Legyőzhetetlen – de tényleg?

Toyota Hilux Executive Leather – 2016.

2016.11.24. 06:11

Adatlap Toyota Hilux Executive Leather A/T - 2016

  • 2393 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 3400 rpm
  • 400 Nm @ rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.0 másodperc
  • Végsebesség:
    170 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 10 712 450 Ft

Invincible, vagyis legyőzhetetlen - ez a plecsni díszeleg a nyolcadik generációs Hilux-tesztautón. A Toyota bő egy évtized és több fészlift után váltotta le a modellt. A pickupok egyre személyautósabb érzetet keltenek, miközben óhatatlanul veszítenek eredeti értékükből: a munkaképességből.

Az új Hilux az előző generációénál jóval agresszívabb ábrázatot kapott. Első ránézésre elhisszük, hogy tényleg legyőzhetetlen. A formába igazán csak egy ponton tudok belekötni. A hátsó sárvédőnél úgy játszottak a domborításokkal és homorításokkal, hogy a végeredményről nehéz eldönteni: megnyomták a forgalomban, vagy direkt ilyen? Ráadásként még a koszt is odagyűjti. Ezt leszámítva napjaink egyik legszebb pickupját rajzolta meg a Toyota.

A duplakabinos kivitel hét centivel hosszabb lett az elődnél, miközben tengelytávja nem változott. A szélesség két centivel, a magasság mindössze féllel több. Ami viszont egy pickupnál lényegesebb, az a plató mérete. Az új Hiluxé minden tekintetben felülmúlja a korábbit, van viszont egy nagyon bosszantó hibája: a platóbélésen egyetlen árva rögzítési pontot sem találunk, így gondjaink lehetnek, ha nem csak két-három cementes zsákot dobunk be hanyagul, hanem valami komolyabbat szállítanánk. Magasabb rakomány felpakolásánál érezhetjük magunkat a legkellemetlenebbül, de én csak néhány autóalkatrészt szerettem volna hazavinni vele. A műanyag Corolla-lökhárítót inkább betetriszeztem az utastérbe, nem mertem megkockáztatni, hogy lepattogjon.

Rákérdeztünk a Toyotánál: a platóban gyárilag négy spaniferfül is van. Amikor viszont bekerül a platóbélés, akkor ezek szépen eltűnnek, és külön kérni kell, hogy visszategyék őket, tök ingyen. Ha az ügyfél ezt nem teszi meg, akkor nincs fül.

A kabinba felkászálódva bőrülésbe ülünk. Papp Tibi szerint homorú segg kell ahhoz, hogy igazán kényelmesen érezzük magunkat, de szerintem azért ennyire nem vészes a helyzet. Néhány napi együttélés után már egészen megkedveltem a Hilux vezetőülését - igaz, a Fiat ennél sokkal komfortosabbat tud, a Fullback tényleg ott támasztja meg a hátunkat és derekunkat, ahol arra szükség van. Nekem az ülésnél sokkal kellemetlenebb volt a kormányt markolni: elsőre azt hittem, műanyagot fogok, pedig nem, az bőr. Az ajtóbehúzót és a váltókart leszámítva egyébként valóban csupa kemény műanyag vesz körbe minket, de végső soron melósautóról van szó. Aha, persze - arra azért kíváncsi lennék, hányan szaladgálnak majd az erdei utakon a fullos Hiluxszal. Az alapmodellben persze semmi gond ezekkel a részletekkel, de itt azért már tud fájni az a művarrás a műszerfalon.

A műszeregység egyébként kellemes kék-fehér világítást kapott, ez kimondottan jólesett a szememnek esténként. Az információs kijelzőn láthatjuk többek közt a fogyasztási adatokat, a különböző vezetési segédletek visszajelzőit és a rádió beállításait is. Itt ellenőrizhetjük azt is, hogy éppen normál, eco vagy power-módban vagyunk - a menetprogramokat a váltókar melletti gombokkal kapcsolgathatjuk.

