Mindig van nagyobb
Teszt: Iveco Daily 35S18 Hi-Matic – 2018.
Új év új Daily? Szinte ugyanaz, mint a két évvel ezelőtt tesztelt modell. Felületes szemlélőnek fel se tűnik a különbség, csak a szemfülesek veszik észre a kis 35-180 feliratot az orrán.
A megfejtés pedig 35 mázsa össztömeg és 180 lóerő. Hiszen ez már az új Bluepower motorcsalád, amiből ebbe a bódéba a 180 lóerős, 430 Nm-es 3 literes verziót rakták (a korábbi verzió 10 lóerővel és 30 Nm-el volt harmatosabb).

A „Blue” előtag jelen esetben az Ad-Blue-ra is utal (ez egyelőre csak a 3 literes motorcsalád sajátja), amit az utas oldalán tudunk utána tölteni (25 literes a tartály), szerencsére nem túl gyakran, a hivatalos kommunikáció szerint 7-8 tankolásonként. Ez igaz is lehet, hiszen 27%-nál 2400 km-t írt ki és teletankolva közel 1000 km-t lehet megtenni a kocsival a fedélzeti komputer szerint. Ha fogyóban van, 5%-nál 25 %-ot korlátoz a teljesítményben, ekkor már erősen ajánlott megcélozni egy kutat, mert 0%-nál a végsebességünk 20km/h lesz.
A Bluepower mellett a kasznin büszkén hirdeti a gyártó, hogy a Daily lett a 2018-as év furgonja, avagy a 2018-as IVOTY. Mellérakhatták volna a 2015-ös matricát, hiszen akkor is megnyerte ezt a díjat. Hogy a cím a gyakorlatban mennyit ér, kérdéses.
A másik matrica arról tanúskodik, hogy Hi-Matic váltó van az autóban. Ez egy 8 sebességes automata, amitől az elején mindenki félt, de akár a 170 lóerősben, itt is nagyon meggyőzően működött. Finoman váltogatott, nem nagyon sikerült meglepni félreváltásokkal. Három módban lehet használni, ECO, PWR és manuális. Én egyszerűen induláskor beraktam D-be, megérkezéskor meg megnyomtam a P-t (esetleg R, ha tolatni kellett). Pont azt produkálta, amit elvárni tőle, alapból finoman váltogat, lepadlózva kimondottan meggyőzően gyorsít.
A beltér a korábbi modellhez képes puritánabb volt, legalábbis a fejegység, de mivel USB port még akadt, így nem különösebben zavart. Ráadásul a műszerfal tetejére az audio célokra szolgáló mellé került egy csak töltésre való USB port is, így nem kell gondolkodni, hogy ha például külön navija van az embernek, hova dugja. Tudom, szivargyújtó, de az lényegesen lejjebb volt, másfelől néha annyira bizonytalan tud lenni a csatlakozása, hogy inkább nem használom.
Ergonómiailag nincs probléma, a rakodóhely is tengernyi. A műszerfal tetején két zárt és egy nyitott tároló, kesztyűtartó, még a középkonzol aljára is jutott kinyitható tároló. A jobb egy/kettő alá pedig egy kisebb személyautó-csomagtartónyi cucc fér, védve a kíváncsi szemek elől. Pohártartó ugyan csak egy-egy van, az viszont rendes méretű, így nem is kell több, a palackoknak tengernyi hely akad az ajtózsebekben.
Mivel most Szegedről jött az autó, mindjárt egy autópályás etappal indítottam. Nagyobb sebességnél se volt a zavaró a motor és a szélzaj, viszont a gumik rettenetesen zajongtak.
Irányítás szempontjából igen jól forgolódik még szűk helyeken is, pedig több mint 7 méter. A motoros mozgatású gigantikus tükrökben mindent láttam, a kiegészítő tükröket se spórolták el, kicsit voltak csak nagyobbak, mint egy személyautóé. Jól is lehetett érezni a kocsit bennük, de azért nem jött rosszul tolatáskor a parkolóradar.

A raktér most két köbméterrel nagyobb volt (felfelé nőtt), mint a korábbi modellben, így 18 köbméternyi bármit vihetünk. A raktér hossza 4,6 méter, magassága 2,1 méter, szóval elég meggyőző méretekkel rendelkezik. Emiatt jól szórakoztam, amikor az ügyfelek aggódva mondták, nagyon hosszú lesz a cucc, amit vinni kell. Na de mégis mekkora? 2 méter. Az nem hosszú. És ha már itt tartunk, magasságban is beférne.

Szerencsére a raktér rendesen le volt burkolva, remélhetőleg ez tartósabb lesz, mint a két évvel ezelőtti modellben. Viszont bár a padló tele van rögzítőfülekkel, sajnos a falakra nem jutott belőlük. A ráncfelvarrás elérte a belső világítást, így három ledes fényforrás került a raktérbe, amivel nappali fényességbe lehetett borítani.
Mivel alig egy tonna a teljes terhelhetőség, kérdeztem a forgalmazót, kik veszik az autót, hiszen pikk-pakk túl lehet pakolni egy ekkora bódét. Állítása szerint a chipsszállítókon felül például a babzsákfoteleseknél is népszerű, mivel az szintén kis tömegű, viszont tekintélyes méretű.
Még egy érdekessége volt a kocsinak: a színe. Az ember nem is gondolná, milyen előnyei tudnak lenni egy furgonnál a piros színnek. Aki várt rám a kicserélő parkolóban, annak nem kellett magyarázni, hogy a rengeteg fehér furgon közül melyik vagyok én, csak hogy figyeljék a nagy piros foltot és megtaláltak. A másik érdekes mellékhatás, hogy még az idén különösen poros Sziget sokadik napján se igazán látszott meg rajta a por, mint azt minden reggel megemlítették a beengedőponton is.

A végére a fogyasztás a két évvel ezelőttihez képest olyan 1 literrel lett alacsonyabb, 11 és fél liter/100 km-es eredménnyel zártam a turnét. Az autó jól viselkedett extrém körülmények között is, bár a por miatt lehet, hogy egy szűrőcserét megjátszanék egy ilyen Sziget-kirándulás után.
3,5 t ösztömeg, RWD, hosszú, magas | Iveco Daily | Ford Transit | Renault Master | MB Sprinter | VW Crafter |
*AWD változat | |||||
Raktér méretek | |||||
térfogat (m3) | 18 | 15,1 | 17 | 17 | 18,4 |
Hossz (mm) | 4680 | 4217 | 4383 | 4707 | 4606 |
teljes szélesség (mm) | 1800 | 1784 | 1765 | 1787 | 1832 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1317 | 1392 | 1380 | 1305 | 1380 |
magasság (mm) | 2100 | 2025 | 2048 | 2021 | 2196 |
teherbírás (kg) | 1078 | 1100 | 1177 | 955 | 1013 |
rakodási magasság (mm) | 675 | 722 | 715 | 776 | 570 |
Külső méretek | |||||
Hossz (mm) | 7128 | 6704 | 6848 | 7367 | 7391 |
magasság (mm) | 2860 | 2687 | 2808 | 2986 | 2798 |
szélesség (mm) | 2010 | 2059 | 2070 | 2175 | 2040 |
tengelytáv (mm) | 4100 | 3750 | 4332 | 4325 | 4490 |
hátsó túlnyúlás (mm) | 2126 | 1208 | 1674 | 1901 |

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
