Kimagaslik a tömegből

Megvolt: Fiat Doblo Cargo Maxi XL SX 1.6 Mjet – 2014.

2014.05.27. 06:30 Módosítva: 2014.05.27. 07:08

Adatlap Fiat Doblo Cargo 1.6 Mjet Maxi XL SX - 2014

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 105 LE @ 4000 rpm
  • 290 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Végsebesség:
    164 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 4 260 000 Ft

Amikor kisétáltam a bevásárlóközpontból, rögtön láttam. Nem lesz nehéz megtalálni: valamivel magasabb, mint egy Transporter, így mindig, mindenhonnan látjuk a tetejét.

A sztenderd parkolóházba persze nem tudtam behajtani,mert 210 centit enged, a kocsi teljes magassága pedig 212 és fél. A raktér méreteire nincs panasz, ez a magas egyben hosszú verzió volt, amibe egy több mint kétméteres lécet is vígan elvihetünk, amit 155 centi magasra raktunk. Persze ez már bő kétszeres túlterhelést jelentene, még a megnövelt 1 tonnás teherbírás ellenére is. De ennyi fenyőlécet jellemzően amúgy sem ilyen furgonnal szállítanak, bár a Fiatnak erre is van Doblója.

Miközben suhantam a Róbert Károly körúton, valami furcsa volt. Aztán rájöttem, mi hiányzik. Nem dübörgött a doboz. Mint kiderült, az elválasztófal nemcsak egy darab hajlított lemez, hanem kettő, köztük némi zajcsillapítással. Így mindjárt komfortosabb az autózás, persze a rácsos elválasztónál ez nem játszik. Egyébként nagyon kulturált a motorhang, és a 105 lóerős motor elégnek tűnik, egész lendületesen szaladgáltam a Parkoló Parádé cuccainak szállítása közben. Ha csak pár száz kilót cipelünk, elég is, ha rendszeresen kihasználjuk az egytonnás teherbírást, akkor azért az erősebb motorral rendelném.

Hogy mire lehet jó egy ilyen inkább magas mint hosszú teherautó? Mondjuk ha rendszeresen kell raklapnyi, magasra rakott cuccokat szállítani. Ekkor egyszerűen a targoncával be lehet emelni mindenestül, a végállomáson pedig kiszedni. Mivel a teherbírása 1 tonna, így elég sok ezt-azt pakolhatunk bele. Vagy lehet belőle sürgősségi betegszállítót, orvosi kocsit faragni. De a neten találtam például lakóautónak átépített megoldást is.

Az autó az 1,6 literes motorral alapáron nettó 4 260 000, ez a magasabb felszereltségű modell, a fapad alig több mint négymillió. Ha a nagyobbik, 2 literes, 135 lóerős motorral kérjük 4,4 millióért megkapjuk. A fapadban benne van a villanyablak, a vezetőoldali légzsák és a kulcsos centrálzár. Az SX még hozzácsapja a ködfényszórót, a távirányítót, az utasoldali légzsákot és a jobban állítható vezetőülést.

A tesztautóban még volt pár extra, mint például a klíma 180 ezerért, vagy a tempomat 25-ért. A rádió se jár csak úgy, érdekes, hogy a haszonjárművekben még 2014-ben is aranyáron mérnek egy CD-s fejegységet (nettó 45 000 Ft), miközben 3-4 milliós személyautókban már USB-s, kormányvezérléses kütyüket raknak szériában.

Ez a verzió a megnövelt terhelhetőséggel és a magas kasznival gyakorlatilag feljebb lépett egy osztályt. A Ford Connectet (L2) magasságban, szélességben lehagyja, és eléri Peugeot Expert rövid, alacsony (L1H1) verziójának méreteit. Az előbbi emelt terhelhetőséggel eléri az egy tonnát, és így kerül 10 ezer forinttal többe, mint a Doblo. A Peugeot kisáruszállítója a legalapabb verzióban is drágább náluk, listaáron nettó 4,889 millióba kerül.

   Fiat Doblo Maxi XL Peugeot Expert (L1H1) Ford Transit Connect (L2)
Raktér méretek         
Térfogat (m3) 5 5 3,6
Hossz (mm) 2170 2254 2153
teljes szélesség (mm) 1714 1600 1538
szélesség a kerékdoboknál (mm) 1230 1245 1226
magasság (mm) 1550 1449 1269
rakodási magasság (mm) 545 562 616
teherbírás (tonna) 1 0,988 1
           
Külső méretek         
Hossz (mm) 4740 4805 4818
Magasság (mm) 2125 1942 1862
szélesség (mm) 1832 1998 1835

A Fordnál Ambiente felszereltségben hasonló a Fiathoz, viszont utasoldali légzsák vagy ködfény már nincs. Itt a klímát nettó 130 000 forintért, a tempomatot pedig 40 000 forintért mérik, de utóbbit csak a Sync-es audiórendszerrel együtt kaphatjuk meg, ami 185 ezerbe kerül. Egy sima rádiót 60 ezerért kapunk bele, de ez legalább már tud USB-t is. Trend-ben egy félmillióval drágábban már megérkezik a ködfényszóró a rádió és a klíma.

A Peugeot szériafelszereltsége szintén nem túl magas (villanyablak, vezetőoldali légzsák, stb), és ők nem is vacakolnak a felszereltségi szintekkel, minden opciós. A klíma például itt a legdrágább, 260 000 nettó forintért dobják utánunk, a CD-s rádiót pedig 90 ezerért adják.

Alapvetően mindhárom modell 100 lóerő körüli, 1,6 literes dízel és mindegyikbe befér a két raklap. A Népítéletbe a Transit Connect újdonsága miatt még nem került be ítélet. Az Expertről viszont már akad, viszont a többség nem túl hízelgő, bár túlnyomórészt a 2.0 Hdi változatról szólnak. A Doblo Cargóról két ítélet született eddig, ezek eddig pozitív értékelést adtak. Amennyiben nem gond a magasság, akkor ár/felszereltség arányban még az extrákkal is a három modell közül Doblo a legjobb választás.

Totalcar értékelés - Fiat Doblo Cargo 1.6 Mjet Maxi XL SX - 2014

Ha nem megyünk alacsony helyekre és sok cuccot szállítunk, jó ár/érték arányú doboz.

Népítélet - Fiat Doblo Cargo