Meglepő és használható
Teszt: Citroën Berlingo 1,9 D
Az autó kellemes meglepetést okozott, bár a beszállás nem ment zökkenőmentesen. A kormány és az ülés között alig bírtam átpréselni a lábam. Arra gondoltam, előttem biztos egy nálam jóval alacsonyabb hölgy vezette, ezért megpróbáltam az ülés hátratolásával, majd a kormány állításával korrigálni a kényelmetlen helyzetet. Igazán egyik se segített.
A Citroën Berlingót 1,4-es benzines, 1,9-es szívódizel és 2,0 Hdi motorral szerelik, 600 és 800 kilogrammos hasznos teherbírással. Tesztünk során az 1,9D-t vezettük.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ülést - a rakteret határoló válaszfal miatt - nem lehetett nagyon hátratolni, a kormány helyzete pedig csak a legalacsonyabb helyzetben volt igazán kényelmes. Így kénytelen voltam ügyeskedni a ki- és beszállásoknál. Ezt feledtette az ülések kényelme és magassága, amely miatt a futárok áldani fogják a Citroën mérnökeit. A magas ülések miatt a többszöri ki- és beszállás sem volt fárasztó. Azon pedig komolyan elgondolkoztam, hogy a kedvenc fotelomat lecserélem a Berlingo ülésére, amely olyan kényelmes volt, hogy egész napos vezetés után sem átkoztam a napot, amikor jogosítványt szereztem.
Az ülések háttámlája előredönthető, az utasülést térképasztalként is kiválóan tudtam hasznosítani. Tovább növelte a kényelmet az ajtóba épített könyöklő, optimális helyzetével. A könyöklő alá helyeztek egy rakodórekeszt, ami jó szolgálatot tett a térképek, iratok tárolásakor, sőt még egy 1,5 literes üdítőt is bele tudtunk gyömöszölni. Az előredönthető ülések alatt is nagy hely áll rendelkezésre a különböző dolgok tárolásához, viszont a szélvédő feletti nagy teret nem használták ki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tükrök méretét kitűnően eltalálták, az oldalsó holttereket minimálisra csökkentették. Persze semmi sem lehet tökéletes, hiszen pont a nagy méretű, jobb oldali tükör a hozzá tartozó merevítő oszloppal kényszerít rá, hogy a jobbról jövő forgalmat előrehajolással figyeljük. Ne sajnáljuk a pénzt az opcióként rendelhető oldalsó, ablakos tolóajtóra! Valószínűleg bőven megtérül, ha ritkábban kell autónkat a karosszérialakatoshoz vinni, ugyanis városban közlekedve nagy segítséget jelentett az oldalsó ablak. A tolóajtó pedig a rakodást könnyíti meg, igaz a becsukásnál kicsit ügyeskedni kell.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Berlingo a műszerfal ergonómiája miatt még egy jó pontot kap. Minden fontosabb kezelőszervet a két bajuszkapcsolóra helyezték, mégsem találtam túlzsúfoltnak, és a kapcsolgatásuk sem állított megoldhatatlan feladat elé. A műszerek kifejezetten esztétikus látványt nyújtanak, és könnyedén le lehet olvasni az adatokat. A műszerfal éjszakai megvilágítása piros és zöld fényekkel igazán gyönyörű. A fűtőberendezés pillanatok alatt képes meleget teremteni az utastérben, bár magasabb fokozaton kissé hangos.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autóban főként a kemény műanyagokat alkalmazták, ami jelentősen megkönnyíti a tisztántartást. Praktikus, hogy a rádiómagnót egy lehajtható takarólemez mögé rejtették a kíváncsiskodó műgyűjtők elől. Maga a rádiómagnó már korántsem ilyen praktikus, minden bekapcsolásnál kénytelenek vagyunk a biztonsági kódot bepötyögni. Az általunk használt autó rádióját sikeresen kódolták, örökre. Így jobb híján csak a motor hangja maradt. Persze ez sem okozott kellemetlenséget, ugyanis a zajszigetelésnek köszönhetően az 1,9-es szívódízel kifejezetten csendes.
Nagy meglepetés ért, amikor elindultam. A 71 lóerős dízel dinamikus az 1162 kilogrammos autóhoz, nem jellemző rá a dízelektől megszokott lomhaság, még a teljes terhelés sem fogja vissza igazán a Berlingo lendületét. A 125 Nm-es forgatónyomatékot már 2500-as percenkénti fordulatszámnál leadja, ami különösen terhelésnél jön jól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A forgalmazó által megadott 142 km/h-ás végsebesség nem csak papíron létezik, de ha nem szeretnénk a nadrágunkat is letétben hagyni a benzinkútnál, célszerű 90-110 km/h-ás sebességgel autózni, itt a legkedvezőbb a fordulatszám és a fogyasztás. A motor hamar eléri az üzemi hőmérsékletet, a szomszédok nagy örömére hideg motornál sincs szükség hosszú járatásra elindulás előtt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 5+1 fokozatú sebességváltó kézre esik, és a fokozatok könnyen kapcsolgathatók. Egyetlen hibája, hogy városi közlekedésnél, ha megpróbáljuk az 50 km/h-ás sebességet tartani, 3-as fokozatban magas a fordulatszám, a 4-esben pedig túl alacsony, erőlködik a motor. Az ideális áttétel valahol a kettő között lenne. A fokozatok váltásánál viszont nagy segítség a fordulatszámmérő.