A tesztautóban 2,4 literes D-4D dízelmotor volt - itthon jelenleg csak ezzel kínálják a Hiluxot. 150 lóerőt és 400 newtonmétert tud, ami nyilván nem kevés, de ezzel a Toyota a leggyengébb a mostani mezőnyben. Úgy, hogy közben 2200 kilogrammos saját tömegével a legnehezebb. Ezt egy Navarából vagy Fullbackből átülve érezni is. Míg a namíbiai bemutató után a kézi váltót Csikós egyenesen isteninek nevezte, addig nekem a hatgangos automata jutott. Bevallom, elsőre azt éreztem, ez agyoncsapja az egészet. Nem volt teljesen igazam: kitartott gázzal szépen kapcsolgat, ugyanakkor dinamikus gyorsításoknál - de nem padlózva - érzésre túl magasra engedi a fordulatszámot, bántóan hangosnak tűnik ilyenkor a motor. Ezzel szemben alapjáraton csendes, legális autópályatempónál pedig kétezer körül forog, ami igen jó.

A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merev hidas, laprugóval, a hátsó diffizár kapcsolható. A svéd Teknikens Varld jávorszarvas-tesztjén ugyan könnyen borulónak bizonyult a Toyota pickupja, a mindennapi használat során azonban ebből szerencsére semmit nem érezni. Igaz, a stabilitáson sokat javíthatunk, ha a platót megpakoljuk némi súllyal. A kormányzás viszonylag könnyű, ez pedig terepen vagy éppen munka közben sokat segíthet, nem fáradunk olyan hamar.

Igazán durva terepre nem mentem, de a nagyfater hobbitelkét azért meglátogattam vele. Esőzések után oda személyautóval nemigen jutunk el: saras nyomvályúk, köves részek és meredek emelkedők is az utunkat állják. A Hiluxét mondjuk pont nem. Az összkerékhajtást ugyan bekapcsoltam, de erőlködésnek nyoma sem volt, szépen, egyenletesen kúsztunk fel a célig. Az automata ekkor jól dolgozott, egy pillanatra sem éreztem azt, hogy elakadnék, nem tudnék továbbmenni, mindig volt elég erő. Lefelé a lejtmenetvezérlő is jó szolgálatot tesz.

A gyártó 6,8 literes kombinált fogyasztást ad meg a kézi és az automata váltós kivitelhez egyformán. Ezt nagyon odafigyelve, a gázpedállal tényleg óvatosan bánva országúton sikerült nekem is elérni - legalábbis a komputer szerint -, de normál használat mellett nem mondanám reálisnak. Némi fővárosi dugóval, szerpentines kanyargással, autópályával és egy kevés terepezéssel 9,6 literre jött ki a száz kilométerenkénti átlag, amit rátankolással mértem.

A tesztautó nem szűkölködött extrákban: többek közt ütközésmegelőző rendszer, lejtmenetvezérlő, sávelhagyás-figyelmeztető, jelzőtábla-felismerő és ledes fényszóró is volt a Hiluxban. Ezek többsége csak a legmagasabb felszereltséghez (Executive Leather) jár. Így valamivel több mint 10,7 millió forintba kerül a Toyota pickupja (ez a bruttó ár), ami nem kevés. Az Invincible-csomag további 235 ezer forint (nettó 185 ezer), amiért első védőlemezt, oldalfellépőket, küszöbtakarókat és emblémákat kapunk. Aligha tévedünk nagyot, ha arra számítunk, ezt nem az erdészek vagy melósok veszik majd meg. Munkára ideálisabb választás lehet a Base felszereltségű, szimpla kabinos Hilux 6,6 millióért, ha viszont kell a dupla kabin, akkor 8,2 alatt nem ússzuk meg.

A konkurensek közül a Fiat adja a legolcsóbban fullos pickupját. A Fullback legfelszereltebb változata kicsivel kilencmillió alatt vihető haza, a Toyotánál bő harminc lóerővel és ugyancsak harminc newtonméterrel tud többet, automata váltója azonban csak ötsebességes. Az Isuzu D-Maxért 9,1 milliót kell fizetni, míg a Nissan Navara 190 lóerővel, 450 newtonméterrel és hétgangos automatával 10,7-ből van meg. A Ford Ranger 2,2-es dízelmotorral, és az ahhoz elérhető legmagasabb felszereltséggel 10,5-ben áll meg, de a 3,2-es TDCI-vel 11,4 a teteje.

