Legnagyobb hibája az ismeretlenség
Teszt: Mahindra Genio – 2015.
Kicsit furcsálltam, miért munkaautókkal próbál hódítani a Mahindra. A teherautóknál nincs akkora luxus-igény, inkább alapfunkciók kellenek, egy-két kényelmi villanytükör, klíma, tempomat) csak jó pont, pláne ha nem az extralistából kell kibányászni súlyos pénzekért.
Ráadásul most pörög a cégautóbiznisz, kedvező hitellel könnyebben ugranak bele az indiai pickupba az emberek. Külsőleg a kocsi elsőre kicsit fura. Másodikra is.
Például teljesen furán néznek ki alatta a 15-ös kerekek, a többnyire megszokott 16-osok helyett. Viszont talán pont ennek köszönhetően sokkal kellemesebben viselkedik az országúton, mint a platós többség. Kevésbé pattog, kevésbé dobálja a seggét.
Az orra teljesen szembemegy a szokásos drabális formákkal, amik ma divatosak. Szép legömbölyített, meglepően rövid orral. Bár nem túl arányos, de ennek az orrnak is köszönhető, hogy sikerült a kategória leghosszabb platóját a dupla kabin mögé rakni.
A kabint kinyitva feltűnik, hogy van itt haladás, példul a fura, sorjaszerű tempomat-kapcsolókat leváltotta a szokványos multikormány. Egyébként az egész belteret (és részben az orrát is) gyakorlatilag átemelték a nálunk nem forgalmazott Xylo nevű egyterűből.
Feltehetőleg ennek köszönhető a jobb oldali napellenzőben a megvilágított sminktükör. Ami nem került át, az a középkonzol alján lévő szivargyújtó-csatlakozó, aminek csak a helye maradt meg. Kicsit hátrébb azért akad a kocsiban, ha tölteni akarnánk a telefont, de a GPS-hez jó hosszú kábel kell majd.
A kocsiban az üvegeket, telefont, miegymást amúgy el tudtam pakolni, pont kézre állnak a kezelőszervek. Akadt pár érdekesség, mint például a központi kijelző km/l-ben adta meg a fogyasztást (gyakorlatilag minden körülmények között 12 km/l vagyis 8,3 liter 100 kilométeren) és a műszerfal fényerejét se tudtam állítani. De összességében kellemes volt használni.
A bal kezemnél lévő konzolon bújik össze a tükörállítás, a lámpamagasság, a tanksapka és az összkerék kezelőszervei. Utóbbi kísértetiesen olyan, mint más autókon a fényerősség-állító gomb, szerencsére nem az ugyanúgy kinéző magasságállító mellé rakták, így nehéz véletlenül átkapcsolni.
A hátsó utasok megkapták a szokásos padot, középen a manapság kihalófélben lévő kétpontos övvel és hatalmas lábtérrel. Sajnos a háttámla nem ledönthető, valamiért se a Genióban, se az egy számmal kisebb Goa pickupban nem gondoltak a Mahindránál a csomagok elpakolására. Bár alatta van hely, de onnan meg hajlamosak fékezéskor kicsúszni.
A motor egész jól húz, jól van összehangolva. Kicsit hangos, főleg bizonyos alacsonyabb fordulatszámon, de nem rosszabb, mint mondjuk egy dízel Zafira. Autópályán is kényelmesen suhantam, bár egy 6. fokozat ilyenkor jól esett volna, 3000-et forgott 130 km/h-nál. A Goa ugyanezen motorja alapján valószínűleg ez se vall szégyent terhelve se. Mondjuk a nyomaték miatt lehet, hogy yachtokat nem ezzel szállítanék, de egy kőművesbrigád teljes felszereléssel simán elszaladgál vele. Az összkerékhajtásnak köszönhetően bármikor le lehet térni, megfelelő gumikkal nem akad el az erdei utakon se. Hiszen az összkerék arra (is) jó, hogy ott is elakadhassunk vele, ahova aztán más se tud kijönni menteni.
Dupla kabinos, alapfelszereltség | Mahindra Genio | Mahindra Goa | Mitsubishi L200 | Isuzu D-Max | Ford Ranger | Nissan Navara | VW Amarok | Toyota Hilux |
Nettó ár | 4 899 000,00 Ft | 5 299 000,00 Ft | 5 690 000,00 Ft | 5 890 000,00 Ft | 5 975 000,00 Ft | 6 590 000,00 Ft | 6 702 000,00 Ft | 7 455 050,00 Ft |
Bruttó ár | 6 221 730,00 Ft | 6 729 730,00 Ft | 7 226 300,00 Ft | 7 480 300,00 Ft | 7 588 250,00 Ft | 8 369 300,00 Ft | 8 511 540,00 Ft | 9 467 913,00 Ft |
Motor | 120 Le, 290 Nm | 120 LE, 290 Nm | 154 Le, 380 Nm | 163 Le, 400 Nm | 125 Le, 320 Nm | 144 Le, 450 Nm | 140 Le, 340 Nm | 144 Le, 343 Nm |
Platóméret | ||||||||
Hossz (mm) | 1620 | 1530 | 1470 | 1552 | 1549 | 1611 | 1555 | 1545 |
Teljes szélesség (mm) | 1660 | 1520 | 1520 | 1530 | 1560 | 1560 | 1620 | 1515 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | na. | na. | na. | 1120 | 1139 | 1130 | 1222 | na. |
Falmagasság (mm) | 490 | 550 | 475 | 465 | 511 | 457 | 508 | 450 |
Teherbírás (kg) | 1025 | 1030 | na. | 1030 | 1104 | 845 | 952 | 790 |
Fordulókör (m) | 12,6 | 11,2 | 11,8 | 13,1 | 12,4 | 13,3 | 12,95 | 13,2 |
Külső méretek | ||||||||
Hossz (mm) | 5215 | 5118 | 5205 | 5295 | 5359 | 5396 | 5254 | 5260 |
Magasság (mm) | 1880 | 1942 | 1775 | 1785 | 1815 | 1848 | 1834 | 1850 |
Szélesség (mm) | 1850 | 1770 | 1785 | 1860 | 1850 | 1797 | 1944 | 1835 |
Tengelytáv (mm) | 3200 | 3040 | 3000 | 3095 | 3220 | 3200 | 3095 | 3085 |
Első terepszög (fok) | 24 | 36 | na. | 29,4 | 28 | 30 | 28 | 30 |
Hátsó terepszög (fok) | 21 | 21 | na. | 22,4 | 28 | 24 | 23,6 | 22 |
Szabad hasmagasság (mm) | 196 | 210 | 200 | 225 | 229 | 228 | 250 | 227 |
Alapfelszereltség | ||||||||
klíma | x | x | x | x | - | x | - | x |
elektromos ablak | x | x | x | x | x | x | - | - |
elektromosan mozgatható tükör | x | x | x | - | x | x | - | - |
tempomat | x | x | x | - | - | - | - | - |
rádió | x | x | x | - | x | x | x | - |
Amit a kocsiban látni, az mind alapáras, nincs extralista. Persze mindenféle felépítményt lehet kérni, de az már más lapra tartozik. Így a jelenlegi piacon a legolcsóbb, és a legnagyobb platóval, illetve talán a legnagyobb hátsó lábtérrel rendelkező modell. Igaz, a leggyengébb is, de azért még így se kell cammognunk. És amíg kevés van belőle, feltűnési viszketegségben szenvedőknek is ideális, annyian bámulják meg.