Az autó hűtőrendszere tökéletes. Sikerült kifogni az évszázad egyik legnagyobb forgalmi dugóját Budapesten. Az Andrássy út - Hősök tere - M3-as kivezetőszakasz - Szerencs utca útvonalat végig lépésben tettük meg, a maxmális sebesség 10 km/h volt, de a mutató alig ment az üzemi hőmérséklet jelölése fölé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Berlingo stabilitása magas súlypontja ellenére is kiváló, a hirtelen manővereket is jól viseli, még a kanyarokat is nagy sebességgel lehet bevenni. Persze 600 kilogrammos rakománnyal már óvatosabban kell közlekedni. A szervókormány kiváló vezethetőséget eredményez, még álló helyzetben is könnyedén lehet elforgatni a kormányt, szűk helyeken is gond nélkül tudunk manőverezni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A raktér külön dicséretet érdemel. A 3 m3-es rakteret nagyon jól tele lehet pakolni, ha ügyesek vagyunk, szinte nem marad kihasználatlan tér. Terhelésnél jó szolgálatot tesz az állítható magasságú fényszóró, megfelelően beállítva a szembejövőt nem vakítjuk, és még mi is látunk valamit. A padlólemez és talaj közti távolság a döntött lengéscsillapítóknak köszönhetően 641 mm. A raktér 1710 mm hosszú, 1670 mm széles és 1246 mm magas, a kerékjárati dobok között 1190 mm a távolság.
Apró szépséghiba, hogy a válaszfal nem osztott, ezért a raktér nem variálható. Ha mégis szeretnénk 170 centiméternél hosszabb tárgyakat szállítani, a zsiráftető nevű opció lehet a segítség, ami a hátsó ajtó felett növeli meg a magasságot - a csillagos égig. A hátsó, kétszárnyú ajtó 90 és 180 fokban nyitható, rendelhető az egyszárnyas fölfelé nyíló változat is, de a rengeteg hajolgatás miatt ez nem igazán praktikus. Hasznos opció, különösen télen, a hátsó ablakfűtés és ablaktörlő.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kerékcserénél sikerült megtréfálnia: szinte rutinszerűen hajtottam fel a raktér padlószőnyegét, hogy kiemeljem a pótkereket, de csak a hűlt helyét találtam. Lázasan kezdtem törni a fejemet, hová tehették, már arra is gondoltam, a motortérben rejtették el, vagy ez is egy opció, amivel ezt az autót nem szerelték fel. Nagyon megörültem, amikor a raktér alá nézve megpillantottam a tartalék kereket, melyet alulról rögzítettek az alvázhoz. A rögzítő csavart szerencsére csak a raktérből lehet kilazítani a kerékkulcs segítségével.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az igazi főnyeremény a fogyasztás. A forgalmi dugók, az országúti száguldás és a maximális terhelés ellenére sem sikerült átlagban 6,4 literes fogyasztásnál többet kihozni. Igazán alacsony fogyasztást akkor érhetünk el, ha nem járatjuk magas fordulatszámon.
Alapfelszereltség:
Állítható magasságú kormány, szervokormány, állítható magasságú első biztonsági övek pirotechnikai övfeszítőkkel, állítható magasságú fényszórók, félmagasságú válaszfal és rács, fűthető hátsó szélvédők két ablaktörlővel, bekapcsolt lámpákra figyelmeztető hang, belülről állítható külső visszapillantó tükrök, merevítőrudak az első ajtókban, többfunkciós utasülés, színezett hővédő üvegezés, műanyag ütközésvédők a karosszéria mindkét oldalán, kétszárnyú üvegezett hátsó ajtó 180 fokos nyílásszöggel
Opciók:
Vezetőoldali légzsák, utaslégzsák + ülés alatti tárolófiók, ABS 4 érzékelős, indításgátló, metál fényezés, első elektromos ablakemelők, elektromos csomag I (távirányítású központi zár, a külső visszapillantó tükrök jégmentesítése, az utasoldali visszapilantó tükör elektromosan állítható), autórádió + 2 hangszóró, légkondicionálás + pollenszűrő, felnyitható hátsó tetőrész (zsiráftető)
A Citroën Berlingo haszongépjárművek nettó alapárai:
1,4i 600 kg teherbírással 2.000.000 Ft
1,4i 800 kg teherbírással 2.130.000 Ft
1,9D 600 kg teherbírással 2.200.000 Ft
1,9D 800 kg teherbírással 2.300.000 Ft
2,0HDi 600 kg teherbírással 2.500.000 Ft
2,0HDi 800 kg teherbírással 2.600.000 Ft

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