   Fiat Fullback Isuzu D-Max Toyota Hilux Nissan NP300 Navara
Felszereltség LX AT5 Gold LS Plus AT Executive Leather 6 A/T Tekna 7A/T
Nettó ár 7 040 000 Ft 7 190 000 Ft 8 435 000 Ft 8 485 827 Ft
Bruttó ár 8 940 800 Ft 9 131 300 Ft 10 712 450 Ft 10 777 000 Ft
Motor 181 Le, 430 Nm, 5 sebességes automata 163 Le, 400 Nm, 5 sebességes automata 150 Le, 400 Nm, 6 sebességes automata 190 Le, 450 Nm, 7 sebességes automata
Plató méret            
Hossz (mm) 1520 1552 1555 1537
Teljes szélesség (mm) 1470 1530 1645 1560
Szélesség a kerékdoboknál (mm) na. 1120 na. 1130
Falmagasság (mm) 475 465 480 474
Rakodási magasság (mm) hivatalos/mért 850/860 nincs megadva/800 nincs megadva/880 805/840
Saját tömeg (kg) forgalmi szerint/mért 1875/2030 1992/2060 2133/2200 1958/2160
Össztömeg (kg) 2910 3000 3210 3010
Teherbírás (kg) 1035 1008 1077 1062
Vontatás (kg) 3100 3500 3200 3500
Fordulókör (m) 11,8 13,1 12,8 12,4
Külső méretek            
Hossz (mm) 5205 5295 5330 5300
Magasság (mm) 1780 1785 1815 1805
Szélesség (mm) 1815 1860 1855 1850
Tengelytáv (mm) 3000 3095 3085 3150
Első terepszög (fok) 30 29,4 31 30,4
Hátsó terepszög (fok) 22 22,4 26 25,5
Szabad hasmagasság (mm) 205 225 225 219
Süllyedés 500 kg terhelésnél, hátsó tengelynél mérve (cm)(terheletlen/terhelt) 58/53 53/50 58/52 55/48,5
Padlógázas gyorsítás (dbA) 104,7 100,1 95,4 99,6

Totalcar értékelés - Toyota Hilux Executive Leather A/T - 2016

8
TC

A mindennapok során, személyautós értelemben is jól használható, ugyanakkor terepen sem jön zavarba. Fájó a rögzítési pont hiánya a platóbélésen, és az automata váltó is lehetne kicsit ügyesebb.

Népítélet - Toyota Hilux

7,4
Nép
7
7
7
9
7

Az oldalról ajánljuk

Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
  • Hírek

Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6

Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.

április 3., 09:05
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

2 órája
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

április 2., 17:35
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
  • Közélet

Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot

Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!

április 3., 06:00
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
  • Hírek

Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?

A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.

április 3., 06:01
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
  • Hírek

Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6

Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

április 3., 10:40
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
  • Sajtóközlemény

1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt

Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.

április 3., 08:35
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
  • Hírek

A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták

2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!

április 3., 10:27
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
  • Hírek

A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk

Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.

április 3., 07:31
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
  • Hírek

Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá

Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.

április 3., 11:34
A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal
  • Hírek

A japán gyártók nagyot szívnak az amerikai vámokkal

Főleg a Nissan.

április 3., 13:03
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
  • Hírek

Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója

Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.

április 2., 15:31
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
  • Hírek

Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító

A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.

április 2., 16:25
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

április 2., 05:42
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
  • Hírek

Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el

Az esetről videó is készült.

április 2., 05:42
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
  • Hírek

Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!

Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.

április 2., 08:24
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
  • Hírek

Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben

Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.

április 2., 12:22
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
  • Hírek

Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó

A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."

április 2., 11:01
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

április 2., 08:40
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
  • Hírek

Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában

Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.

április 2., 10:03
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
  • Hírek

Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban

Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

április 2., 13:27
Hyundai Ioniq 6 FL
  • Hírek

Hyundai Ioniq 6 FL

április 3., 09:21
Honda Civic Si (1991) aukció
  • Hírek

Honda Civic Si (1991) aukció

április 2., 16:19
Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.
  • Tesztek

Cupra Terramar 1.5 TSI DSG – 2025.

április 3., 13:50
BMW 120d – 2024.
  • Tesztek

BMW 120d – 2024.

április 2., 12:55
Japán Nagydíj futamelőzetes
  • Hírek

Japán Nagydíj futamelőzetes

április 2., 14:01
Így reagál a vámokra a Magna
  • Hírek

Így reagál a vámokra a Magna

április 2., 11:04
Red Bull kerékcsere szimulátor
  • Hírek

Red Bull kerékcsere szimulátor

április 2., 14:22
Neked ajánlott