáron nettó 4 260 000, ez a magasabb felszereltségű modell, a fapad alig több mint négymillió. Ha a nagyobbik, 2 literes, 135 lóerős motorral kérjük 4,4 millióért megkapjuk. A fapadban benne van a villanyablak, a vezetőoldali légzsák és a kulcsos centrálzár. Az SX még hozzácsapja a ködfényszórót, a távirányítót, az utasoldali légzsákot és a jobban állítható vezetőülést.
A tesztautóban még volt pár extra, mint például a klíma 180 ezerért, vagy a tempomat 25-ért. A rádió se jár csak úgy, érdekes, hogy a haszonjárművekben még 2014-ben is aranyáron mérnek egy CD-s fejegységet (nettó 45 000 Ft), miközben 3-4 milliós személyautókban már USB-s, kormányvezérléses kütyüket raknak szériában.

Ez a verzió a megnövelt terhelhetőséggel és a magas kasznival gyakorlatilag feljebb lépett egy osztályt. A Ford Connectet (L2) magasságban, szélességben lehagyja, és eléri Peugeot Expert rövid, alacsony (L1H1) verziójának méreteit. Az előbbi emelt terhelhetőséggel eléri az egy tonnát, és így kerül 10 ezer forinttal többe, mint a Doblo. A Peugeot kisáruszállítója a legalapabb verzióban is drágább náluk, listaáron nettó 4,889 millióba kerül.
Fiat Doblo Maxi XL | Peugeot Expert (L1H1) | Ford Transit Connect (L2) | |
Raktér méretek | |||
Térfogat (m3) | 5 | 5 | 3,6 |
Hossz (mm) | 2170 | 2254 | 2153 |
teljes szélesség (mm) | 1714 | 1600 | 1538 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1230 | 1245 | 1226 |
magasság (mm) | 1550 | 1449 | 1269 |
rakodási magasság (mm) | 545 | 562 | 616 |
teherbírás (tonna) | 1 | 0,988 | 1 |
Külső méretek | |||
Hossz (mm) | 4740 | 4805 | 4818 |
Magasság (mm) | 2125 | 1942 | 1862 |
szélesség (mm) | 1832 | 1998 | 1835 |
A Fordnál Ambiente felszereltségben hasonló a Fiathoz, viszont utasoldali légzsák vagy ködfény már nincs. Itt a klímát nettó 130 000 forintért, a tempomatot pedig 40 000 forintért mérik, de utóbbit csak a Sync-es audiórendszerrel együtt kaphatjuk meg, ami 185 ezerbe kerül. Egy sima rádiót 60 ezerért kapunk bele, de ez legalább már tud USB-t is. Trend-ben egy félmillióval drágábban már megérkezik a ködfényszóró a rádió és a klíma.
A Peugeot szériafelszereltsége szintén nem túl magas (villanyablak, vezetőoldali légzsák, stb), és ők nem is vacakolnak a felszereltségi szintekkel, minden opciós. A klíma például itt a legdrágább, 260 000 nettó forintért dobják utánunk, a CD-s rádiót pedig 90 ezerért adják.

Alapvetően mindhárom modell 100 lóerő körüli, 1,6 literes dízel és mindegyikbe befér a két raklap. A Népítéletbe a Transit Connect újdonsága miatt még nem került be ítélet. Az Expertről viszont már akad, viszont a többség nem túl hízelgő, bár túlnyomórészt a 2.0 Hdi változatról szólnak. A Doblo Cargóról két ítélet született eddig, ezek eddig pozitív értékelést adtak. Amennyiben nem gond a magasság, akkor ár/felszereltség arányban még az extrákkal is a három modell közül Doblo a legjobb választás.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
